Stránka 1 z 1

Napsal: pát 10.06.2011 16:09
od volada
Přeji dobrý den. Vím, že se zde psalo na toto téma, ale chci poprosit zda někdo neví co mám rozebrat. Přehřívá se mi motor a když je ukazatel teploty v červeném poli vrtule nesepne a motor se nechladí. Mám kompakta 1.6 rv. 97 a nevím jestli je teplotní spínač ve visko spojce nebo je čidlo teploty někde jinde. Kdyby to bylo visko spojkou, pomůže sundat vrtuli a vyčistit to všechno? Díky za radu. Vláďa.

Napsal: pát 10.06.2011 19:28
od icecold
když máš el vrtuli tak visco spojku nemáš, problém bude v elektrice vrtule, musíš zjistit jestli ti tam jde proud nejdřív :wink:

Napsal: pát 10.06.2011 20:49
od volada
vrtuli mam poháněnou klínovým řemenem, který pohání i altík a kabel s el. k vrtuli žádný nevede.

Napsal: pát 10.06.2011 22:05
od mrJekill
Žádný vyčištění visco spojky ti bohužel nepomůže.Máš tři možnosti:1-novou viscu , 2-zavařit viscu natvrdo,aby točila furt , 3-předělat na elektrickou vrtuli

Napsal: pát 10.06.2011 22:07
od mrJekill
Jo a nejdřív bych zjistil,proč se přehřívá motor.Jízdou se stačí v pohodě uchladit i bez vrtule.
Klasika zde milionkrát řečená : ODVZDUŠNIT

Napsal: sob 11.06.2011 09:52
od Fx
Visko spojka je čistě tepelně-mechanická záležitost, tomu žádné čištění opravdu nepomůže. Zavaření viskospojky je pěkná prasárna.

Pokud se ti přehřívá, jako první mrkni při zahřátém motoru na hadice u chladiče, jestli nejsou tvrdé, a jestli se neliší teploty na nich (to by naznačovalo vodní pumpu). Zkontroluj, jestli ti nejde voda do oleje či naopak, zjisti, jestli ti nekouří bíle výfuk i za tepla (u BMW se to zjišťuje trochu hůř, protože má velké tlumiče, kde je často hodně kondenzátu ze vzduchu). Viskospojku zkontroluješ tak, že při zahřátém motoru nemá jít zastavit vrtule smotanýma novinama.

Odvzdušňovací šroub najdeš vedle víčka na expanzní nádobce chladiče.

Napsal: sob 11.06.2011 10:45
od volada
díky za rady, odvzdušněno mám a za jízdy se motor chladí, ale když jedu pomalu ve městě teplota stoupne, ale ne každý den. Tento týden mi vyletěla jednou. Vrtule se točí pořád stejně a když ta teplota stoupne vrtule nezrychlí. Když mám motor zahřátý tak vrtule jde zastavit. Jestli to nebude dělat ta vodní pumpa protože koncem zimy mě také občas zničeho nic přestalo topit auto.

Napsal: sob 11.06.2011 12:04
od dede789
No kdyz mas motor zahraty,nemela by jit vrtule zastavit...takze bych hledal chybu tam,jeste zkontroluj jestli voda cirkuluje....ta visca bude ale urcite spatna ;)

Napsal: sob 11.06.2011 12:12
od mrJekill
Zavaření je samozřejmě prasárna největšího kalibru,ale už jsem to viděl na tolika autech,že by jsi koukal.
Tohle vypadá skoro určitě na problém s viscou,kolikrát i stačí,aby se do sahary přisával vzduch někde kolem chladiče,nebo prasklinou v sahaře a ochlazoval viscospojku a už prostě nesepne.

Napsal: sob 11.06.2011 12:33
od volada
tak jsem dolil vodu a odvzdušnil a po projížďce to vypadá dobře. Vrtule odpor má, ale novinami zastavit jde, když je motor teplý, tak uvidím jestli to bude ještě zlobit.

Napsal: sob 11.06.2011 12:39
od ELiLOBO
volada píše:tak jsem dolil vodu a odvzdušnil a po projížďce to vypadá dobře. Vrtule odpor má, ale novinami zastavit jde, když je motor teplý, tak uvidím jestli to bude ještě zlobit.


Záleží na novinách, Maxim vrtuli zastaví, deník Metro by neměl :D
Jinak tahle otázka se tu řeší pořád dokola tak stačí jen hledat.
Měl sem stejné problémy: Visco, Vodní pumpa, Termostat, Chledič...tohle zkontroluj a budeš vědět. Jinak ve většině případů stačí správně dolít vodu a odvzdušnit.

Napsal: sob 11.06.2011 15:44
od icecold
Fx píše:.... hadice u chladiče, jestli nejsou tvrdé, a jestli se neliší teploty na nich (to by naznačovalo vodní pumpu).

pokud se líší teploty na hadicích tak to snad znamená, že neotvíra termostat ne?
Já teď mám stejný problém s hadicema, mám nový termostat a vodní pumpu a cestou se mi přehřál motor, motor sem vypnul, odzkoušel hadice, jedná byla horká, druhá byla studenější, když jsem na tu studenější zatlačil, tak tlakem vody se mi podařilo ten termostat otevřít...a obě hadice měli +- stejnou teplotu pak.... takže spíš termostatem to je ne?