Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 09.06.2011 13:43
od serpis
Nemusím se tohoto motoru bát? Co jsem viděl, tak měli najeto dost. Je nějaký kámen úrazu, něco, co se se**e?

Napsal: čtv 09.06.2011 15:54
od shade741
Použij tlačítko HLEDAT , je toho tu zase tuna :? . Mám TD, stejnej motor(rozdíl jen v IC a řj) je nutno dát pozor na vstřikovací čerpadlo, podávací čerpadlo, netěsnost u řídícího vstřiku, olej ve vodě- prasklá hlava následkem vytáčení studeného motoru nějakým idiotem :), stav turba a spousta maličkostí ale všechno tu je takže hledej :wink: . Jinak můj má najeto už 350 tis a to není pro tyhle motory problém, hlavně proboha neřešit najeté km ale skutečný stav vozu :!:

Napsal: čtv 09.06.2011 15:58
od ROBi
Jak je napsáno výše - je nutné se k motoru chovat tak, jak se má, takže ho nevytáčet za studena apod., pak tímto praskají hlavy, problémem spíš je, že v dnešní době se tyto motory v dobrém stavu hledají těžko - 1) jsou už starší 2) ne každý se k nim chová, jak má. Pokud najdeš dobrý kus, nebo si ho dokážeš dát do pořádku, tak za to budeš mít dostatečně silný motor, který bude mít přijatelnou spotřebu a myslím, že na diesel i docela obstojný šestiválcový zvuk. Dříve jsem měl TDs, taky najeto 350 000 km a motor pořád jel ;)

Napsal: čtv 09.06.2011 16:05
od serpis
takže takový ty běžný věci, jako u věčiny dieslů... Myslel jsem, jestli někde nění háček, jakože nebrat kusy od nějakýho určitýho roku, atak.

Děkuju, snad dobře pořídím.

Napsal: čtv 09.06.2011 16:22
od suchos
serpis: pokud se hodlas koupit 2,5TDS, nedavej za nej vsechny penize, co mas, budes jich jeste dost potrebovat. Mam svoje 325 tds pres rok. Strucne napisu moje opravy: predni naprava - komplet - tlumice, ulozeni tlumicu, pruziny, cepy, silentbloky, cely rizeni sem daval - hreben + cerpadlo, tahla s cepama. zadni naprava: cely ulozeni zadku, tlumice. Brzdy: vsechny desky novy, v predu novy kotouce. Celej vejfuk novej. Vsechny brzdové trubky a hadice nove. Ted sem nechal auto vyvarit - 4xdvere, kufr.
Motor: repase vsech vstriku, vstrikovaci cerpadlo uz bylo po repasi pri koupi. Nova kladka remenu, remenice na klice. Repase alternatoru. Nova visco spojka. Vymeneno turbo pri koupi. Nove podavaci cerpadlo v nadrzi.
Urcite sem si na vsechno nevzpomel, ono lepsi, uz takhle to stalo balik.
Planovane opravy: novy vodni chladic, intercooler. Vyresit klepani v rucni brzde.
Jinak na pristrojvce je krasnejch 160tis.km najeto, ale jinak autak vypada tak na 560tis.
Do tohoto auta bych sel znova jen v pripade, ze by bylo uplne nove :))

Napsal: čtv 09.06.2011 16:32
od shade741
Pro suchos- to auto si prosím koupil za kolik ?? Podle toho, co píšeš to musel být vrak už při koupi tak za 10 tis :roll: Pokud pomineme karosařinu a podvozek s brzdama atd co nemá nic společného stím jestli je to 325 TD/S ale vpodstate to má každa e36 stejné, tak si stačí dát pozor na klasické věci u dieselů :wink: a toť vše. Pokud člověk vyloženě nekoupí sráč s naprd čerpadlem, turbem a bůh ví čím tak je to vohodě, prostě starej ropák :D

Napsal: čtv 09.06.2011 17:30
od ROBi
No, hlavně řešíme motor 2,5 TDS, ne celou E36. Podle toho, co píšeš, jsi koupil vysloveně krám jak motorvě, tak kastlí. A myslím, že šlo spíš o to, že jsi si to auto prostě blbě vybral, nebo si nedal dostatečně důkladnout prohlídknu před koupí. 8)

Napsal: čtv 09.06.2011 20:05
od suchos
Bezny investice do kazdyho 15let NOVYHO auta :)

Napsal: čtv 09.06.2011 21:29
od pesa84
je téměř jisté,že at koupíš jak koupíš, budeš dělat vstřiky, čerpadlo, turbo..klasika.. k tomu se může priplést váha vzduchu a spojka s dvouhmotákem.. to jsou ty nejzákladnější věci.. no a tyto věci tě výjdou cca na 30-40tis....
jinak třeba když budeš kupuvat r.v.98 tak už se může stát, že to bude kus do kterýho se s..o už všechno co bylo na skladě.. ale teda jen z nových modelů.. každopádně ideální je si vzít ke koupi někoho, kdo těmto autům rozumí!!!

Napsal: čtv 09.06.2011 21:33
od ROBi
Mě spíš přijde, že na to někdo 15 let sral a na tebe se to sesypalo všechno, takový investice jsem neměl ani u svýho TDSa, který mělo na krku 360 000 km a rozhodně to nebylo auto, který by bylo úplně v pořádku :)

Napsal: čtv 09.06.2011 21:45
od Dacud
jakej pan takovej kram

Napsal: čtv 09.06.2011 22:15
od ROBi
Uznávám, že většina TDS bude hodně vyježděných a to nejlepší budou mít už dávno za sebou, ale je škoda házet i těch pár hodně dobrých do jednoho pytle. Může to odradit potencionálního kupce od jednoho z hodně dobrých naftových motorů. Já do toho také šel s tím, že ten motor potřebuje jakousi péči, ale na ten věk si myslím, že to jede více, než dobře. A i kdyby se něco vysypalo, všude je toho hodně, dost věcí se dá sehnat za relativně dobré peníze, jen se musí vědět, kam kouknout ;) teď mám benzín, ale s klidným svědomím tenhle motor doporučím dalším.

Napsal: čtv 09.06.2011 22:43
od serpis
Takže klasika... prostě to u všech dieselů stejný.... Jen doufám, že inženýři z bmw nemají danou životnost motoru 300 000km..... (u tds) zatím jsme bmw co mělo míň jak 300 000km neměli (e36 320i- 315 000, e36 535i- 321 000km to se přestavuje na drift, e30 324d- 350 000km, komplet GO celého motoru.... drahá sranda)

Napsal: pát 10.06.2011 11:56
od blinker
tak já bych si dal pozor na startování, když budeš vybírat... Mělo by škitnout hned po nažhavení....
Já koupil 325TDS r.v. 94, sedan, stál mě 32kolíků. Bylo to z německa, takže technická 2400,- tu mi dali na měsíc, že to musim vyvařit - celej novej levej práh a podlaha 10.000,- eko 5.000,- :)) pojistka atd atd..
Co se týče toho startování tak chytal krásně, ale jak zkončila zima, začlo to blbnout a vypadá to na netěsnosti v palivovim potrubí, nebo že propouští zpátky čerpadlo.
Další investice jsou do předních kotoučů (jsou zvlněný) a asi to bude chtít tlumiče, ale nic hroznýho, interiéru a různých vychytávek. Co se týče jízdy tak paráda, chvilku jsem jezdil se zacpaným EGR ventilem, ale nepoznal jsem rozdíl. auto točí až do 5400 otáček, občas ho protáhnu, protože mám rád tu sílu a zrychlení. Zatím jsem s tim jel po dálnici nejvíc 170 km/h, to při předjíždění a na čtyrku, na pětku jsem s tim víc nejel, příde mi to na ní už docela líný... ale nevim jestli náhodou neni něco marnýho v motoru, protože by to 200 mělo dát v klidu. (nejsem automechanik ale poradce v bance :D ). Co si myslíte o tom egr? je možný že rozdíl bych poznal až při těch vyšších rychlostech, třeba na tu pětku?
Další prachy pudou do výfuku no. Jediná škoda u mojeho kousku je že je to zrezlý a že to nemá moc bohatou výbavu, kterou mě ale baví dodělávat. :twisted:

Napsal: pát 10.06.2011 12:36
od shade741
No ohledne toho EGR co se tady ptas tak odpojit- nebudes si zasírat sání :wink: , hledej je toho tu zase mrak. Ale abych nepsal jen mimo téma, tak já koupil TDčko za 20 tis :lol: úplně bez rzi(původem ital), novej výfuk a zdřejmě i turbo. Povyměnoval sem klasický věci, jako olej, filtry, fridex, přepadový hadičky. Samozdřejmě, že auto za tyhle peníze má něco špatně :D předek má v jiné barvě než zbytek auta(pozůstatek menší kolize-nosníky nehnuty) Těsnění na olejové vaně je už nic moc, a jeden silentblok na motor je KO, plus zadní tlumiče spějí na výměnu a ještě hardyspojka. Jediné co jsem zatím měnil byl řídící vstřik(dal jsem starší za 800 kč) :wink: Takže pokud to shrnu, tak auto mě vyjde po opravách asi na 30 tis :wink: a možná bych se pak i dokopal k přelakování toho předku :)Ale to záleží na co to auto člověk má. Ohledně toho startování toho zase tak moc nepoznáš, špatné starty můžou mít nasvědomí i špatné žhaviče, zavzdušněný paliv, systém atd atd. Možná trochu směrodatné jsou teplé starty- pokud nechce, tak to vypada na čerpadlo

Napsal: pát 10.06.2011 13:55
od suchos
sice OT, ale jsem zvedavy, jak vam jezdi Vase tds ? me tahne do 200km/h jak delo, pak se pomalu skrabe na 220km/h a konec. Nad 200 se nestaci chladit, teplota vody se zveda = okamzite zpomaluju = uz vic jak 200 nejezdim....

jinak kdybych si dneska vybiral BMW v nafte, tak bud 320d 110kW, nebo 330d. Rok 2002 a novejsi.

Napsal: pát 10.06.2011 14:28
od blinker
za 2 hodiny ozkoušim na D1... pak napíšu :idea:

Napsal: pát 10.06.2011 19:17
od bjukemen
..dve hodiny prešli tak napiš,naše e 39 tds no ide menilo sa par veci komplet spojka,odpružena remenica ma to najazdene 285 000km ale 100 000km je najmenej dole motoricky parada neprehrieva sa ani nič ale vrtua sa kruti stale spotreba podla toho ako sa jazdí bežne cca 8 L gumy 225/45/17 je to chipnute na 210 sa to rozgula potom smrt...motor podla mna viac než dobry v e 36 to musí po chie byť masaker,tiež sam uvažujem že si zaobstaram nejake laka ma aj ten zvuk atd.

..ked sme už u toho za kolko jazdite vy.??

Napsal: sob 11.06.2011 17:14
od KarelOstrava
Mám E36 325tds touring,čipnuto na cca 125KW,jezdím na 245/40/17 vzadu a spotřeba okolo 8l/100 město a vůbec to nešetřím (denně jezdím do práce)
Jen jak jezdím denně po dálnici,sem tam to protáhnu,ale když jedu okolo 180km/h delší dobu tak začne celkem smrdět,jakoby spálená guma nebo co :roll: Jinak dá se říct bez problémů...

Napsal: pon 13.06.2011 15:34
od blinker
blinker píše:za 2 hodiny ozkoušim na D1... pak napíšu :idea:
tak na D1 jsem uvízl v koloně a 40km mě trvalo 2 hodiny.... :D v souvislosti s tim jsem zjistil že mi nejede sahara.....

Nicméně, nějaký to místo se našlo a ve 190km/h jsem byl docela rychle.... bohužel je hrozně znát jakmile teplota přeskočí přes 90° (prostě přes střed) tak ten motor ztrácí na víkonu a nechce se dál rozjíždět.

Pneu mám 205/55/16 ....

(ségra má A4 quatro 1.9TDI r.v. asi 2003 a jezdí 210 v pohodě) Ta moje e36 jede stejně tak v těch 180. To mě trošku mrzí :/