Napsal: ned 05.06.2011 18:34
Dobrý den všem,
chtěl bych touto cestou požádat o praktickou a upřímnou radu při koupi ojetého BMW 320d (E90) s nájezdem cca. mezi 70-75 000 km, individuelní dovoz z Německa nebo Švýcarska. Nyní jezdím BMW 116i již od roku 2004 od novoty, najeto 246 000 km, na podzim uvažuji výměnu za něco novějšího a hlavně většího. Po dlouhosáhlých úvahách, zkoumáních a čtení všech možných blogů u nás i v zahraničí jsem zamítnul všechny vozy typu Octavia, Avensis, Passat, A4 apod. a rozhodl jsem se zůstat věrný BMW a začal jsem uvažovat o ojeté BMW 320d (E90). Důvody jsou celkem jasné, všechny výše uvedené vozy jsem osobně projel a se svezením v BMW se nedá nic srovnat, tady kromě A4, ale ten traktoroidní diesel mě naživo fakt dorazil ( moje auto má nyní najeto 246 tis. km a motor přede jako kočka bez jediného zaváhání nebo projevu nějakého přeskakování apod., A4 měla dle prodejce a servisní knihy najeto 45 tis. km, ale to co motor ( 2.0 Tdi) předvedl po nastartování mě málem posadilo na zem. Tak tedy po nekonečném procházení inzerátů a nabídek prodejců po celém Německu a Švýcarsku jsem zjistil, že v mém cenovém limitu (400.000.-kč) se nacházejí vozy z roku výroby 2008-2009 s kilometrovým nájezdem okolo 70.000 km, drtivá většina nabízena v rámci programu BMW premium selection s roční zárukou. Nabídka je celkem bohatá, stačí si jen vybrat konkrétní kus, nejsem náročný, v autě mi stačí základní uživatelské a praktické věci, které mají všechny vozy už v základu, takže výbava mě nijak nilimituje. Nepotrpím si na zbytečné "blbiny", jsem praktik a záleží mi na tom aby všechno co v autě je, perfektně funguje tak jak má.
Auto bude sloužit ke každodennímu užívání ( do práce a z práce, na výlety atd.), roční nájezd okolo 30.000 km, při najetí kolem 220.000 km opět prodej. Z výše uvedeného vyplývá, že jde o čistě praktické rozhodnutí a volba typu vozu tak, aby výsledem byl rozumným kompromisem mezi užitnou hodnotou a vlatnostmi a mezi pořizovací cenou. Nechci 330d,330xd apod., dle mého názoru pro každodenní využívání naprosto zbytečné a drahé, ale to je pouze můj subjektiví názor. Kolega zpráce vlastní rok staré 335 d a svezení je opravdu působivý zážitek, nicméně pro každodenní ježdění to podle mě není.
Takže shrnuto zprava a zleva prosím případné vlastníky tohoto typu vozu, pokud si najdou trošku svého času aby zde vložili svůj komentář k výše uvedenému textu. Zajímá mě zejména praktická a uživatelská stránka věci, to znamená praktické zkušenosti, spolehlivost, výměny jakých dílů po kolika km apod. V návaznosti pokud zde bude nějaký uživatel z okolí Brna, aby zde uvedl své zkušenosti se servisem v Brně ( prosím neautorizovaný servis). Mé zkušenosti s autorizovaným servisem, tedy alespoň v Ostravě jsou naprosto katastrofální, mé představy o servisu ve kterém si účtují 105 kč za servisní jednotku což je 5 minut= 1260 kč hod bez DPH je diametrálně odlišný. Jejich odbornost a kvalitu práce bych zařadil někde mezi druhý a třetí stupeň učiliště pro uatomechaniky. Díky moc za případné příspěvky a komentáře
.......................... díky moc Roman
chtěl bych touto cestou požádat o praktickou a upřímnou radu při koupi ojetého BMW 320d (E90) s nájezdem cca. mezi 70-75 000 km, individuelní dovoz z Německa nebo Švýcarska. Nyní jezdím BMW 116i již od roku 2004 od novoty, najeto 246 000 km, na podzim uvažuji výměnu za něco novějšího a hlavně většího. Po dlouhosáhlých úvahách, zkoumáních a čtení všech možných blogů u nás i v zahraničí jsem zamítnul všechny vozy typu Octavia, Avensis, Passat, A4 apod. a rozhodl jsem se zůstat věrný BMW a začal jsem uvažovat o ojeté BMW 320d (E90). Důvody jsou celkem jasné, všechny výše uvedené vozy jsem osobně projel a se svezením v BMW se nedá nic srovnat, tady kromě A4, ale ten traktoroidní diesel mě naživo fakt dorazil ( moje auto má nyní najeto 246 tis. km a motor přede jako kočka bez jediného zaváhání nebo projevu nějakého přeskakování apod., A4 měla dle prodejce a servisní knihy najeto 45 tis. km, ale to co motor ( 2.0 Tdi) předvedl po nastartování mě málem posadilo na zem. Tak tedy po nekonečném procházení inzerátů a nabídek prodejců po celém Německu a Švýcarsku jsem zjistil, že v mém cenovém limitu (400.000.-kč) se nacházejí vozy z roku výroby 2008-2009 s kilometrovým nájezdem okolo 70.000 km, drtivá většina nabízena v rámci programu BMW premium selection s roční zárukou. Nabídka je celkem bohatá, stačí si jen vybrat konkrétní kus, nejsem náročný, v autě mi stačí základní uživatelské a praktické věci, které mají všechny vozy už v základu, takže výbava mě nijak nilimituje. Nepotrpím si na zbytečné "blbiny", jsem praktik a záleží mi na tom aby všechno co v autě je, perfektně funguje tak jak má.
Auto bude sloužit ke každodennímu užívání ( do práce a z práce, na výlety atd.), roční nájezd okolo 30.000 km, při najetí kolem 220.000 km opět prodej. Z výše uvedeného vyplývá, že jde o čistě praktické rozhodnutí a volba typu vozu tak, aby výsledem byl rozumným kompromisem mezi užitnou hodnotou a vlatnostmi a mezi pořizovací cenou. Nechci 330d,330xd apod., dle mého názoru pro každodenní využívání naprosto zbytečné a drahé, ale to je pouze můj subjektiví názor. Kolega zpráce vlastní rok staré 335 d a svezení je opravdu působivý zážitek, nicméně pro každodenní ježdění to podle mě není.
Takže shrnuto zprava a zleva prosím případné vlastníky tohoto typu vozu, pokud si najdou trošku svého času aby zde vložili svůj komentář k výše uvedenému textu. Zajímá mě zejména praktická a uživatelská stránka věci, to znamená praktické zkušenosti, spolehlivost, výměny jakých dílů po kolika km apod. V návaznosti pokud zde bude nějaký uživatel z okolí Brna, aby zde uvedl své zkušenosti se servisem v Brně ( prosím neautorizovaný servis). Mé zkušenosti s autorizovaným servisem, tedy alespoň v Ostravě jsou naprosto katastrofální, mé představy o servisu ve kterém si účtují 105 kč za servisní jednotku což je 5 minut= 1260 kč hod bez DPH je diametrálně odlišný. Jejich odbornost a kvalitu práce bych zařadil někde mezi druhý a třetí stupeň učiliště pro uatomechaniky. Díky moc za případné příspěvky a komentáře
.......................... díky moc Roman