Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 26.05.2011 09:46
od blackwhit
Zdravím,

určitě se tady už řešilo, akorát jsem to nemohl najít. Jaká je normální spotřeba oleje v motoru 325xi (rok 2005)? Doléval jsem litr hned jak jsem auto koupil a teď, po 1200km (cca) na mě bliknul, že už by chtěl zase litr. Je fakt, že to bliklo potom, co auto stálo cca 2 hodiny čumákem dolů. Dneska když jsem k tomu přišel, tak už zase nic nesvítilo... Ale i tak to nejspíš bude na hraně, když už to bliklo. Může to ovlivnit to, že z těch 1200 bylo cca 150 řekněme ostrejch?

Díky

Napsal: čtv 26.05.2011 10:34
od MattyX
ovlivnit to klidně může ;) každopádně se říká . že je to prej "normální" ;)

Napsal: čtv 26.05.2011 10:45
od ELiLOBO
je to normální, přímo v servise maj hranici že když to žere 0,6litru na 1000km tak je to naprosto normální. A samozřejmě jesi tomu dáváš pokouřit tak spotřeba oleje je o trošku větší, ale dost pomáhá výměna olej filtru po který se to trochu zlepší. Ale jinak je to normálka.

Napsal: čtv 26.05.2011 11:40
od blackwhit
Dík za info. Uvidím, teď to doleju a pokud by to chtělo další litr oleje za tisíc km, tak bych asi nechal zkontrolovat v první řadě snímač množství oleje. Auto nekouří, olej nikde neteče. Bohužel tomu chybí manuální ryska.

Napsal: čtv 26.05.2011 13:33
od BudVlad
U N52 motorů byl problém, že olej tekl kolem těsnění uchycení olejového filtru k motoru. Na E90Post.com je thoho o tomto problému dost napsáno. N53 tento probém již nemají. Po prvních 10K km mi ubylo asi půl litru a od té doby ani kapka.

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... t=oil+leak

Napsal: čtv 26.05.2011 14:13
od ELiLOBO
A maj tam nějaký řešení?

Napsal: čtv 26.05.2011 14:27
od blackwhit
BudVlad píše:U N52 motorů byl problém, že olej tekl kolem těsnění uchycení olejového filtru k motoru. Na E90Post.com je thoho o tomto problému dost napsáno. N53 tento probém již nemají. Po prvních 10K km mi ubylo asi půl litru a od té doby ani kapka.

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... t=oil+leak

Koukal jsem na ten odkaz, ta oprava není úplně malá, ale šikovnej servisák by to asi zvládnout měl, ne? zkusím teď dolít a uvidíme, kdy zase se ozve, pak to budu řešit. Když dolejváte olej, kolik ukazuje digitální měřič? Necháte to přesně na rysku nebo dál směrem k "max"?

Napsal: čtv 26.05.2011 15:41
od BudVlad
ELiLOBO píše:A maj tam nějaký řešení?
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... t=oil+leak

Napsal: pát 27.05.2011 11:35
od blackwhit
jak častá bejvá porucha snímače množství oleje, máte někdo zkušenost? Jeden známej mě docela zvyklal a teď se bojím dolejt požadovaný olej, abych nepřelil, ale zítra s autem potřebuju daleko jet, takže se zase bojím i nedolejvat! :-)

Napsal: pát 10.06.2011 13:38
od blackwhit
Tak mám jeden poznatek, ke kterýmu mám dotaz. Když měřím množství oleje za jízdy, ukáže třeba 3/4, někdy dokonce jenom půlku. (jsem cca 700km po dolití litru oleje). Když ale měřím olej a auto stojí na místě, tak ukáže měrku plnou. Nevím, čemu mám věřt... máte nějakou zkušenost? Díky...

Napsal: pát 10.06.2011 16:12
od BudVlad
Mě ukazuje měrka stejně za jízdy i když stojím. Mám najeto 50K km s motorem N53 a olej mezi výměnami neubývá. Také jsem se dočetl, že u N52 motoru za ubývaním oleje může být vadný PCV ventil.

Napsal: stř 06.07.2011 12:14
od jarin530d
E90 330i najeto 100 tis. spotřeba oleje cca 1litr na 2000 km.

Napsal: stř 06.07.2011 12:37
od KKarlos111
jarin530d píše:E90 330i najeto 100 tis. spotřeba oleje cca 1litr na 2000 km.
to se mi zda hodne.

Napsal: stř 06.07.2011 12:41
od LiborM
Ty el.snímače docela často odchází,není nad klasickou měrku. Měřte na rovině při vyplém motoru a na ty el.blbosti moc nedejte. Kamoš má 330i a taky mu to dost žralo olej a vyřešil to hustším olejem, tuším 10w60 Valvoline a spotřeba se dost snížila.

Napsal: stř 28.12.2011 23:36
od matiz
Motor N52, 2,5l. Menili jste nekdo na techto motorech olejovy separator a pomohlo vam to? Nekdo meni i hadice k nemu, jaky je duvod aby se menily hadice k separatoru? Podle mne zadny... Doslo k nejakemu pozitivnimu prekvapeni co se tyce spotreby oleje?

Napsal: čtv 29.12.2011 14:51
od Rooster
matiz píše:Motor N52, 2,5l. Menili jste nekdo na techto motorech olejovy separator a pomohlo vam to? Nekdo meni i hadice k nemu, jaky je duvod aby se menily hadice k separatoru? Podle mne zadny... Doslo k nejakemu pozitivnimu prekvapeni co se tyce spotreby oleje?
Ty trubky k separátoru křehnou a praskají. Třeba u n63 se to mění jak na běžícím páse....

Jinak doporučuju měřit olej při nastartovanym motoru(na volnoběh) protože tuším že to jinak ani nejde. Pokud je tam při jízdě míň tak je to taky myslím normální protože víc oleje zůstává v hlavě a než to steče dolů tak to chvilku trvá. Co se týká volby oleje: 5w30.. ten bych používal do 120-150 tisíc km, nad 150 000 (určitě né míň) bych šel postupně do hustšího např. již zmíněný 10w60 ,ale doporučuju nechat auto po startu za studena chvíli prohřát bez zátěže a to hlavně v zimním období. 10w60 spořebu oleje znatelně sníží, sníží se i hlučnost motoru, navíc když je v provozní teplotě tak je motor téměř k neutahání

A pozor, Valvoline 10w60 je polosyntetika, já používám Liqui Moly 10w60 který je full syntetic
Ani jeden není LongLife, takže max 15 000km nebo 1rok a výměna

Napsal: pát 30.12.2011 01:56
od matiz
Na zimu jsem daval nyni bmw 0w40. Pri studenem motoru mne nemeri vubec, pouze napise OK. Az se zahreje tak teprve muzu merit. Dokud nema spravnou teplotu nemeri, spadne to bez ukazani vysledku do normalniho zobrazeni udaju na displeji. Kdyz jsem menil olej, nedaval jsem mu po max, ale jen 6,5l a pul litru mi zbylo. Nyni jsem uz dolival a vypada to ze na litr najedu tak neco okolo 7000km, 7 litru oleje pri vymene je ukazatel mereni na max. Fakt mne to stve, dolivat olej jak do nejake vylitane herky. Po otevreni vicka na olej vrch hlavy vypada jak novy, zcela cisty, nikde ani naznak karbonu nebo nejakych usazenin. Olej pouzivam origo BMW a menim co 10k.

Jsou to HOVADA ze tam neudelali alespon otvor pro merku, sere mne ta elektronika, neverim tomu moc a nerad bych ho prelil, nedej boze zadrel. Ale pevne verim tomu ze na mereni oleje je jeden senzor a na nem nezavisle je jeste cidlo na tlak oleje, ze kdyby doslo k poruse na mericim cidle a oleje byl nedostatek, ze da vedet driv nez se kousne... Muze mi to nekdo potvrdit?

Osobne bych 25k km na LL nejezdil, na to mam to auto prilis moc rad. I kdyz mne s tim dolivanim psychicky dost depta.

Hlucnost motoru a chod je naprosto sametovy, tichoucky, motor se mi "ozyva" az nad cca 4500rpm kdy chyta druhy dech a probudi se v nem ty chciple kone... Do tech 4500rpm je to uplne normalni auto, zadny divoch.

PS: Merit muzu klidne i pri 160, ale vzdy jen kdyz je zahraty olej i motor, jinak na mne hazi bobek. Vcera jsem meril pri studenem chciplem motoru a ukazal jen napis OK, bez bargrafu min a max.

Napsal: pát 30.12.2011 10:52
od BudVlad
Když klesne hladina oleje na BC se objeví olejnička a pod ní vlnovka. V manuále je napsáno dolejt olej během příštích 200 km. Olejnička bez vlnovky znamená nízký tlak a má se okamžitě zastavit.
Mám najeto přes 60K a zatim to nežere žádný olej.

Napsal: pát 30.12.2011 14:20
od matiz
Ty mas ale krapet jiny motor nez ja myslim, ja mam N52B25A. N53uz jsou zase nejak v klidu. Nevim co soudruzi posrali, neco asi ano. Moje N52 si neco malo veme, mam trochu vic nalitano... Ja jsem dolival vzdy kdyz pri vytazeni klicku z CAS na mne zamrkala olejnicka.

V jakem intervalu menis olej a jaky mu davas?

Zvazuju vymenu PCV, jenze nevim zda to pomuze, neni uplne nejlevnejsi, srani s tim je taky dost. Hlavne nevim jestli by to nebyly zcela nesmyslne vyhozene prachy, protoze jak jsem rikal neco stoji, a pristup k nemu taky nic moc, videl bych to lehce na minimalne den v servisu. Se znacne nejistym vysledkem.

Sel bych do toho s vidinou ze dolivat prestanu...

Napsal: pát 30.12.2011 15:43
od BudVlad
Mám 5 let sevis zdarma, včetně výměny oleje. Jejich intervaly jsou ale moc dlouhé, tak si měním olej a filtr sám tak abych měl vždy na jaře nový olej. Motor vůbec nešetřim, mám software od DS Motorsport a pokud možno jezdím WOT.