Stránka 1 z 1

Napsal: stř 25.05.2011 20:31
od robinif
zdravím, moc bych potřeboval poradit : Když nastartuju tak mi padají otáčky, a auto se celé škube, po chvilce prošlápnutí už to není tak hrozné, ale houpání otáček stále přetrvává. Na volnoběh má cca jen nějakých 500 otáček (někdy i míň). Ventilem volnoběhu to není, ten sem nedávno měnil, můj automechanik se na to podíval, nalil nějakou kapalinu na odlučovač oleje a auto normálně chytlo na správné otáčky. Chvilku jsem to takto dělal pomocí oleje (nakapal injekční stříkačkou na odlučovač a normálně běželo. Teď je to ale čím dál horší, ani ten olej už vubec nepomáhá. Nevím jestli to dělá jen ten odlučovač nebo něco jiného? předem děkuji za rady :)

Napsal: ned 29.05.2011 23:41
od robinif
Stále nikdo? :(

Napsal: pon 30.05.2011 01:36
od shade741
no moc nechápu tu techniku stím odlučovačem oleje :D přiznám, že moje povědomí o tomto kousku technologie je velice chatrné, nicméně spojistost mezi touto součástkou a "olejovou procedurou" mi přijde zvláštní :) Tvuj prispevek me donutil si o tom poradne neco precist, napada mě, jestli ti to někde nepřisává vzduch, což by mohl být problém, kolem toho separátoru, nevím kde tam utebe přesně je a jestli zněj jdou hadičky atd, tak bych to zkontroloval, případně nějaká těsnění . Jinak ten separátor by měl oddělovat jakýkoli olej od vzduchu a vracet ho zpět, pokud tak nečiní tak by měl zasírat sání- z tohoto důvodu mi přijde procedura s tím olejem případně jinou látkou zajímavá :) Tak na to mrkni :wink: Mě u 316i způsobovala problémy s volnoběhem prasklá hadička, kterou to přisávalo vzduch :wink: Neumím si ani nijak jinak představit, že by separátor ovlivŇoval chod motoru jiným způsobem než přisáváním vzduchu nebo tak. Pokud tomu tak není rád se přiučím :wink:

Napsal: pon 30.05.2011 09:05
od xSAFA
Asi jako shade nechápu co si kam kapal...? :roll: :idea: Odlučovač oleje sem měnil a měl venku všecko okolo a prostě nechápu kde je možné kapat olej a na co by to jako mělo mít vliv... Odlučovač oleje je mechanciká uzavřená součástka, ke které se běžně ani rukou nedostaneš. Tak začal bych tedy tím, zjistit co si kam vlastně kapal a proč to ten volnoběh uklidnilo. Vidím to podobně jako shade na netěsnost v sacím systému, je tam desítky možnostím, kde to může přisávat. Ale prosil bych objasnit to s tou kapalinou... :idea: 8O

Napsal: pon 30.05.2011 14:08
od robinif
No pánové zní to divně ale je to tak, jedna se o díl č.2, na ten černý plastový šnek nahoře, tam sem kapal ten olej a chytalo to, jinak je to pod sáním a v pohodě se tam dá hmátnout rukou.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... separator/

Napsal: pon 30.05.2011 14:30
od shade741
Tak jsem koumal a koumal a našel jsem, že tyto problém by mohl způsobovat opravdu ten separátor, nicméně ve spojistosti se sáním jestli se nemýlím, tudíž to někde asi opravdu přisává vzduch a tím olejem si ho asi jen nějak částečně zahltil, tak, že vzduch mohl steží prostupovat :?: Zkontroloval bych prvně hadičky a těsnost, pak bych řešil dále. Ruku do ohně za toto tvrzení nedám, nicméně jinak si to vysvětlit nedovedu :)

Napsal: pon 30.05.2011 20:04
od robinif
shade741 píše:Tak jsem koumal a koumal a našel jsem, že tyto problém by mohl způsobovat opravdu ten separátor, nicméně ve spojistosti se sáním jestli se nemýlím, tudíž to někde asi opravdu přisává vzduch a tím olejem si ho asi jen nějak částečně zahltil, tak, že vzduch mohl steží prostupovat :?: Zkontroloval bych prvně hadičky a těsnost, pak bych řešil dále. Ruku do ohně za toto tvrzení nedám, nicméně jinak si to vysvětlit nedovedu :)
přesně to si myslím taky, protože jsem to mazal jen při startech, ten odlučovač jsem zakoupil nový, asi to vymění i s olejem, protože je dost možné že ten olej už taky nebude uplně špica, tak snad to bude ono

Napsal: pon 30.05.2011 21:16
od xSAFA
Vyměň rovnou i hadici ze separátoru k měrce oleje, bývá jak žvýkačka, dále propláchni nebo vymeň trubku co vede do víka hlavy, bývá plná usazenin. Separátor je pak jen vsunutej do sání skrz těsnící kroužek, ten by taky mohl být prasklej. No však uvidíš, každopádně bych shodil celý sání a všechno přetěsnil a zkontroloval.

Jinak pokud nějakým zázrakem pomohlo polití separátoru olejem, tak mi vysvětli jak k tomu ten tvůj mechanik došel? Musel snad mít nějakej kloudnej důvod na něj kapat a v tom případě jakej - zajímá mě objasnění této pokoutné metody. Protože si nedokážu vysvětlit jak někdo dojde k tomu že kápne na plastovou uzavřenou součást olej a tím něco opraví. Buď je to teda supermechanik nebo nějakej šarlatán... :D

Napsal: pon 30.05.2011 21:42
od shade741
Taktéž mě to zajímá :D

Napsal: pon 30.05.2011 22:19
od robinif
jojo, vyměnim to celý :) nestojí to zase takovou raketu :)
Jinak nahoře ten odlučovač není zavřený, pouze je přychycen plastovými packami do sebe, kapalina tam v pohodě proteče. Ani nevím jak to udělal, asi náhoda či co, :D Stříknul na to nějakej přípravek a běželo to.

Napsal: pon 30.05.2011 23:28
od shade741
Tak pokud tam proteče kapalina tak zákonitě musí i vzduch což by dle mého asi nemělo :D , tak to vyměň a určitě dej vědět, rád budu mít další informace :) Jinak nic proti tvému mechanikovi ale mě to připadá jak lektvar, trocha mandragory hadí jed a havraní dráp :lol: a hle motor po generálce na tři hodiny pak zase musíš kápnout