Stránka 1 z 1

Napsal: pát 20.05.2011 23:50
od Radim_22
Zdravím všechny

Před pár dny jsem si koupil svoje druhé auto a už mám první problém :( . Před koupí trochu klepal motor skoro to nešlo slyšet a myslel jsem si že je to olejem potřeboval vyměnit. Tak jsem jej vyměnil (nevím proč pořád svítí že ho mám vyměnít, barevné světla u najetých kilometrů) pořád klepe. Četl jsem tady že to můžou být hydoštěly ale nevím má najeto kolem 180 tkm tak se mi to nezdá. Teď tam mám 5w 40. Auto jsem kupoval od člena klubu tak si nemyslím že by to mělo být na odpis. Co takhle tám dát 10w 40 když bude olej hustší mohlo by se to sklidnit. Co vy na to? Budu rád za každou radu nebo tip. Dík

Napsal: sob 21.05.2011 08:41
od pepino5xx
10W40 určitě zkus a servisní diody se musí manuálně resetovat.

Napsal: sob 21.05.2011 14:00
od VB
Ono začal bych o toho jestli to klepe ze spodu či z vrchnu a tam jestli je to soustředěné v předu či podél motoru.
Tedy jestli je to klika (případně pístní čep) nebo vanos či hydra.
pokud to je spodek tak to bude na minimálně přeměření čepů a nová ložiska či už brus, pokud to je vanos tak se dá repasovat a totéž hydra. Poslední dvě věci by jsi si mohl zvládnout sám s manuálem.
výměna oleje v případě klepání od spodu může pomoct ale neřeší problém a čím později by se to řešilo tím více mohou být zdeformované ojnice. Hydra bývají nejčastěji zatuhlá karbonem takže rozebrat a vyčistit stačí (někdy jsou tak vyběhaná že neudrží už tlak a jsou na výměnu)

Napsal: sob 21.05.2011 17:38
od Radim_22
VB píše:Ono začal bych o toho jestli to klepe ze spodu či z vrchnu a tam jestli je to soustředěné v předu či podél motoru.
Tedy jestli je to klika (případně pístní čep) nebo vanos či hydra.
pokud to je spodek tak to bude na minimálně přeměření čepů a nová ložiska či už brus, pokud to je vanos tak se dá repasovat a totéž hydra. Poslední dvě věci by jsi si mohl zvládnout sám s manuálem.
výměna oleje v případě klepání od spodu může pomoct ale neřeší problém a čím později by se to řešilo tím více mohou být zdeformované ojnice. Hydra bývají nejčastěji zatuhlá karbonem takže rozebrat a vyčistit stačí (někdy jsou tak vyběhaná že neudrží už tlak a jsou na výměnu)


dělá to na volnoběh jak ze spodu tak od vrchu. Spodek jde slyšet když sem u předního kola a vrch se ozývá na levé straně motoru. Spíš by to chtělo nějaký způsob jak to přesně poznat ať pak vím co mám nechat opravit a za kolik. Snad to nebude nic vážného nerad bych měl z auta pokladničku. Kde seženu návod na vanos a hydry?

Napsal: sob 21.05.2011 17:47
od VB
kliku poznáš nejlépe když si lehounce pohoupeš plyn a v přechochu zvyšování a snižování otáček uslyšíš výraznější klepání. vršek bude pořád téměř stejný. Návod bude v servisním manuálu tady na foru. Ale to klepání by si měl poslechnou někdo kdo tomu rozumí. Pokud nevíš co hledat a jak tak je to obtížné.

Napsal: sob 21.05.2011 18:58
od Radim_22
VB píše:kliku poznáš nejlépe když si lehounce pohoupeš plyn a v přechochu zvyšování a snižování otáček uslyšíš výraznější klepání. vršek bude pořád téměř stejný. Návod bude v servisním manuálu tady na foru. Ale to klepání by si měl poslechnou někdo kdo tomu rozumí. Pokud nevíš co hledat a jak tak je to obtížné.


Tak to tak udělám a bude jinak před chvílí jsem dojel domů a během jízdy se mi parkrát rozsvítílo Ceck control taková žlutá kontrolka po chvíli zhasla. Podívám se do návodu co to znamená.

Napsal: ned 22.05.2011 00:15
od sa-tan666
no vetsinou ti to napise nejakou hlasku co se deje malo vody atd
vic otom tady
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68194