Stránka 1 z 4

Napsal: sob 30.04.2011 19:52
od fizzer
zase trable s tou mojí mrdkou. ať už to houpání volnoběhu způsobovalo cokoliv, tak už je to rozbitý uplně. nejdřív začne ekonoměr ukazovat vyšší spotřebu (cca dvojnásob), pak to přestane táhnout, začne to skákat jak koza, střílí do vejfuku, nejde do otáček, prostě jakoby docházel benzín nebo jako by bylo něco ucpaný (třeba katalyzátor, ale na poklep zvoní... tzn buď je v pohodě, nebo tam vůbec neni). odpojování čehokoliv nepomáhá. když to chcípnu klíčkem a hnedka zase nastartuju, tak to zase chvíli jede normálně.

koukal jsem na svíčky, ty jsou čistý, když to blblo naposled (ani zdaleka takhle) tak byla vypadlá hadice od volnoběžňáku, to jsem zkontroloval a neni, ani jinde žádná díra v sání.

asi už to fakt skopnu ze skály, už toho mám plný zuby.

vaše tipy?

P.S.: někdo s diagnostikou z prahy?

P.P.S.: auto je BMW E36 320i bezvanos, rok 1991

Napsal: sob 30.04.2011 20:47
od Pglock
Nemůže to bejt čidlo klapky když ti ekonoměr ukazuje sračky....

Napsal: sob 30.04.2011 21:10
od BMWIIIPower
Kat na poklep zvoní?...No nic,ale každopádně to co popisuješ,je nejspíš ucpaný kat.Auto jde blbě,nebo nejde do otáček,dusí se a hlavně cuká..atp.Už jsem viděl několik aut s tímhle problémem,včetně mého (v určitých otáčkách kat rezonoval-vysypaná přední část,která ucpala kanálky v zadní části) a vždy pomohlo vykuchat kat...A spotřeba +/- stejná,auto jede hezky,jen je hlučnější,ale po pár km jsem si zvykl.Pokud máš možnost,bylo by lepší nahradit rourou.Já nechal obal a mám pocit,že se tam plyny nějak víří (jako že určitě) a tím pádem hůř letí ven....Jsem si jistý,že s rourou by to jelo ještě líp,ale nemám čas :(

Napsal: sob 30.04.2011 21:12
od Pglock
To by mu to ale nestřílelo ne?

Napsal: sob 30.04.2011 21:40
od BMWIIIPower
Pglock píše:To by mu to ale nestřílelo ne?
Ale jo,při ucpaným katu auto i špatně spaluje,neb se válce špatně vyplachují...Nebo když nejde do otáček a ty chceš,tak šlapeš víc na plyn a tím válce zahlcuješ...No a nespálený benzín se spaluje ve vejfuku,což má za následek střílení...

Napsal: sob 30.04.2011 21:49
od fizzer
Pglock píše:Nemůže to bejt čidlo klapky když ti ekonoměr ukazuje sračky....
po odpojení se zvedne volnoběh, ale jinak je to furt nepojízdný :?

ohmické hodnoty odpovídají bentley manuálu.

napadlo mě čidlo kliky, ale to by asi spadnul i otáčkoměr... :?

Napsal: sob 30.04.2011 21:52
od fizzer
BMWIIIPower píše:Kat na poklep zvoní?...No nic,ale každopádně to co popisuješ,je nejspíš ucpaný kat.Auto jde blbě,nebo nejde do otáček,dusí se a hlavně cuká..atp.Už jsem viděl několik aut s tímhle problémem,včetně mého (v určitých otáčkách kat rezonoval-vysypaná přední část,která ucpala kanálky v zadní části) a vždy pomohlo vykuchat kat...A spotřeba +/- stejná,auto jede hezky,jen je hlučnější,ale po pár km jsem si zvykl.Pokud máš možnost,bylo by lepší nahradit rourou.Já nechal obal a mám pocit,že se tam plyny nějak víří (jako že určitě) a tím pádem hůř letí ven....Jsem si jistý,že s rourou by to jelo ještě líp,ale nemám čas :(
zvoní jakože v něm nic nechrastí. podle zvuku ( http://www.youtube.com/watch?v=uwyThVlPm2A ) si myslim, že je prázdnej, ačkoli se předešlej majitel dušoval že je 100% v cajku. jinak na videu je vidět, že to trošku postřelovalo i když to fungovalo. (kouř neřešte, 5°C a déšť, normálně nehulí)

btw, existuje nějaká možnost, jak ten kat potvrdit/vyloučit, aniž bych do něj musel řezat? mám celej vejfuk v jednom kuse (střední díl s katem a zadní s tlumičem je svařenej) a jsou zarezlý šrouby na zadní přírubě... to jako fest, když za ně vezmu trhákem tak pudou... a svody se mi dolu dávat nechce, abych dělal nový štefty :(

Napsal: ned 01.05.2011 09:21
od BMWIIIPower
fizzer píše:
BMWIIIPower píše:Kat na poklep zvoní?...No nic,ale každopádně to co popisuješ,je nejspíš ucpaný kat.Auto jde blbě,nebo nejde do otáček,dusí se a hlavně cuká..atp.Už jsem viděl několik aut s tímhle problémem,včetně mého (v určitých otáčkách kat rezonoval-vysypaná přední část,která ucpala kanálky v zadní části) a vždy pomohlo vykuchat kat...A spotřeba +/- stejná,auto jede hezky,jen je hlučnější,ale po pár km jsem si zvykl.Pokud máš možnost,bylo by lepší nahradit rourou.Já nechal obal a mám pocit,že se tam plyny nějak víří (jako že určitě) a tím pádem hůř letí ven....Jsem si jistý,že s rourou by to jelo ještě líp,ale nemám čas :(
zvoní jakože v něm nic nechrastí. podle zvuku ( http://www.youtube.com/watch?v=uwyThVlPm2A ) si myslim, že je prázdnej, ačkoli se předešlej majitel dušoval že je 100% v cajku. jinak na videu je vidět, že to trošku postřelovalo i když to fungovalo. (kouř neřešte, 5°C a déšť, normálně nehulí)

btw, existuje nějaká možnost, jak ten kat potvrdit/vyloučit, aniž bych do něj musel řezat? mám celej vejfuk v jednom kuse (střední díl s katem a zadní s tlumičem je svařenej) a jsou zarezlý šrouby na zadní přírubě... to jako fest, když za ně vezmu trhákem tak pudou... a svody se mi dolu dávat nechce, abych dělal nový štefty :(
No nevím,jak u M50 ale u M52 rozpojit střed a zadek a něčím dlouhým zašťourat od středu do katu,pokud chceš zjistit,jestli není prázdný..středový tlumič je průchozí.

Napsal: ned 01.05.2011 09:32
od Pglock
BMWIIIPower píše:
Pglock píše:To by mu to ale nestřílelo ne?
Ale jo,při ucpaným katu auto i špatně spaluje,neb se válce špatně vyplachují...Nebo když nejde do otáček a ty chceš,tak šlapeš víc na plyn a tím válce zahlcuješ...No a nespálený benzín se spaluje ve vejfuku,což má za následek střílení...

To mě nenapadlo, dík :)

Byls s tím na diagnostice? Jinak já taky uvažuju o tom že kopnu kat do hajzlu, páč mě to studený smrdí a škube jak cip

Napsal: ned 01.05.2011 09:50
od BMWIIIPower
Pglock píše:
BMWIIIPower píše:
Pglock píše:To by mu to ale nestřílelo ne?
Ale jo,při ucpaným katu auto i špatně spaluje,neb se válce špatně vyplachují...Nebo když nejde do otáček a ty chceš,tak šlapeš víc na plyn a tím válce zahlcuješ...No a nespálený benzín se spaluje ve vejfuku,což má za následek střílení...

To mě nenapadlo, dík :)

Byls s tím na diagnostice? Jinak já taky uvažuju o tom že kopnu kat do hajzlu, páč mě to studený smrdí a škube jak cip
Nebyl,podle mě vyhozený peníze a nikdy ti neřekne,co konkrétně je v prdeli.

Napsal: ned 01.05.2011 10:45
od Paavo
uklidnim te, jsi na tom stejne jako ja.Mam tedka na doporuceni pujcenou jednotku,na kterou to po vymene slapalo jako nikdy,ale pak asi po 2 hodinach stani se problem zase objevil.Druhej den jsem auto nadlabnul na tu pujcenou a zase to jelo jak ma.Me teda diagnostika nahlasila jeste cidlo kliky,ale tomu jsme nako nedavali vahu,kdyz jsme podezrivali spatnou jednotoku.Je divny, ze jednou to jede jak ma a pak se to silene dusi a chlasta.Dam kdyz tak escho jak jsem pochodil na diagnostice ;-)

Napsal: ned 01.05.2011 11:48
od Pglock
Nevim jestli sou to vyhozený prachy... někdy to může asi najít něco co bys nečekal :D

Napsal: ned 01.05.2011 12:51
od BMWIIIPower
Pglock píše:Nevim jestli sou to vyhozený prachy... někdy to může asi najít něco co bys nečekal :D
Pravda určitě,ale bavíme se tady o katu a nemyslím,že ti to napíše,že máš ucpaný kat :lol: :lol: Sám s diag. zkušenosti nemám a ani tomu nijak nerozumím,ale jsem si jistý,že u našich starých aut nedokáže ŘJ přesně říct,co je v prdeli.Řekne to obecně...jako že spalování třeba,no a jsme tam,kde jsme byli a tím pádem vyhozený peníze...

Napsal: ned 01.05.2011 13:18
od Pglock
BMWIIIPower píše:
Pglock píše:Nevim jestli sou to vyhozený prachy... někdy to může asi najít něco co bys nečekal :D
Pravda určitě,ale bavíme se tady o katu a nemyslím,že ti to napíše,že máš ucpaný kat :lol: :lol: Sám s diag. zkušenosti nemám a ani tomu nijak nerozumím,ale jsem si jistý,že u našich starých aut nedokáže ŘJ přesně říct,co je v prdeli.Řekne to obecně...jako že spalování třeba,no a jsme tam,kde jsme byli a tím pádem vyhozený peníze...
Jo jasný, já sem myslel všeobecně :D :D :D

Napsal: ned 01.05.2011 14:45
od Vesa88
Presne to co tu popisujes mam i ja se svou e39 528i M52, za studena mam nizkej volnobeh, auto strili do vyfuku, obcas jede normalne a zere normalne obcas jede na ho*no a zere jako prase...Kdyz jsem vymenil svicky tak to chvili jezdilo super, uz je to zase stejny...

Napsal: ned 01.05.2011 14:56
od Paavo
u me , pokud to dela neplechu, tak je kruta spotreba, nestabilni volnobeh od cca. 300ot po 1500ot. a hlavne nepali 6. valec.Vim co je za chyby, ale stale se placam v tom kde jsou.Rekl bych to asi takto......RJ,kabely od RJ k civkam, cidlo kliky tam budu hledat problem ja

Napsal: ned 01.05.2011 18:46
od Vesa88
Me zase kazdej radi cidlo vacky...Spotreba je pak nekde kolem 13-14L a nejede to, a kdyz je to v pohode tak kolem 11-12L...a jede to v pohode...Taky prvni asi 2 minuty po nastartovani volnobeh tak 300ot ale stabilne nehoupe nic...A je jen nizkej, nikdy neni vysokej. Nevim jestli to muze mit neco spolecnyho s tim ze kdyz jsem auto koupil, tak byla spatna spojka vezl jsem auto do servisu na vymenu a vsiml jsem si ze mam volnobeh nekde kolem 1500 otacek a kdyz mi udelali spojku tak uz byl nizkej...

Napsal: pon 02.05.2011 09:13
od Pglock
Vesa88 píše:Presne to co tu popisujes mam i ja se svou e39 528i M52, za studena mam nizkej volnobeh, auto strili do vyfuku, obcas jede normalne a zere normalne obcas jede na ho*no a zere jako prase...Kdyz jsem vymenil svicky tak to chvili jezdilo super, uz je to zase stejny...
Zkus mrknout na vodtrhy....

Napsal: pon 02.05.2011 09:29
od Vesa88
Zkusim kouknout, ale svicky jsem kupoval podle kodu ty co by tam meli byt, jen s rozdilem ze jsem vyndal Bosch super plus a koupil adekvatni NGK protoze ty Bosch meli jen ctyr jiskristove a to jsem nechtel protoze ty co jsem vyndal maji dve jiskriste :)

Napsal: pon 02.05.2011 11:24
od fizzer
Co mi ale nejde do hlavy je, že když ten motor chcípnu a hned zase nastartuju, tak funguje tak jak má... aspoň na pár minut. Řekl bych, že to bude důležitej fakt... Čím to ale může bejt?

a jinak mě ještě napadá, bezprostředně před tím jsem měl dole škrtící klapku, viz téma: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1004632, trocha oleje tam byla, ale rozhodně né taková louže. každopádně složil jsem to přesně jak to bylo, s ničím jsem nepraštil, nic nepřekroutil apod... a hadr jsem tam nikde nezapomněl a ještě jsem to večer (poté co to začlo) znova rozebral a zkontroloval, nikde žádnej fuk ani nic nezapojenýho.

a svíčky jsou čistý, středovej izolátor je matně bílej (chudá směs, nebo je to jen tím že jsou tam ty svíčky teprv měsíc?)