Stránka 1 z 2

Napsal: úte 19.04.2011 19:30
od K0blih
Zdravím, chtěl bych koupit E46 v benzínu ale nemohu se rozhodnou pro motorizaci, r.v. 2001 a novější. V úvahu přichází 316i - 318i - 320i. Silnější motorizaci z důvodu povinného ručení neuvažiji. Děkuji předem za radu.

Napsal: úte 19.04.2011 21:23
od ROBi
Dám ti asi nejcenější radu. Hledej :!: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ategories= mimojiné...

Napsal: stř 20.04.2011 07:42
od paca
K0blih píše: V úvahu přichází 316i - 318i - 320i. Silnější motorizaci z důvodu povinného ručení neuvažiji. Děkuji předem za radu.

Kdyby jsi napsal kvůli spotřebě, tak bych to bral, ale kvůli povinnýmu ručení :roll: Rozdíl v ceně ručení za rok mezi dvojlitrem a třílitrem je max jedna plná nádrž :wink:

Napsal: stř 20.04.2011 13:57
od K0blih
ROBi píše:Dám ti asi nejcenější radu. Hledej :!: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ategories= mimojiné...


Ten článek jsem četl už předtím, ale mluví se tam o E36, doufaml jsem že se ozve někdo s E46 a poradí mi. A topic s rozborem motoru E46 jsem nenašel.

Napsal: stř 20.04.2011 14:39
od martas11
Je tu toho spousta-hledej :)

Napsal: stř 20.04.2011 15:54
od K0blih
No právě skoro 11k temat, kdo v tom ma hledat co potřebuje :D

Napsal: stř 20.04.2011 18:06
od xyron
jestli max 320i tak si kup 320i ale budes mit stejny povinny jako u 325i :razz2:

Napsal: pát 22.04.2011 09:25
od K0blih
Ja spiš přemýšlel o 318i. Ale nejsu si moc jistej tim motorem, protože mě příjde na 1,9l v benzinu 77kW trochu málo.

Napsal: pát 22.04.2011 09:40
od mentuli
K0blih píše:Ja spiš přemýšlel o 318i. Ale nejsu si moc jistej tim motorem, protože mě příjde na 1,9l v benzinu 77kW trochu málo.


Řeknu ti to asi takhle. 316i bych vyřadil z výběru hned. Dynamika je slaboučká a motor to není ani zábavný. 318i není vyloženě špatné, ale dynamika ani neodpovídá deklarovanému výkonu díky velké hmotnosti.
Spotřeba taky není nikterak valná... 320i (ať u 2.2 nebo starší 2.0 R6) je suprový motor s krásným zvukem, sametovým chodem a spotřebou o něco málo vyšší než u čtyřválců (tady přibližně o litr na sto). Takže by to byla ideální volba. Na druhou stranu tento šestiválec má v podstatě stejnou spotřebu jako 2,5 (ať už 325i nebo starší 323i), který má znatelně lepší dynamiku i pružnost a vejde se do stejného rozsahu povinného ručení jako 318i a 320i.
Takže názory na spotřebu znáš. Vidíš, že povinné ručení nehraje roli až do modelu 325i.
Teď už jen doporučuji všechny vyzkoušet, projet a uvidíš sám, které ti vyhovuje. Můj hot tip je 325i.

Napsal: pát 22.04.2011 09:43
od chitos
Spíš bych to vyděl tak
- kolik na to máš
-jak a kam jezdíš
-jak si náročný

Napsal: pát 22.04.2011 23:57
od Buba
Já měl 318i, 87 kw, byl jsem spokojený, spotřeba cca 8,5 l. Teď mám 330 d, Sport packet, v automatu, spotřeba kolem 8 l. To ale díky automatu a pneu, předek 225/40 ZR18 , zadní 255/35 ZR18. Spokojenost ještě větší. 6-ti válec je skvělý. Povinné ručení mám nižší než na původní 318-ku.

Napsal: sob 23.04.2011 06:23
od Afri
Tak me napada.. Proc nekdo porizuje BMW, kdyz se na nem potom snazi setrit..

Napsal: sob 23.04.2011 08:29
od Vesa88
Presne jak pise afri, kdyz jsem kupoval bawo tak povinne ruceni byla ta posledni vec co me zajmala...Chci bawo, tak na nej proste musim mit.

Napsal: sob 23.04.2011 09:47
od ROBi
Afri píše:Tak me napada.. Proc nekdo porizuje BMW, kdyz se na nem potom snazi setrit..

+1

Napsal: sob 23.04.2011 10:23
od Oooz
Afri píše:Tak me napada.. Proc nekdo porizuje BMW, kdyz se na nem potom snazi setrit..


Bože na co si tu všichni hrajete? Že BMW je vyvolená značka, kterou mají pouze prominenti, kteří se topí v penězích? Někdo může mít hodně peněz, ale prostě jezdí pomalu a nechce zbytečně živit další učetní na pojištovně jen proto, aby měl pod kapotou 200 KW, který beztak nevyužije. Člověk se pořád učí, tady to podle některých vypadá že se z BMW stává auto na golf.

Napsal: sob 23.04.2011 12:38
od ROBi
Možná to bude novinka, ale BMW je premiová značka, stejně jako Audi, Mercedes, Jaguar apod. a pokud si člověk chce koupit premiové auto, i když třeba starší, tak musí počítat s mírně vyššími náklady celkově, než pokud si pořídí stejně starou Felicii, Golfa III. apod. A pokud nemám peníze na to, abych zaplatil povinné ručení na 1.8čku, tak nebudu mít ani peníze na to, abych do toho nalil benzín (který v dnešní době stojí 35 Kč za litr, v lepším případě), nedej bože, když na autě pak odejdou brzdové destičky, které v podstatě stojí pár kaček.

Napsal: sob 23.04.2011 13:18
od Oooz
A proto má dneska každej druhej mladej kluk BMW a mění v tom motory jak zběsilej. O tom, že je to premiová značka se přít nebudu - v tom máš pravdu. Ale jak moc ,,premiová" je u ojetiny starší 5 let? Proč šetřit na spotřebě, proč šetřit na povinnym když mam BMW .. vždyt to může být ročně částka rovná dovolené s celou rodinou, kterou proházim do luftu jen honěnim ega že mam silný báwo ačkoliv ho nepotřebuju? Asi je to o prioritách. Tak či tak tu dotazovatel nepolemizoval nad tim, zda má či nemá dostatek peněz. Třeba se mu jen nechtěj vyhazovat do vzduchu.

Napsal: sob 23.04.2011 13:34
od ROBi
Myslím, že nemám potřebu si honit ego se 125 kW, které má v dnešní době každé normální auto, nehledě na to, že mi to přijde mnohem bezpečnější, než mít 44 kW a pak nemoci předjet ani kamion. A přesně o prioritách to je - to máš pravdu, každý chceme něco jiného. Ale řešit, jestli budu platit ročně na povinném ručení třeba 4000, nebo 5000 Kč, to mi přijde zvláštní, když mám prioritu si koupit BMW.

Napsal: sob 23.04.2011 14:45
od Buba
Každé auto jsou vyhozené peníze a je jedno jestli máš BMW nebo třeba KIA. Jenže za 10 let staré BMW zaplatíš míň jak za stejně starou Octavii. A kvalita je někde jinde. Ano, na škodovku seženeš levnější díly, jenže taky spousta dílů jsou repasy, napodobeniny, nebo z kradených aut. Tak si myslím, že ojeté BMW, AUDI nebo MB bude v lepším stavu než stejně staré auto z koncernu VW. Záleží ovšem taky na předchozím majiteli. Šmejdi jezdí ve všech značkách a když ti něco zatají, dozvíš se to, až když platíš.

Napsal: sob 23.04.2011 15:26
od adam
Myslím si, že jde hlavně o to, že v celkových nákladech na provoz auta je zrovna povinné ručení relativně malá částka. Ono pokud s autem člověk jezdí, tak nechá nesrovnatelně více peněz na benzinkách.

Počítejte se mnou.

Při ročním nájezdu řekněme průměrných 20 tisíc km se úspora 1 litru na 100km projeví částkou asi 7200Kč za rok. To je asi 600Kč měsíčně. 2 litry udělají už 14400Kč za rok, 1200Kč měsíčně rozdíl. Těžko říct, pro kolik lidí kupujících 10 let staré auto je toto bezvýznamná částka.

Tím se dostáváme k otázce priorit. Někdo chce rychlé auto a prostě počítá s tím, že ho bude provoz stát něco víc a raději to nepočítá. (Takto jsem fungoval donedávna třeba já). Pak jsou ale lidé, kteří chtějí bmw pro kvalitu a skvělé jízdní vlastnosti a přitom nepotřebují zrovna závodit. Pak si myslím, že 318i je naprosto dostačující a udělá hodně radosti.

Rozdíl mezi 4-válcem a 6-válcem je reálně cca 2-3 litry. Přitom až tolik nezáleží na objemu, všechny 6-válce v e46 mají spotřebu velmi podobnou.

Je třeba si ale také uvědomit, že úspora ve spotřebě se může snadno vymazat koupí špatného kusu. Kompletní brzdy vyjdou na nějakých 12-15 tisíc, spojka na 10 tisíc, tlumiče dalších 10. 17" gumy komplet dalších 10k atd.

Tady na klubu ti samozřejmě budou všichni radit spíše silnější verzi. Já bych se osobně rozhodoval mezi 318i a 325i a to podle toho, co si můžeš dovolit nebo jinými slovy kolik do auta chceš sypat. Provoz 320i tě bude stát stejně jako 325i. Ušetříš až s 318i, která sice jede hůř a je to "jenom" 4-válec, ale na běžný provoz stačí s přehledem. 316i je dobrá asi jedině že jseš opravdu velmi klidný a rozvážný řidič :)

EDIT: S tím výkonem bych ještě dodal, že je to otázkou úhlu pohledu a zkušeností. Byl jsem nedávnou v bazaru kouknout na auto s výkonem 170 koní a bazárník mi povídal jaká to je strašná střela a já nevím co. A taky že je, když to člověk srovná s fábií HTP, ale pokud někdo přesedá z 330, tak se mu ze 170 koní nohy nepodlomí ;)