Stránka 1 z 1

Napsal: pát 15.04.2011 18:30
od CBR1000F
Mám poblém se sepnutím klima kompresoru. Manulní jednotka na E36, dokončuji opravu klimy (sahara po vypálení + náplň) a při zkoušení zjišťuji, že mi do relátka pro kompresor ani do jeho spínací cívky nejde proud z jednotky (když spínací kontakty relé proklemuji, komresor sepne normálně a na cíce relé je +12V skrz pojistku OK, nespíná nula z jednotky).
Dotaz tedy pro zkušené - co je za potřebí, aby po zapnutí hvězdičky na přístrojovce seplo relé pro klima kompresor? Je mi jasné, nastartovaný motor, ale avlivňuje to i venkovní teplota? - zkoušeno při 10°C. Nerad bych hledal problém tam, kde třeba ani není.
Dík

Napsal: pát 15.04.2011 20:39
od Francis
Je tam ještě čidlo minimálního/maximálního tlaku chladiva.

Napsal: pát 15.04.2011 20:54
od bibikuba
Myslím že manuální klima na rozdíl od digi.sepne i v mrazu :D Pokud máš málo náplně tak Ti to tlak.čidlo nepustí a klima nesepne :wink: -je to vlastně ochrana kompresoru..Já ho mám u E36 v pravém podběhu pod předním světlem přímo u sušárny klimatizace..

Napsal: pát 15.04.2011 21:07
od CBR1000F
Díky za typ! Ráno to zkusím. Zatím nemám nataženou řemenici na kompresor, tak se sepnutím nemá co zničit. Ale o tom čidle jsem netušil, i když má to logiku. Mrknu ještě do elektroschématu, zda má být to čidlo tlaku při normálu seplé, či rozeplé. Ještě blbá otázka - k čemu je u sušárny něco, jako ventil, ale nemá to vstup, ale skleněnou čočku - to je nějaký optický indikátor náplně klimy?

Napsal: pát 15.04.2011 21:13
od Francis
Průhledítkem je vidět, zda proudí chladivo.
Čidla tlaku bývají v různých provedeních, někdy dvě - jedno na podtlak a druhé na přetlak, a někdy jedno dvojčinné.

Napsal: pát 15.04.2011 21:22
od CBR1000F
jo ták, aby to nebylo jednoduché :) Asi bude nejlepší zajed doplnit náplň a nechat otestovat natlakování. Budu potřebovat ještě vyndat ventilátor s rámem sahary, tak snad to odpařníku nebude vadit.
Ještě mě zarazila jedna věc. Při připojení diagnostky KTS v servisu mi to vypsalo, že jednotka klimy nenalezena. Je to u tohodle modelu s man. klimou normální?

Napsal: pát 15.04.2011 21:31
od Francis
Která E36 to je? Např. Compact skutečně řídící jednotku klimatizace nemá, je to stejná klima jako v E30.

Napsal: pát 15.04.2011 21:34
od CBR1000F
Francis píše:Která E36 to je? Např. Compact skutečně řídící jednotku klimatizace nemá, je to stejná klima jako v E30.
no jako na obrázku :) E36 325i coupé 3/93 - klima dvouzon-manuál
jednotku už jsem měl v ruce, ale dovniř jsem se nehrabal, zatím (troj konektorióvá krabka pod malou BC)

Napsal: pát 15.04.2011 21:34
od bibikuba
do schématu jsem nekoukal ale podle selskýho rozumu pokud zapneš klimu tak půje štáva jak do tlak.spínače tak i z něho a pak to půjde na sepnutí spojky v kompresoru-pokud ne tak bude málo náplně nebo KO tlakovej spínač-si teda myslim že to tak bude :roll:

Napsal: pát 15.04.2011 21:40
od bibikuba
jjj,nejlepší je nechat naplnit atd...smutný je když Ti to za pár dní ujde a hledáš barevný díry,to je pak zábava :D :D

Napsal: pát 15.04.2011 21:40
od CBR1000F
bibikuba píše:do schématu jsem nekoukal ale podle selskýho rozumu pokud zapneš klimu tak půje štáva jak do tlak.spínače tak i z něho a pak to půjde na sepnutí spojky v kompresoru-pokud ne tak bude málo náplně nebo KO tlakovej spínač-si teda myslim že to tak bude :roll:
Schémata mám komplet a celkem se v tom vyznám, tak snad to vyřeším

Napsal: sob 16.04.2011 21:39
od CBR1000F
pravda, našel jsem na potrubí klimy čidlo tlaku. Je dvojití, jsou tam 4 kabely, ale nepodařilo se mi to rozpojit. Nevím, zda zatáhnout či otáčet, abych ten kulatý šedivý konektor neponičil.

Napsal: ned 17.04.2011 16:07
od Tompo
dyžtak mám komplet manuální klima/topení, kdybys něco chtěl... Jinak to mám v plánu vyhodit