Stránka 1 z 1
Napsal: pon 04.04.2011 08:29
od PavelJandak
Ahoj lidi,chtěl bych vyměnit hardy spojku a to ložisko v tom držáku jak je na kardanu.O hardy spojce jsem tady něco četl, ale o tom ložisku jsem nic nenašel, tak bych Vás chtěl poprosit o nějaké rady k výměně toho ložiska.Koupil jsem celý sestavený komplet držák,ložisko a kolem je nějaká guma nebo co.Ještě se chci zeptat, protože asi bude muset kardan dolů, tak musím nějak označit původní polohu kardanu?Díky moc
Napsal: pon 04.04.2011 09:37
od MattyX
když vyměníš hardynu a aji středový uložení dej celej kardan dolů , hardyna tam neni co radit pří výměně... tři šrouby povolit , a tři pak utáhnout

rozpojíš kardan , podivej se esi máš poznačenou polohu kardanu , jsou tam dvě takový bílý tečky naproti sobě ... středový uložení přelisovat , svěrák se k tomu hodí určitě

každopádně je to jištěný segrovkou tak ju nezapoměň vytahnout než do toho začneš mlátit

pak dostanečně dlouhej ořech nebo kulatinu a najebat tam lozisko zpět

a kardan vrátit

da se to udělat i s výfukem na autě

nic víc k tomu snad ani není co říct

Napsal: pon 04.04.2011 09:54
od xSAFA
U 2.8 a 2.5 musí jít výfuk dolů bezpodmínečně... Ale ty máš myslím Z3 tam nevím jak to je, i když to bude asi dosti podobné...
Napsal: pon 04.04.2011 13:38
od PavelJandak
no uvidim, co na mě bude čekat, až sundám ty krycí plechy.Abych řekl pravdu, tak tam budu nahlížet poprvé, takže zatim trochu strach

, ale jinak díky moc
Napsal: pon 04.04.2011 16:54
od MattyX
xSAFA píše:U 2.8 a 2.5 musí jít výfuk dolů bezpodmínečně... Ale ty máš myslím Z3 tam nevím jak to je, i když to bude asi dosti podobné...
ja teda na trice , i na e36 325i sundaval kardan i s výfukem teda

Napsal: pon 04.04.2011 18:50
od PavelJandak
teď jsem ještě koukal v knize jak na to pro E36 a tam se ještě řeší, nějaké předepínání ložiska a podle toho co tam píšou, tak jsou asi 2 druhy kardanu.Jeden s přírubou kloubu a druhý s předním křížovým kloubem.Doufám, že to v té knize popisujou moc složitě

Napsal: pon 04.04.2011 18:56
od MattyX
kloub ma M3 , ty mas Kříž ... neřeš

až to uvidíš tak to pochopíš jak to funguje

Napsal: pon 04.04.2011 19:07
od PavelJandak
ok,tak snad je to jenom složitě napsaný a bude to v pohodě.Díky moc
Napsal: pát 08.04.2011 20:44
od PavelJandak
Tak kardan je venku.Abych řekl pravdu, tak největší problém bylo povolit šrouby u diferenciálu a pak vytáhnout kardan ven, protože jsem výfuk dělil pouze na půl, ale pak jsem zjistil, že ten kardan jezdí na drážkovaný hřídely, tak jsem s tou jednou půlkou prostě vyjel ven a bylo hotovo, tak jsem snad nic neudělal špatně.Četl jsem, že se vyplatí koupit díl č.2 zde:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CJ11&mospid=48077&btnr=26_0105&hg=26&fg=10&lang=cs , když už je to venku,Jen se zeptám, to je ten kousek tý gumy?Mám ho totiž prasklý.Mám ho vyndat nějakym šroubovák nebo se musí nějak šetrně?Ještě se zeptám na zpětné složení kardanu.Na těch 2 půlkách jsou bílé tečky, které byly naproti sobě, když je dám zase naproti sobě, tak už se o nic nemusim starat?Díky moc