Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 31.03.2011 13:13
od Radys
Zdravím kluci,nevíte někdo prosím jaký je postup na montáž stavitelného podvozku na BMW E30.Hlavně nevím jak na předku se montuje nový tlumíč do těhlice ,originál trubka pro tlumič je v těhlici nalisována tak nevím jestli se vylisuje nebo se zkrátí.Dík za radu.Radys

Napsal: čtv 31.03.2011 13:19
od Dan td
Pokud dáváš stavitelnej podvozek, měl bys dostat v podstatě celej pherson jako jeden kus. Z původního podvozku budeš potřebovat jen horní uložení, u některých stavitelných podvozků ani to ne.

Napsal: pát 01.04.2011 08:58
od Radys
Právě u tech levných podvozků se to dodává bez těhlic a nikdo mi není schopen vysvětlit jakým způsobem se to montuje.

Napsal: pát 01.04.2011 10:04
od bibikuba
Nevim teda jestli to je i u E30 ale u starších aut byla na vrchu těhlice matka,ta se povolila a vyndala se celá patrona tlumiče-dala se nová patrona,nová matka která je součástí nové patrony,nandáš pružinu,uložení a těhlice je k montáži na auto :D Jestli to tak je a budeš to dělat tak doporučuju do té trubky před vložením nové patrony nalít panáka oleje :wink: Jestli to E30 má jinak tak se omlouvám za blamáž :lol: :lol:

Napsal: pát 01.04.2011 14:23
od MattyX
zaleží jakej to je výrobce , nekteří to delaji tak a druzí onak .... jedna varianta je že na patroně pro tlumič povolíš matku vytahneš tlumic , pokud tam je kapalina vevnitr tak v klidu das novej tlumic (utahnes novou matkou - doporucuju , ona stejne stara bude na kasu zhnila takze tak :) ) a stelovani je nekdy od misky nahoru a zpet hodní uložení (starý bude stejně v piči takže budeš dávat nový :D )... jenze vetsinou to byva tak ze , v podstate dole patronu pro tlumič musíš uřezat (je tam origo svár ) mezi tehlicí a patronou , a zustane ti tam z puvodni patrony řekněme tak asi 5-10cm odhadem do toho nasuneš novej stelovaci tlumic a po obvodu je nutné to obvarit , coz ale zapotrebí udelat dusledne a kvalitne ;)

takto vypada podvozek za bambilion penez na kterej das naboj s loziskem atd a hotovec :)

Obrázek

postup meho vyse zmineneho ;)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: pát 01.04.2011 15:29
od bibikuba
Ty joooo,tak to řezání vidim prvně 8O :D

Napsal: pát 01.04.2011 16:16
od Radys
Dík za rady,konkrétně chci koupit štelovák od JOM a nevím jestli to má cenu,nemá někdo zkušenosti?Ještě bych potřeboval vědět ,jak to má zadní tlumič,jestli je péro navlíklé na tlumiči ,tak si myslím že je v podběhu málo místa aby se to tam vešlo nebo je to řešeno jinak?

Napsal: pon 04.04.2011 08:32
od xSAFA
Přifařím se s dovolením k tématu... Jde sice o e36, ale když je tu téma podvozku... O víkendu jsem namontoval stavitelný JOM na přední nápravu a chci se ujistit v jedné věci. Na tlumiči jsou dvě pružiny různých charakteristik (spodní měkčí, horní tvrdá), když jsem měl podvozek dá se říct v nejnižší poloze tak obě pružiny jsou v normální roztažené poloze, v případě, že jsem ale začal podvozek zvedat, tak se ta měkčí pružina úplně stlačila, tak že sedí závit na závitu 8O ... A to jsem dal tak do poloviny možné výšky. Je to tak v pořádku? :? Nebo se tlumič ještě trochu rozchodí a nechá pracovat i tu měkkou pružinu? Možná jsem to napsal trochu nesrozumitelně, ale snad to pochopíte. Jde mi o to jestli není něco špatně... :) Díky

Napsal: pon 04.04.2011 09:22
od MattyX
xSAFA píše:Přifařím se s dovolením k tématu... Jde sice o e36, ale když je tu téma podvozku... O víkendu jsem namontoval stavitelný JOM na přední nápravu a chci se ujistit v jedné věci. Na tlumiči jsou dvě pružiny různých charakteristik (spodní měkčí, horní tvrdá), když jsem měl podvozek dá se říct v nejnižší poloze tak obě pružiny jsou v normální roztažené poloze, v případě, že jsem ale začal podvozek zvedat, tak se ta měkčí pružina úplně stlačila, tak že sedí závit na závitu 8O ... A to jsem dal tak do poloviny možné výšky. Je to tak v pořádku? :? Nebo se tlumič ještě trochu rozchodí a nechá pracovat i tu měkkou pružinu? Možná jsem to napsal trochu nesrozumitelně, ale snad to pochopíte. Jde mi o to jestli není něco špatně... :) Díky
ta menší pruzina kterou popisuješ je tzv. komfortní , která je daleko měkčí než ta "větší" to že je servaná skoro nadoraz je normalní , počítám žes to sešrouboval na něco mezi - 40 -60. každopádně na funkci podvozku to nemá vliv , hlavní je až ta větší pružina která funguje tak i tak stejně i když je ta komfortní nadoraz akorat pri prudších rázech to kdy by tlumic mel mekkce odskocit tak to proste bude tvrdší no :lol: tedka sem si toho vsiml u kamoše na Eibach pruzinách na KW V2 competion bo jak se tomu nadává :)

Napsal: pon 04.04.2011 09:29
od xSAFA
Díky moc matty, zrovínka jsem se na to ptal aji v Revilo shopu, kde jsem jej kupoval a popsali mi to stejně.... :wink: Jinak jak je to s geometrií, když se rozhodnu pro změnu výšky třeba během sezony - poupravení?

Napsal: pon 04.04.2011 09:33
od MattyX
xSAFA píše:Díky moc matty, zrovínka jsem se na to ptal aji v Revilo shopu, kde jsem jej kupoval a popsali mi to stejně.... :wink: Jinak jak je to s geometrií, když se rozhodnu pro změnu výšky třeba během sezony - poupravení?
jako pokud bys chtěl byt echt pacient tak bys geometrii musel delat každej tejden :lol: každopadne hod na to bobek , serid sbíhavost a hotovo :) pres sezonu steluj jak je libo... spis az kdyz bys ramena nejak zdelaval nebo tak , ale taky to není uplně nutnost , však víš no ;)

Napsal: pon 04.04.2011 09:35
od xSAFA
No já teď měnil komplet ramena atd, tak sjedu seřídit celý auto a pokud tedy později snížím/zvýším tak na geo nemusím... :) Tak jo díky :wink: