Stránka 1 z 3
Napsal: stř 23.03.2011 23:15
od demong60
zdravim,mám problém s autem co jsem koupil.je to 325 tds touring z konce roku 96.
jde mi ale o to že auto do těch dejme tomu 160 jede krásně,pak jako by mu došla nafta a dál nic.uberu a znova na to šlápnu a dostane se to třeba na 170 a zase to samý...dělá to ale na 4ku a 5ku ve stejný rychlosti,na první 3 rychlosti to jede krásně až k omezovači,žádnej propad výkonu prostě nic...jede fakt krásně,tahá to suprově a motor šlape hezky,volnoběh dobrej,nevynechává,má čistej chod ale prostě dojedu ke 160 a ani hovno
nenapadá mě co by to mohlo bejt??? nějakje omezovač ale to zase když uberu a přidám jede to o něco málo víc tak to asi ne
dík
Napsal: stř 23.03.2011 23:19
od MattyX
kolik otacek tocis na tu petku ?

Napsal: stř 23.03.2011 23:30
od demong60
tak to nevim a teď to zkoušet nebudu

ale zejtra to otestuju jak na tu 4ku tak na 5ku...ale kolik to tak odhadem takhle může bejt,okolo 3500???
Napsal: čtv 24.03.2011 10:51
od vonderka
tak se podívej na čidlo tlaku turba, a na seřízení čerpadla, mě to třeba dělal špatně nahranej chip,a čerpadlo.
Napsal: čtv 24.03.2011 14:49
od pesa84
vyděl bych to na to čidlo a auti padá do nouzáku.. a není na našich silnicích max. trochu jinde??

Napsal: čtv 24.03.2011 21:58
od demong60
tak sem to dneska zkoušel,a stala se moc nemilá věc,po asi 2 sekundách co sem to podržel na pětku u těch 160 motor ztratil výkon a přestal ject,v tu chvíli vylítla teplota na červený...ihned sem pustil topení a sjel ke krajnici kde sem postupně odřadil až na dvojku aby se motor ochladil a tam se motor o5 chytnul...ovšem přes víčko šla pryč veškerá voda a to asi znamená že bude prasklá hlava předpokládám...motor sice jede ale zdaleka ne tak jako předtim,nechce akcelerovat a po chvilce se začne hřát
jinak zjištění u toho bylo že na čtyřku to přestalo jec u cca 4500ot/min a na pětku to bylo necelý 4000ot/min a ekonoměr se zastavil asi na 12 litech adál nic nedělal
co stim teďka???
sem z toho zoufalej,to auto mám 3 tejdny a dal sem za něj všechno co sem měl

Napsal: čtv 24.03.2011 22:01
od demong60
jinak dodám že vodu sem kontoloval v pondělí a bylo ji tam dost,to samý olej,i přes to že je ani ne 1000km před výměnou ho tam bylo dost
chystal sem se teď o víkendu dokoupit pár maličkostí a doufal sem že do auta už nic nedám,teď to ale vypadá na pořádnej průser
Napsal: čtv 24.03.2011 22:15
od pesa84
s tou vodou skus ještě koupit a vyměnit termostat.. a koukal jsi potom na olej? jestli přibyl ubyl, nebo jestli je šedivej jakoby taková emulze? jinak výtej v klubu TDS.....
Napsal: čtv 24.03.2011 22:18
od icecold
to víš, ono už je průser mit samotný TDS

(nic ve zlým

)
Napsal: čtv 24.03.2011 22:20
od demong60
na olej sem koukal,to byla první věc.nebyla z něj emulze ani nic podobnýho a bylo ho skoro stejně jako v neděli,o malinko míň ale počítám s tim že to bylo proto že to bylo hned po chcípnutí auta
a ta voda,nemyslim si že by to byl termostat,do dneska se nestalo že by teplota šla přes půlku a ohřejval se jak měl...ale teď když přidám a auto nezrychluje tak ihned leze teplota nahoru,pustim topení a zase to sleze...dolil sem tam 2 litry vody,nastartoval a zas mi to z toho něco poslalo ven a když sem nechal otevřený víčko tak hladina stoupala a klesala pořád dokola
dík za uvítání,alečekal sem že si ho užiju víc než nastane první problém

Napsal: čtv 24.03.2011 22:22
od icecold
co takhle vodní pumpa? točí? nemá polámané lopatky?
Napsal: čtv 24.03.2011 22:27
od demong60
takhle večer na to nebylo moc vidět,kouknu na to zejtra,ale kdyby se netočila tak to asi poznám hned ne???jinak pokud auto jede a nezamrzne na určitý rychlosti nehřeje se,jakmile ale přestane ject leze to hned nahoru a je tam hodně znatelnej úbytek výkonu
jinak já původně tds nechtěl,ale 330d v e46 touringu jsou drahý a 320d je to samý a tady v tom jinej naftovej motor nebyl no...328 tds nepočítám,to bych radši jezdil na kole
Napsal: čtv 24.03.2011 22:32
od kizby
tak na hlavu bych to ještě neviděl, to že ti spadl výkon jakmile vyletěla teplota je normální, je to ochrana abyse auto neuvařilo úplně. Vlastně zestoupající teplotou snižuje výkon. Mylím že ti odešel termostat, otázka zda se to vaří teď i při normální jízdě nebo jenpři těch 160, pokud by to dělalo jen takhle nebo třeba do táhlého kopce tak může být zanesený i chladič. Nebo také ucpaná přepadová hadička, mám na mysli tu vracečku, teď nevim jak to nazvat. Co se týče toho omezení rychlosti na 160 tak auto opravdu padá do nouzáku a to většinou dělá když je příliš velký tlak z turba. Otázka zda ti to dělalo vždycky nebo z ničeho nic. Je možné že předchozí majitel nastavil na tyčce regulátoru tlaku turba aby turbo přepouštělo později do výfuku, čímž zvýšil výkon ale přehnal to a tím pádem to padá do nouzáku.
Napsal: čtv 24.03.2011 22:40
od kizby
Ještě k té teplotě, může to být samozřejmě i pumpa, pokud funguje pujde ti po přidání plynu tím přepadem voda zpět do nádobky. Ale může být u vrtulka stržená na hřídeli a prokluzuje pak to takhle asi nepoznáš. Pak ještě visco spojka, ta by neměla jít po zahřátí rukou zastavit( vem si radeji ale noviny) no a pak pomáhá chladit i klima vrtule tak mrkni i na tu.
Napsal: čtv 24.03.2011 22:41
od demong60
ono to ale nemá výkon ani po tom co se dostala teplota do normálu,to že to sice dole bylo zdechlý je normální,ale to jak to jede teď je nepopsatelný,auto skoro nezrychluje,do kopce prostě nejede a hned se hřeje...když se to rozjede tak je cejtit zátah tak nad 2000ot a ještě k tomu menší než předtim,navíc to předtim tahalo už tak o 400ot dřív
straší mě ta hlava protože je toho o tom mraky napsaný,nevim co stim...nebyl na to moc čas a ani světlo aby se na to dalo teďka koukat,projdu to pořádně zejtra
jo a udělalo to až teď,do teď to jelo normálně tak nechápu proč tak najednou z ničeho nic teplota hned nahoře,expanzka prázdná a auto bez výkonu
Napsal: čtv 24.03.2011 22:50
od kizby
a je to pořádně odvzdušněný? pokud se to hřeje hned tak bude v pr... ta pumpa. Ten výkon je divnej pokud to nejede ani studený, nebo dokud je to studený tak to jede? Je mi divný že by ti praskla hlava takhle ve 160. Ale vše je možný. Jinak ze stoupající teplotou to výkon ubírá postupně.
Napsal: čtv 24.03.2011 22:55
od demong60
studenej bude motor až zejtra do tý doby nevim,stalo se mi to dneska večer při návratu domu z Prahy...dojel sem stim a pak to tady po městě zkoušel project...jinak při otevřený exypanzce a přidání plynu to hnalo vodu ven,takže zřejmě ta pumpa funguje,visco sem nezkoušel,otestuju zejtra
k tomu odvzdušnění,má tohle na chladičy někde nějakou zátku na odvzdušnění nebo se odvzdušní systém sám po dolití nádobky??? já jen dolil teď na pumpě vodu abych dojel domu a dál se v tom nehrabal
Napsal: čtv 24.03.2011 23:02
od kizby
u tds není odvzdušnovak, delá to ta přepadová hadička, musíš nechat otevřenou expancku a otevžený topení a postupně dolívat. To že ti jde voda z expansky horem je ale špatně, mělo by to jen jakoby protejkat. Vidim to tedy že zustal zavřenej termostat a vaří se to. nebo ta pumpa nemaká. Ted se mi to stalo u benzinaka že zustal zavřený termostat ale teplota na teplomeru vubec nestoupla ale chrlilo to vodu ven z expancky. Otazka zda je u čidla voda a má z čeho měřit. Muže ti to teda ukazovat provozní ale je přitom už daleko vetší.
Napsal: čtv 24.03.2011 23:04
od pesa84
jestli ti to ještě nevychladlo, že by ti auti žhavilo tzn. že motor ještě řádně nevychladl, tak bych prasklou makovici ještě neřešil.. zkus zítra ten termostat uplně vyndat a uvidíš.. když teplota bude ok, tak to na 85procent bude zaseklej termostat... začni tím nejlevnějším..pak ještě nemusí být prdlá hlava, ale muže ti foukat těsnění pod hlavou do kanálku s vodou..
a ten nouzák bude mýt co dočinění s turbem.. bud čidlo nebo špatně naštelovanej westgate.. ten nižší výkon byl od začátku co jsi to koupil? může být ko nebo odcházet i váha vzduchu...
Napsal: čtv 24.03.2011 23:08
od kizby
Jasný o wastegate jsem již mluvim, může být i poštelovanej. Váha vzduchu se dá ozkoušet odpojením, pokud je špatná tak to pojede líp ale taky v nouzaku. Termostat můžeš vyzkoušet v hrnci s vodu na plotně a uvidíš zda otvírá. Hlavu bych zatím taky ještě neřešil. klidek