Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 17.03.2011 23:43
od ELiLOBO
Zdravim, rád bych se poptal jaké jsou varianty zvýšení výkonu e90 325i (2,5l). Mam KN vložku do filtru, o chipu už jsem uvažoval ale u atmosféry je to podle mě ztráta peněz... a krom výfuku mě nic nenapadá. ten výfuk bych rád ale nechci nic hlučnýho, respektive bych chtěl ale k mému autu by se to nehodilo. Nějaký nápady? Stačí jemně posílit, motor plně nevyužívá podvozek

Napsal: pát 18.03.2011 00:47
od BudVlad
Chip asi myslíš remapping. U starších motorů se fyzicky měnil v řidící jednotce EPROM a proto se tomu říkalo čiping. U Moderních aut s OBD II se dá ECU přeprogramovat aniž by se muselo fyzicky zasahovat do řídící jednotky. Remapping nastaví jinak předstih, směs ale hlavně časování vaček a proto je to nejefektivnější způsob jak zvýšit výkon. Efektivnější výfuk sice zvedne výkon, ale ne o moc. Na příklad DS Motorsport nabízí zvýšení výkonu u E90 s 2.5 l motorem na 240 PS a měří výkon před a po úpravě na válcové brzdě.
Napsal: pát 18.03.2011 09:07
od ELiLOBO
Takže i ten ramapping nebo jak se to píše je i u atmosféry nejvíc efektivní? A co spotřeba benzínu po tomhle zásahu? A má smysl jezdit do Kolína nebo kde to DS Motorsport je když to dělaj i firmy u nás?
Napsal: pát 18.03.2011 09:10
od ELiLOBO
Napsal: pát 18.03.2011 09:27
od ELiLOBO
Jako tady do toho bych šel hned: cena 7tis a plus 11kw, proč se mi tomu jen nechce věřit
http://www.profi-chiptuning.cz/chiptuni ... -325i-e90/
Napsal: pát 18.03.2011 09:42
od ELiLOBO
Napsal: pát 18.03.2011 10:32
od BudVlad
Já jsem jel do Německa, protože jsem měl tady špatnou zkušenost a chtěl jsem dostat z auta maximum. DS Motorsport se specialuzuje výhradně na BMW, staví závodní auta a každý motor ladí individuálně na brzdě. Proto je to o dost dražší. Důležité je aby ten kdo to dělá měl válcovou brzdu a aby mohl doložit svýšený výkon.
Optimalizací parametrů se spotřeba většinou sníží. Před úpravou jsem měl průměrnou spotřebu kolem 9.5 l/100 km a po úpravě mám spotřebu 9 l/100 km.
Tvrzení, že „čiptuning“ nemá smysl u atmosferických motorů nemá smysl je samozrřejmě hloupost od lidí kteří neví o čem mluví. Mě se zvýšil výkon o 74 bhp a to jistě smysl má. U přeplňovaných motorů je to samozřejmě jednodušší, protože stačí zvýšit přetlak.
Napsal: pát 18.03.2011 12:39
od ELiLOBO
Co stál ten tvůj systém sání vzduchu? Já jsem se asi rozhodl pro
diesel-tzechnik.cz, sice přidaj jen 15koní ale reference jsou pozitivní a jesi ještě platí klubová sleva tak je to krásný:)
a ještě jedna věc: když si nechám udělat ten chip a v budoucnu třeba udělám ten systém sání tak to by se mělo pak znova přechipovat ne?
Napsal: pát 18.03.2011 13:34
od BudVlad
BMW Performance sání se skládá z širšího CF přívodu vzduchu a K&N filtru. Cena u BMW je 16 777 Kč. Nějaký větší výkon od toho ale neočekávej.
Naše ECU je adaptivní, takže se přizpůsobí k většímu přívodu vzduchu.
Napsal: pát 18.03.2011 15:56
od ELiLOBO
Takže je to na chuj,

já se domlouval u toho diesel-technik na tom chipu a koukal sem že tam maj i KN kit sání na e90 325i....asi za 4,5klacku, tak nevím...je fakt že to performance sání vypadá naprosto dokonale...ale 17klacků za to nedám...
Napsal: pát 18.03.2011 16:04
od BudVlad
Ono se to sání dostane na eBay podstatně levněj, ale na výkonu to moc nepřidá.
Další co má podstatnější vliv na výkon jsou laděné svody. Lepší laděné svody začaly používat až u motoru N53, takže u N52 má smysl svody vyměnit. S tím se ale odstraní primární katy a musí se použít O2 simulátory.
N52: N53:

Napsal: pát 18.03.2011 16:08
od ELiLOBO
Jak je to náročná práce ta výměna svodů? Respektive za kolik mi to nějakej mechoš udělá? A co ty svody stojej? A hlavně o jakym nárustu výkonu se tu bavíme?
Napsal: pát 18.03.2011 16:10
od ELiLOBO
Btw. neprodával si je někdy na e90post.com???
Napsal: pát 18.03.2011 16:35
od BudVlad
Svody od Supersprint stojí 1 134 Euro, na eBay OBX svody stojí 349 USD. OBX svody jsem měl, ale prodal jsem je protože u mojeho motoru je výhodnější odstranit sekondary katy. Koupil jsem od Supersprint midpipes bez katů a rezonátor. Budu to teď na jaře instalovat.
Napsal: pát 18.03.2011 16:45
od ELiLOBO
A ty OBX svody jsou dobrý? O kolik vzroste výkon a jaký to má negativa?
Jinak díky za všechny rady, zabírám ti spoustu času.
Napsal: pát 18.03.2011 17:12
od BudVlad
Svody mají přidat 15 až 20 hp. Na E90 foru Gavin (MMW) prodává OBX svody i se simulátory. Osobní zkušenost nemám, ale na E90 foru jsem žádnou stížnost neviděl. Negativum je, že se musí použít O2 simulátory ale když se nechají sekundární katy tak to prý s teplým motorem projde emisemy.
O čas mi nejde, rád se podělím o zkušenosti které mám za léta upravování aut a také se rád přiučím. Nejlepší zdroj informaci je na E90post.com
Napsal: pát 18.03.2011 21:02
od bmw335
já bych šel asi do autochip nechal sem si tam čipnout e92 335i na 265kw 480Nm a klesla mi už o litr spotřeba na 9,3l. Navíc tam maj ted akci ještě 25% dolů z ceny ceníkový a ceníková je 7500
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... 5-i-218hp/
Napsal: pát 18.03.2011 21:05
od bmw335
jdi do autochip.cz nechal sme si tam udělat 335i e92 na 265wk a 480Nm a už mi klesla o litr spotřeba na 9,3l. Maj tam ted akci 25% dolu z ceníkový ceny a ta je 7500 u tvýho motoru.
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... 5-i-218hp/
Napsal: sob 19.03.2011 01:26
od ELiLOBO
Já už jsem rozhodnutej pro ten diesel-technik.cz
Napsal: sob 19.03.2011 01:36
od FrankDrebin
BudVlad píše:..Tvrzení, že „čiptuning“ nemá smysl u atmosferických motorů nemá smysl je samozrřejmě hloupost od lidí kteří neví o čem mluví. Mě se zvýšil výkon o 74 bhp a to jistě smysl má. .
Tak samozrejme, ze i u atmosfery lze takto zvysit vykon, ale dat u firem typu diesel-technik za upravu pres 13 tisic, jsou absolutne vyhozeny penize (u atmo benzinu)
