Stránka 1 z 2
Napsal: pon 14.03.2011 12:33
od icecold
před pár měsici jsem si koupil 320i M50 VANOS, nechál jsem si projit VIN a vše sedělo a bylo ok. Jediny co jsem neprojel bylo číslo a typ motoru, kde vlastně přišla krize s evidenci.
Problém je v tom že mám motor 206 S2 (VANOS), na štítku mám psáno 206 S2, ale ve velkým TP mám 206 S1 (BezVANoS) což mi přijde jako blbost pač rok výroby auta je 1994.
tohle už jaksi neřeším... zatím mě to žíly netrhá
btw: řešil jsem to už na foru
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0
Jde zas o to, že na evidenčce , při zjišťování typu motoru na bloku se nenášlo žádný číslo typ atp..bylo to projetý flexou...Tak mi připadá trochu blbost aby někdo měnil 2,0 za 2,0 a frezoval tomu typ na bloku.
Při rozdělávání ŘJ na mě vyblaflo tohle:

Dle čísel je to 2.0 to vím, ale proč na ŘJ někdo psál propiskou 325i?

navíc jednotku předemnou už někdo rozebíral, jsou na ní viditelné známky...
Takže kluci, potřebuju zjistit co je to za motor...
vím jen že to má celej výfuk z 320i/323i (jednu lambdu), difer 3.45 (alespoň dle řazení jsem to poznal

) a dal jen to, že je to M50 VANOS
jaké jsou ještě viditelné rozdily mezi 2.0 a 2.5? mimo toho že sundam hlavu a přeměřim to
jinak foto motoru
a teď babo raď

Napsal: pon 14.03.2011 14:35
od Foldas
vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
Napsal: pon 14.03.2011 14:39
od assassin_tl
no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl

Napsal: pon 14.03.2011 14:48
od Paty
já u M50b25 vanos mám jinou váhu vzduchu(aspon jinak vypadá)
Napsal: pon 14.03.2011 14:59
od fizzer
assassin_tl píše:no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl

a jak? dvoulitr na semaforech míň řehtá?

Napsal: pon 14.03.2011 15:01
od icecold
assassin_tl píše:no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl

asi těžko když tam bude soft z 2.0 ne?
Napsal: pon 14.03.2011 15:02
od icecold
Foldas píše:vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
trošku lamácka otázka ale jak a čím změřit zdvih?

Napsal: pon 14.03.2011 15:47
od Francis
Svářecím drátem, špejlí, ...
Vyšroubuješ svíčku, strčíš "měřící zařízení" do válce a pomalu, klíčem na předním konci klikového hřídele, točíš motorem, až je "měřící zařízení" co nejvýše. Uděláš si rysku. Otočíš motorem o 1/2 otáčky, až "měřící zařízení" klesne co nejníže a opět uděláš rysku. Vyjmeš "měřící zařízení" z válce a změříš rozteč rysek. Výsledné číslo je zdvih pístu.
Napsal: pon 14.03.2011 15:52
od Totic
icecold píše:Foldas píše:vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
trošku lamácka otázka ale jak a čím změřit zdvih?

Ach jo, ty a technika nebýt karamádi, co? Podle mě to taky stačí napojit na diagnostiku. Ke každému motoru patří určitá řídící jednotka.
Napsal: pon 14.03.2011 16:15
od fizzer
icecold píše:assassin_tl píše:no ja myslim ze rozdil 150 vs 190 koni bys pri jizde poznat mohl

asi těžko když tam bude soft z 2.0 ne?
to bys asi poznal taky, neb by to bylo chudý... čili by to nejelo, nebo by to střílelo. si myslim.
Napsal: pon 14.03.2011 16:32
od Francis
1. zdvih jednotkou asi změřit nepůjde
2. 325i s pojede s jednotkou z 320i (a nebo naopak) neznatelně jinak. Motory M52 v modelech 323i/328i mají jednotku shodnou, mají ke svému zdvihovému objemu jinak průtočné vstřikovače a "váhu vzduchu".
Napsal: pon 14.03.2011 16:38
od icecold
Totic píše:icecold píše:Foldas píše:vytáhni svíčku a změř zdvih 2,0 má 66 a 2,5 má 75 to je tak nejrychlejší a nejjednoduší
trošku lamácka otázka ale jak a čím změřit zdvih?

Ach jo, ty a technika nebýt karamádi, co? Podle mě to taky stačí napojit na diagnostiku. Ke každému motoru patří určitá řídící jednotka.
právě že tu tvrdím že soft je z 2.0 tak diagnostika mi objem nezjisti
Francis: Díky, zkusím to

Napsal: pon 14.03.2011 16:43
od Paty
jenom takovej dotaz,je možný že tam má motor 2.0 a UCU jak jsem viděl na fotce 2.5 ???
Podle mě by jsi měl zajet na diagnostiku možná se mejlím ale ta by zjístila co tam máš za ECU jestli z 2.0 nebo 2.5
a další poznatek je to s tou svíčkou už ti tady někdo napsal hodnoty zdvihu jaký má mít motor 2.5 a 2.0... myslím že můžeš začít zkoušet.
Hodně štěstí!
Napsal: pon 14.03.2011 22:13
od Milosss
hosi, skuste si zmerat priemer vahy vzduchu, 2.0 ma priemer 7cm a 2.5ka ma priemer 8cm. tusim je to takto.
Napsal: pon 14.03.2011 22:37
od Totic
Taky ani já netvrdím, že jsem s technikou bůhvíjak zadobře

..ale zdvih jsem diagnostikou měřit opravdu nechtěl.. Spíš teda digitální šuplerou, jestli se tam konec vleze. Jinak potom tím drátem a pravítkem.
S těma jednotkama je to zamotaný. Myslel jsem, že by se daly zdiagnostikovat parametry motoru (např. přes INPA, DIS) a identifikovat ho. Hodně štěstí, dej vědět jak to dopadlo.
Napsal: pon 14.03.2011 22:44
od Francis
Už jsem viděl auto, kde měl být motor M50B25, byla tam velká váha, široké sací potrubí a přitom motor byl M50B20.
Jak radil Foldas, jediný průkazný parametr je zdvih pístu a je lehce změřitelný i brčkem z longdrinku

Napsal: pon 14.03.2011 22:45
od icecold
dneska jsem to zkusil měřit, ale příšlo mi to nepřesný, měřil jsem to jinak, protáčel jsem starterem a naměřil více hodnot, vybrál jsem největší a nejmenší naměřenou hodnotu a udělál mezi něma rozdil...vyšlo mi 67mm = 66mm = 2.0. ale udělám to ještě jednou a pořádně, tak jak to psál Francis, abych byl klidnější
stejně si myslím že to bude 2.0 ale potom mi nedává smysl proč na bloku je vybroušený číslo když je vše ok.
Napsal: pon 14.03.2011 22:51
od Francis
Není to OK. V prvním příspěvku jsi psal, že v TP je zapsán typ motoru 206S1 = bezVANOS a ty máš na štítku 206S2 = VANOS. Typuju to na "přestavbu" převařením VINu, k papírům někdo přizpůsobil auto. Zkus si nechat dekodovat typ na
http://bmwfans.info/parts/catalog/ Stačí tam zadat posledních 7 znaků z VINu a budeš vědět, jaký motor do auta patří.
Napsal: pon 14.03.2011 23:42
od icecold
tohle všechno jsem projel. VIN sedí, je to 320i Vanos, saloon 7/1994 , dokonce všechná výbava v autě sedí....Kastle je na 100% původní...
Napsal: úte 15.03.2011 13:27
od Afri
A neni mozne, ze nekdo kdo tomu az tak nerozumel nejak odrovnal motor a aby to prodal, tak sahl po prvnim motoru, co mu prisel pod ruku.. Treba to nema nic schovavat..