Stránka 1 z 1

Napsal: pát 11.03.2011 14:24
od jurab
čau potrěbuju poradit.mel sem sundanej ten spodní kryt rozvodu na klice a retez je dost volnej.zjistil sem tu ze v napinaku je pružina,ale po nastartovaní se to dosponuje tlakem oleje jestli sem to dobře pochopil.zadne zvuky to podle me nevidává ale mam ted strach aby to nepreskocilo kdyz je u motoru v klidu ten retez volnej.nebo je to normální? dík za rady

Napsal: pát 11.03.2011 15:44
od Cuky
No podle mě by volnej být neměl jelikož když jsem to měl rozebraný já tak se řetěz nehnul jen minimálně takže podle mne to ok nebude koukni jestly nemáš polámaný vodítka to se stává pokud má hodně najeto a nebo pokud odejde ten napínák kterej ostatně stojí pár stovek

Napsal: pát 11.03.2011 15:51
od jurab
u vaček sem to odkryty nemel ale tam dole vypadali vodici lišty ok.ten napinak by to mohl byt,protoze aby byl retez az tak vytahanej to se mi nechce líbit.ale behem jízdy by to melo byt ok pokud to šponuje tlak oleje nebo ne?

Napsal: pát 11.03.2011 17:47
od kourk
je to jak píšeš. když motor neběží.. napíná řetěz jen ta pružina. Ale rozhodně by neměl byt uplně volnej. Sundej celý prsa a koukni na ty lišty a napínák.

Napsal: pát 11.03.2011 18:32
od Cuky
pokud ti to nějak nerachtá tak by to mělo být ok ale taky bych to shodil a kouknul na to ale jinak rozvody na isko nejsou zrovna nejlevnější žáležitost jelikož druhovýroba dělá poze řetěz a napínák zbytek jen bmw ale zase je to už na věky :)

Napsal: pát 11.03.2011 19:17
od jurab
a kdyz bude vše okolo v pohode da se nak poznat jestli je v háji napínák nebo řetez?popř.dá se vyměnit pouze řetez aniž by se museli menit ozubena kola atd..

Napsal: pát 11.03.2011 21:16
od Cuky
Tak ty vodítka bych doporučil měnit určitě pokud je sundáš sám uvidíš že budou asi dost vydřená mě se jedno rozsipalo asi na 10 kusů :D a byl to rachot ale BMW naštěstí dělá odolná auta a motor to dal bez újmy a ten napínák nevím jak prověříš jestly je ok ale jak jsem psal samotný napínák je otázka kolem 1000kč. Jinak já jsem měnil pouze vodítko napínání a to dlouhé vpravo společně s řetězem a napínákem ale zase docela toho lituji když už se to dělá tak vše.

Napsal: sob 12.03.2011 10:16
od kourk
záleží kolik to má nalítáno. já mam při 230 000 ozubený kola jako nový. Takže ty se určitě nutně měnit nemusí. záleží jak vypadaj no. a samotnej řetěz a vodící lišty není takovej ranec... ani když budeš kupovat origo bmw.

Napsal: sob 12.03.2011 10:25
od jurab
dle tacho to ma 180 tis. ale dolozeny to není :-( auto mam třetim rokem a motorove zatim v pohodě.myslite ze ty řětěze z druhovyroby jako (swag,febi) budou dobry?nebo radej koupit origo BMW :idea:

Napsal: sob 12.03.2011 10:44
od mequi
jurab píše:a kdyz bude vše okolo v pohode da se nak poznat jestli je v háji napínák nebo řetez?popř.dá se vyměnit pouze řetez aniž by se museli menit ozubena kola atd..
Podle mne by se měli měnit spolu kola s řetězem. Během používání se vzájemně vydřou a když vyměníš jenom řetěz, tak v tom ozubeném kole bude malinká vůle. Tam jde o to, jak velká ta vůle je. Je to jenom spekulace. Hodně málo lidí to mění. Podle ETK je na isu dvouřadý řetěz. Ten se podle mne jen tak nevytahá. Vyměn jenom napínák a uvidíš. Řetez by měl být napnutý vždy, když si vzpomeneš. Ne jenom po jízdě, za tepla a tak. U mne viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=78874
Řeším skoro to samé. Jakmile budu vědět výsledek, dám vědět. Zatím měním jenom napínák. Jestli to tím nebude, shodím přední dekl a kouknu na vodítka. Nemám garáž, tak proto to takhle kouskuji.

Napsal: sob 12.03.2011 17:29
od jurab
mequi píše:
jurab píše:a kdyz bude vše okolo v pohode da se nak poznat jestli je v háji napínák nebo řetez?popř.dá se vyměnit pouze řetez aniž by se museli menit ozubena kola atd..
Podle mne by se měli měnit spolu kola s řetězem. Během používání se vzájemně vydřou a když vyměníš jenom řetěz, tak v tom ozubeném kole bude malinká vůle. Tam jde o to, jak velká ta vůle je. Je to jenom spekulace. Hodně málo lidí to mění. Podle ETK je na isu dvouřadý řetěz. Ten se podle mne jen tak nevytahá. Vyměn jenom napínák a uvidíš. Řetez by měl být napnutý vždy, když si vzpomeneš. Ne jenom po jízdě, za tepla a tak. U mne viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=78874
Řeším skoro to samé. Jakmile budu vědět výsledek, dám vědět. Zatím měním jenom napínák. Jestli to tím nebude, shodím přední dekl a kouknu na vodítka. Nemám garáž, tak proto to takhle kouskuji.
jo procital sem to nez sem todle tema zalozil.Ano na isu je dvouřadý řetěz.A menis jen pruzinu nebo celej ten mechanismus?Chapu to dobre ze nemusis nic rozdelavat jet ten napinak povolis a opatrne ho vytahneš ven (u me na ISu sundam teda jeste klimu).jo a s tem řetezem a ozubenejma kolama sem si to myslel ale nak sem si to nechtel pripustit ze bych to muset celi menit

Napsal: sob 12.03.2011 18:02
od Cuky
mění se ten váleček v něm je tapružina pokud stojíš před autem tak je na levé straně motoru v horní části taková matice s těsněním a pod ní je ten napínák jen se vyndá a vymění záležitost 15 min