Stránka 1 z 1
Napsal: stř 09.03.2011 12:43
od varkel
Ahoj mám dotaz.
Včera jsem došel k názoru že mě to do kopce už nestačí a tak jsem si začal pohrávat s myšlenkou ofoukat motor nějakým turbem. Kdesi jsem se dočetl že stačí Tds svody + Tds turbo + programovatelná jednotka. Přestavba bez vetších problémů a při 0,1-0,2bar nárůst výkonu a Nm asi o 10%, což by mě stačilo. Vím že na atmo motor s vysokým kompresním poměrem se nejedná o nejvhodnější úpravu, ale motorů je dost. Otázka ale je, zda je to co jsem výše popsal pravda a jestli máte někdo zkušenost s takovou úpravou.
Napsal: stř 09.03.2011 13:56
od Paty
je tady dost temat... koukni se do hledání, i některý jsem založil já...
jestli máš benzína tak svody z TDSa jsou jiný do trojůhelníku zatím co svody benzin třeba 325i jsou do obdélniku...
turbo z TDSa tam dát můžeš ale není na to stavěný takže mu budeš dávat rošt plnej knedl a neříkej že ne, a to turbo to nevydrží protože u benzinových motorů jsou teplotní limity úplně někde jinte....a pokud by jsi chtěl jenom takovej nárust tak by to teoreticky šlo,možná i řídící jednotka by to zvládla..
protože určitý množství aby chod motru šel tak řídící jednotka si umí sama přidat (upravit)! ALE!!! toto je k ničemu,samozřejmě by jsi ještě musel udělat jinak podtlaky u sání motoru atd... koukni se na ty temata co tady jsou a dobře si promysli co chceš dělat. Každopádně to udělat jde a pujde tam poznat obrovskej kroutící moment!
Napsal: stř 09.03.2011 14:10
od varkel
Paty píše:je tady dost temat... koukni se do hledání, i některý jsem založil já...
jestli máš benzína tak svody z TDSa jsou jiný do trojůhelníku zatím co svody benzin třeba 325i jsou do obdélniku...
turbo z TDSa tam dát můžeš ale není na to stavěný takže mu budeš dávat rošt plnej knedl a neříkej že ne, a to turbo to nevydrží protože u benzinových motorů jsou teplotní limity úplně někde jinte....a pokud by jsi chtěl jenom takovej nárust tak by to teoreticky šlo,možná i řídící jednotka by to zvládla..
protože určitý množství aby chod motru šel tak řídící jednotka si umí sama přidat (upravit)! ALE!!! toto je k ničemu,samozřejmě by jsi ještě musel udělat jinak podtlaky u sání motoru atd... koukni se na ty temata co tady jsou a dobře si promysli co chceš dělat. Každopádně to udělat jde a pujde tam poznat obrovskej kroutící moment!
Jde o to že po prodeji E30 jsem tři roky nejezdil se zadkem, tak jsem si koupil za pár kaček 36ku 2,5ku. Mám ji cca měsíc a prostě to nestačí, rozpoměl jsem se jak na to (je to jako na kole zapomenout se to nedá) musím to v zatáčkách do kopce trhat spojkou a na výjezdu i když mám v zatáčce zapálený kola prostě není výkon. Prostě to neodjede a je to trochu i trápení .
E30 co jsem měl vážila na konci i s rámem 890kg
(makrolon okna bok a zadní, laminát podlaha, vyřezané kapoty a dveře, bez interiéru, jen sedačka). S touhle hmotností 2,5ka E30 i do kopce docela odřazovala. Ale ta 36ka je oproti tomu těžká takže moje úvaha že bude 2,5ka stačit byla špatná.
Co tedy s tím interiérem dostanu dolů cca 50kg, z venku auto musí vypadat naprosto seriově. Já hubnout nemám kam, takže je tu jediná volba, buď výměna motoru na 3,5, do čehož se mě nechce a nebo turbo.
Turbo mě přijde mnohem zajímavější, protože 3,5ka je už zase o kus těžší než 2,5ka. Co znamená ta věc s těmi svody - trojůhelník/obdelník ?
Do témat jsem koukal, ale přímo tento případ využití TDs komponentů jsem nenašel.
Napsal: stř 09.03.2011 15:29
od bmw335
podle tvýho videa nebudeš asi moc v porádku

Napsal: stř 09.03.2011 15:50
od varkel
bmw335 píše:podle tvýho videa nebudeš asi moc v porádku

proč ? V zatáčkách jsem měl lidi, takhle tam jezdíme normálně... jen musí někdo pohlídat, aby nejelo auto. Když jede, jedu pomalu a kam nevidim nebo tam nikoho nemam taky nejedu rychle, nejsem blázen aby jsem někomu ublížil a nebo něco udělal.

A i když to máme takhle zabezpečené stejně si to hlídám natolik aby jsem s tím dokázal pokaždé něco udělat a v nejhorším to hodit na mantinel. Tam je to i vidět v tom jednom vracáku míjím auto jedu pomalu a zrychluji až za ním. Jinak to na tom ještědu ani nejde. Znám pár kluků co jezdí tak že nikoho v zatáčkách nemají a pošlou to i když tam nevidí,ale do toho by jsem nikdy nešel, na to nemám tu správně prázdnou hlavu.
Napsal: stř 09.03.2011 16:03
od Paty
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ight=turbo
tady o tom máš dost i nějaký odkazy kde to dělají ...jinak hodně štětsí není to sranda
Napsal: stř 09.03.2011 16:06
od varkel
Paty píše:http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=88281&highlight=turbo
tady o tom máš dost i nějaký odkazy kde to dělají ...jinak hodně štětsí není to sranda
Děkuji, udělám vám fotoreport

Napsal: stř 09.03.2011 23:29
od mrJekill
Na videu jen vidím,že to dokážeš na dvojku na chvilku utrhnout,ale moc ti to nejde.Turbo by ti pomohlo při delším driftu,avšak obáván se,že na to ještě nemáš dostatek umu a zkušeností.
Napsal: čtv 10.03.2011 09:21
od Paty
Napsal: čtv 10.03.2011 10:36
od assassin_tl
mrJekill píše:Na videu jen vidím,že to dokážeš na dvojku na chvilku utrhnout,ale moc ti to nejde.Turbo by ti pomohlo při delším driftu,avšak obáván se,že na to ještě nemáš dostatek umu a zkušeností.
mno me to teda neprijde ze by tady byl problem v tom ze to neumi, prijde mi taky ze tam chybi vykon...
varkel: ja bych to videl na motor z m3...
turbo samodomo je beh na dlouhou trat, vypada to na zacatku jednoduse, ale chce to zkusenosti, nastudovat dost teorie.. dost penez a dost casu... znam par lidi co si tim prosli a treba fugovo V12 biturbo je tu urcite znamy a rika ze dneska uz by sel do odladeneho turbokitu.. ze to vyjde nakonec levneji:) jinak kolega uz par NA motoru na preplnovany predelaval, myslim ze i tuhle 2,5ku a rikal ze je to celkem easy (kdyz mas know how) a ze by to za cca 50 pro znameho poskladal(0,5b setup, tzn na seriovejch internals, jen tlusty tesneni) ... takze resitelny to je
Napsal: čtv 10.03.2011 10:39
od Paty
tlustý těsnení je realný,ale kde je koupit...nenašel jsem to nikde...spon ten název toho těsnění...
Napsal: čtv 10.03.2011 11:03
od assassin_tl
Paty píše:tlustý těsnení je realný,ale kde je koupit...nenašel jsem to nikde...spon ten název toho těsnění...
kolega si je nekde nechava vyrabet na zakazku, jako uplne zadara to neni to je jasny... dyztak se ti muzu zeptat...
pripadne myslim najdes nakyho zahranicniho vyrobce kdyz projedes temata o oturbeni aut na zahranicni bmw forech...
jinak anglicky je to kdybys googlil "low compression head gasket" nebo
jeden overenej vyrobce treba tady:
http://www.cometic.com/default.aspx
Napsal: čtv 10.03.2011 11:23
od varkel
Kdysi jsme tu měli G60ku .. dali jsme na ni 4 dojezdovky.. to bylo peklo, teda když se to rozjelo.