Stránka 1 z 1
Napsal: ned 06.03.2011 00:30
od -iceman-
Mam dotaz, nakonec jsem se rozhodl pro E46 cabrio a nevím co za motor... Hodně Lidí na ty M54 nebo co to je nadává, že to žere olej, tak právě nevim... Napadá mě M52 B25TU, ale 2.3 jsem měl teď v E36 a chtěl bych si polepšit, tak připadá v úvahu jedině ta 2.5 (192 koní) nebo 3.0 (231 koní), ale trošku se těch motorů bojím, takže čekám nějakou radu

Díky.
Napsal: ned 06.03.2011 01:23
od Led_Zeppelin
No olej to zere, to je fakt... Mam 320i a od prvniho km to neco oleje zere no... Ale pokud ti to dolejvani nevadi (pri cenach oleje myslim, ze by nemelo), tak motory to jsou vynikajici...
Napsal: ned 06.03.2011 01:57
od Syrup
Do cabria urcite 3.0i. To ze to zere olej je sice fakt, ale pokud budes lit 5W40 tak pocitej s dolejvanim litru na 5000 treba... ale samozrejme zalezi kdo ten motor mel predtim a jak se k tomu choval. Vymeny samozrejme po 10ti tisicich.
Nic jinyho bych do e46ky kabria nechtel, je to tezka krava a ten trilitr s tim hejbe tak nejak obstojne, pocitove je to docela o dost linejsi nez coupe/sedan.
Napsal: ned 06.03.2011 11:58
od -iceman-
Víte někdo kolik to cca váží to kábro? Abych měl představu... Jinak díky za rady, asi hold ten 3 litr no

Napsal: ned 06.03.2011 14:20
od Fx
Pokud půjdeš do M54, tak s sebou voz litrovou flašku oleje. Není nic lepšího, než když se ti rozsvítí kontrolka a na benzince zjistíš, že litrovka 5W30 se specifikací LL-04, která tam patří, stojí 750 Kč. Aby ti teda ta cena oleje nemusela vadit, je lepší zásobit se dopředu za nějakou lepší cenu.
Napsal: ned 06.03.2011 15:52
od 3er_Cabrio_E36
No kabria bývají nejtěžší z řady, kvůli výztuhám atd.. E36 má 1450kg pohotovostní. E46 minimálně stejně, spíš víc.
Napsal: ned 06.03.2011 18:09
od DAVe_1
Fx píše:Pokud půjdeš do M54, tak s sebou voz litrovou flašku oleje. Není nic lepšího, než když se ti rozsvítí kontrolka a na benzince zjistíš, že litrovka 5W30 se specifikací LL-04, která tam patří, stojí 750 Kč. Aby ti teda ta cena oleje nemusela vadit, je lepší zásobit se dopředu za nějakou lepší cenu.
to trosku prehanis ne?

mam 325i M54 a dolejvam tak po 5000 coz je pro me cca po pul roce

Zbytecne strasite.
Napsal: ned 06.03.2011 20:13
od Huska
DAVe píše:Fx píše:Pokud půjdeš do M54, tak s sebou voz litrovou flašku oleje. Není nic lepšího, než když se ti rozsvítí kontrolka a na benzince zjistíš, že litrovka 5W30 se specifikací LL-04, která tam patří, stojí 750 Kč. Aby ti teda ta cena oleje nemusela vadit, je lepší zásobit se dopředu za nějakou lepší cenu.
to trosku prehanis ne?

mam 325i M54 a dolejvam tak po 5000 coz je pro me cca po pul roce

Zbytecne strasite.
vždyt to napsal .. po 5tis km dolejváš a bez ohledu jestli se jedná o 2,0i - 2,5i - 3,0i. V podstatě všem to žere mezi 0,5-1 l/5tis.km Pro mě by to znamenalo dolejvání téměř každý měsíc. Nicméně tato spotřeba oleje se jinak negativně na výdrž nebo výkon neprojevuje, takže se fakt nemusíš bát. Litr oleje se dá sehnat za méně než polovinu než napsal FX
Napsal: ned 06.03.2011 20:23
od noir
to Cabro je o cca 200-230 kilo tezsi....2,8 nebo 2,5 Ci...tomu 3litru ujede jak nic..ale to jen tak bokem...
Napsal: ned 06.03.2011 21:46
od -iceman-
Díky za rady chlapi, takže ten olej neni nic strašnýho... Jinak abych měl jasno. M52 jsou 2.0 (150ps), 2.3 (170ps) a 2.8 (193ps) a M54 jsou 2.0 (170ps), 2.5 (192ps) a 3.0 (231ps). Je to tak?
Napsal: pon 07.03.2011 01:33
od Fx
Ten olej není nic strašnýho, ale je lepší si ho koupit dopředu a vozit s sebou, protože na benzínkách stojí zbytečně moc, tak ať se ti to pak neprodraží. Dát cenu čtvrt nádrže zbytečně navíc za litrovku oleje potom celkem naštve.
Jak už napsal Huska, 5t km je pro každého jinak dlouhé období, takže bych to bral podle toho. Pětikilo na zemi jen tak nenajdeš, takže podle mě se vyplatí tu litrovku z levnějšího zdroje u sebe mít. Expirace u nově baleného oleje bývá dva roky, za tu dobu ho určitě upotřebíš, ať už na budoucí výměnu nebo dolití.
Olej s danou specifikací stojí od cca 250 Kč za litr nahoru, na benzinkách je hodně drahý - jak už jsem psal, okolo 750 Kč.
Napsal: pon 07.03.2011 02:18
od Totic
-iceman- píše:Díky za rady chlapi, takže ten olej neni nic strašnýho... Jinak abych měl jasno. M52 jsou 2.0 (150ps), 2.3 (170ps) a 2.8 (193ps) a M54 jsou 2.0 (170ps), 2.5 (192ps) a 3.0 (231ps). Je to tak?
Píšeš 2.3(170k) je ti asi jasný, že je to 2,5l stejně jako 325i(192k) a jedou poměrně stejně. Ale v Cabriu jsem 323i po evropě neviděl.
Vy než by ste se podívali do katalogu automobilů kolik to Cabrio váží, tak si tady radši hrajem na tipovanou..
http://srovnani.katalog-automobilu.cz/b ... io-330-ci/
Napsal: pon 07.03.2011 08:11
od Fx
323i se v E46 pro Evropu dělalo, je to naprosto běžná motorizace. Jinak to bylo u E36...
Napsal: pon 07.03.2011 08:43
od -iceman-
Jasný mi to je, páč jsem měl 323i asi 3 roky... 323i v cabriu je normální, je jich mraky... Jde mi spíš o ty motory... Když už 2.5, tak určo M52, ale jak se tu píše, je to slabý do cabra...
Napsal: pon 07.03.2011 15:12
od Totic
jo no e36 323i Cabrio jsem myslel, v ETK sice je ale v realu nějak ne