Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 24.02.2011 23:58
od Paty
Ahoj,mam problém s bmw e36 coupe motor M50b25 325i r.v.92 vanos
a problém je následujcí:
zahřeju motor, přijedu zastavím. 15min jsem pryč dále nastartuju a že pojedu ale motor začne haprovat,zklidní se, přijedu ke křižovatce a motor úplně zdechne jak spadnou otáčky. nastartuju a potom to jede v pořádku.
Takže otázka zní co to může dělat?? jako by ten moto zchladl a jel hůř než se to dostane na provozní teplotu tak to vynechává,dělá to i v tahu,ale když je to za studena jede to normálně a za tepla taky,dělá to jen něco mezi studeným motorom a úplně zahřátým motorem.
Napadají mě Dvě věci špatná lambda a nebo čidlo teploty motoru
Byl bych moc rád kdyby jste napsali aspon nějaký nápady čím to může být,je to nepříjemná situace když se to stane v provozu.

Napsal: pát 25.02.2011 00:24
od icecold
taky bych to viděl na lambdu ;-) diagnostice se nevyhneš :D

Napsal: pát 25.02.2011 00:32
od Paty
a jak zjístím na diagnostice jestli je špatná? má to ukazovat nějaký hodnoty? Jde o to že to auto nějak extra nežere a chová se normálně jenom když je prostě v tom mezi studeným a teplím motorem tak to takhle zahapruje. čidlo teploty motoru to dělat nemůže? Jsem v koncích nevím už co s tím. :(
čidlo teploty motoru pro ecu nemůž třeba mněřit mněři a potom vynechat a potom zase měřit. může toto udělat?

Napsal: pát 25.02.2011 02:52
od icecold
no diagnostika ti vypíše kod a chybu, to poznáš, teoretický čidlo by to taky mohlo být, zkus ještě odpojit váhu
také by to mohl byt i volnoběžný ventil že...

Napsal: pát 25.02.2011 08:18
od MattyX
icecold píše:taky bych to viděl na lambdu ;-) diagnostice se nevyhneš :D
LAMBDA JE POUZE SNIMAČ! jak by na to mohla mit asi tak vliv když řídí bohatost směsy? motor funguje i bez ní , pokud je v piči tak se to projevu až při hodně zahřátým motoru kdy neumí vyhodnocovat , a začně výrazně houpat volnoběh ;) tzn ze na polozahratym motoru to bude uplne neco jineho ;) zkusil bych prohodit ta teplotni cidla , ktera na to vliv mit muzou , popripade esi nekde neprisava falesnej vzduch , popripade pokud vynechava aji , tak civky svicky , atd. ;) je potřeba jit nejak systematicky :)

Napsal: pát 25.02.2011 10:30
od Paty
na diagnostice mě to vyhazovalo chybu něco s čidlem klepání,ale borec mě řekl "že si toho všímat nemám že je to jenom tím jak zdechnu motor a že se ten motor jaksi zatřebe a hodí to chybu."
to se mi ale nezdá :( díval jsem se na ně je pod sáním a je přišroubovaný k motoru a středem prochází sroub,jak jsem na ně díval jenom vyzuálně tak jsem zjísti že je naprasklý někdo ten šroub moc dotáhl a prasko.
Může to být i tím čidlem?
svíčky taky něco pamatujou ale ty to bejt nemůžou v normálu jedou normálně vyčištěný seřízený vůle. a cívky jsem proměřoval a hodnoty který jsem naměřil sedí s hodnotama předepsanýma.
ted ještě me zaráží to že tam jsou teplotní čidla dvě jedno pro ecu a druhý pro budíky. Tak který je který? :(
a dají se na zkoušku prohodit? že bych jenom přehodil konektory z jedno čidla na druhý a obráceně,jestli to teda půjde? Jenom na zkoušku jak se to bude chovat. Dělal to někdy někdo?

Napsal: pát 25.02.2011 14:59
od MattyX
no cidlo klepani nevim jestli myslime to stejny, ? to je halluv snimac na remenici ve predu ktery snima horsí uvrat ? pokud je to jiny nazve pro stejnou vec kterou myslim to by to delat mohlo :)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ming_case/

c.9 ;)

popripade pak je jeste jeste jedno:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_vanos/

c.18

teoreticky by to mohlo byt ono pokud myslime to stejne :lol:

Napsal: pát 25.02.2011 15:04
od Paty
jedno je na snímání klikový hřídela a druhý je na polohu sací vačky. ale já myslím toto
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
díl č. 14 je to přidělaný na bloku motoru. pod sáním.
podle schématu z manuálu jsou tam dva jeden na 1-3 válce a druhej na 4-6 válce.

http://www.automatejcek.cz/picts/eshop/ ... B1A0_0.jpg

Napsal: pát 25.02.2011 15:09
od MattyX
jako je to soucas motorove kabelaze , vliv to na to mit muze tez ;) jako dedukuju nesetkal sem se stim ale jedno z toho to bude urcite :D jen proste mtoda pokus omyl :D vic neporadim už asi...

Napsal: pát 25.02.2011 16:16
od Paty
nic nenadělám :/ myslel jsem že se tady s tím už někdo setkal,třeba ještě někdo něco napíše komu se to stalo nebo jestli to už někdo řešil :(
každopádně by to dělat nemělo.

Napsal: pát 25.02.2011 16:40
od jurab
čau zkus odpojit tu lambda sondu.motor pojede v nouzovym režimu a pokud potize zmizí kup novou.a kdyz budou potíze pretrvavat je to necim jinym. za skoušku nic nedáš a je to rychlovka

Napsal: pát 25.02.2011 17:03
od Foldas
čidla teploty mezi sebou přehodit nejdou ale muže to být i čidlo teploty nasavaného vzduchu co je v sání vedle škrtící klapky

Napsal: sob 26.02.2011 13:41
od Paty
s tou lambdou to udělám, čidlo jsem měřil a je v pořádku.

Napsal: sob 26.02.2011 14:13
od Kami1
čidlo klepání
-když motor zdecháš, tak je už ř.j. "vypnutá", tak si nemůže vyhohodit chybu,
navíc to s tím nemá vůbec nic společnýho, mechanik je dement
- čidlo klepání má markantní podíl na nastavování předstihu zapalování,
tipoval bych že tvůj problém může být zapalováním,
tak začni u toho čidla, stejně bys ho musel vyměnit
-řek bych, že čidla budou dvě(pod sáním), diag. by měla vyhodit u kterých válců

na lambdu bych to netipoval,
zvážil bych výměnu svíček a změření tlaku paliva

Napsal: sob 26.02.2011 14:42
od Paty
tlak a množství paliva je v pořádku, zkusím to čislo jsou tam dvě 1-3 valec a 4-6 válec...

Napsal: úte 08.03.2011 20:32
od zverbo
Ahoj mal som podobny problem, 325i Coupe r.v.1992 ale + to vsetko sa stracal vykon tak pri3500otackach, Diagnostika: zly kontakt na senzore k.hriadele, vymenil som a ok.

Napsal: úte 26.07.2011 08:44
od fizzer
... už se to nějak vyřešilo?

Napsal: úte 26.07.2011 14:27
od capri
hodit chybu to čidlo klepání může když to auto někde hodně podtočíš (když jedeš na otáčky neslučitelny s volnoběhem motoru a sotva se to udrží tak se to začne hádat než povolíš spojku a motor chytne zase normoš volnoběh) čidlo je potřeba kvuli nastavení zapalování aby když je třeba motor horší kvality aby motor netrpěl předzápalama (když je předzápal tak čidlo klepání zjistí neplechu a nastaví předstih tak aby motor běžel optimálně) :) pokud se pletu opravte mě