Stránka 1 z 1
Napsal: sob 19.02.2011 15:37
od KarelOstrava
Zdravím všechny,jelikož se nemůžu dovolat kámošovi který by to zřejmě věděl,tak to zkusím tady...
Koupil jsem si řídící jednotku motoru E36 325tds čiplou,dnes ráno jsem ji vyměnil a motor točí a nenaskočí,napadlo mě že to může být imobilizerem,je to tak? A jak to překopat? Teda pokud to jde

Napsal: sob 19.02.2011 15:54
od Fx
KarelOstrava píše:Zdravím všechny,jelikož se nemůžu dovolat kámošovi který by to zřejmě věděl,tak to zkusím tady...
Koupil jsem si řídící jednotku motoru E36 325tds čiplou,dnes ráno jsem ji vyměnil a motor točí a nenaskočí,napadlo mě že to může být imobilizerem,je to tak? A jak to překopat? Teda pokud to jde

Jestli máš auto 1/95 a novější, tak ano, je to imobilizérem. Jednotka imobilizéru EWS2 u E36 má pevný synchronizační kód ISN, který musí být shodný s kódem v jednotce. Samozřejmě je ten kód unikátní pro každý pár jednotek.
Vzhledem k tomu, že máš klíče patřící k jednotce EWS, tato povolí otáčení startéru, ale následně jednotka motoru zjistí, že EWS k ní nepatří. Proto nepovolí zapalování/vstřiky.
Možnosti, které mě napadají, jsou následující:
a) vrátit původní jednotku, mělo by to začít šlapat bez problémů a bez zásahu na diagnostice (u E46 a E39 od 3/97 je to jinak).
b) zjistit, z jakého roku výroby je čiplá jednotka, protože se musí jednat o jednotku, která EWS podporuje. Vyčíst INPA interfacem ISN kód a přepsat v EWS. K přepisu je třeba speciální zařízení, nejde to pokud je mi známo přes diagnostickou zásuvku.
c) vytáhnout z čiplé jednotky mapy a nahrát je to původní jednotky. Nevím ale, jak je to u DDE. U benzinových motorů to jde přes diagnostickou zásuvku jen u novějších jednotek MS41.1 a vyšších.
d) přepsat software v DDE takovým, který nevyžaduje EWS (také lze).
Napsal: sob 19.02.2011 16:01
od KarelOstrava
Díky za odp.
Já mám r.v. 96,čiplá jednotka je 94.
Takže co mi zbývá? Nějaký autoelektrikář by to vyřešil?
Jo a dal jsem tam tu starou jednotku a jede to bez problémů...
Napsal: sob 19.02.2011 16:03
od Fx
Já bych se to snažil vyřešit tak, aby ti zůstal zachován imobilizér, takže bych šel asi cestou vytažení map z čiplé jednotky a nahrát je do původní.
Napsal: sob 19.02.2011 16:07
od KarelOstrava
No pokud to tak jde,bylo by to nejlepší! Ale jak to udělat? Sám to asi neudělám že?
Napsal: sob 19.02.2011 16:18
od Fx
Mohli by to zvládnout někde, kde dělají chiptuning, ale to jsi asi nechtěl slyšet. Je to v podstatě víc práce než běžný chiptuning

. Kdybych věděl, zda jdou ty jednotky vyčíst a přepsat přes diag zásuvku, tak ti řeknu víc. Nebo tedy s elektrikářem zapojit správně elektriku k starší jednotce.
Napsal: sob 19.02.2011 16:56
od KarelOstrava
Takže co nakonec s tím? Ptám se jako laik,ale nešel by předělat jen ten "brouk" z jednotky do jednotky? To by asi bylo moc jednoduché co?!
Napsal: sob 19.02.2011 17:57
od Fx
Ta jednotka má i trochu jiné vstupy a výstupy. Vem to logicky - když auto nemělo EWS2, tak na jednotce pro něj nebyl vstup.
Napsal: sob 19.02.2011 18:02
od KarelOstrava
Fx píše:Ta jednotka má i trochu jiné vstupy a výstupy. Vem to logicky - když auto nemělo EWS2, tak na jednotce pro něj nebyl vstup.
Takovéto EWS2 vůbec nevím co to je...
No nevím jak to vyřeším,každopádně díky FX
Napsal: sob 19.02.2011 18:09
od Fx
EWS2 je jednotka imobilizéru v E36.
Napsal: ned 20.02.2011 01:02
od bibikuba
Se vmísím....Když budu chtít vyměnit ŘJ motoru pro 325tds od cca 96 vejš teda s imobilizérem a seženu taky s imob. a i s čipem do klíče kterej je ze stejnýho auta jako jednotka tak po výměně ŘJ a čipu do klíče to bude fungovat nebo se musí prohodit ještě ta jednotka EWS2??
Napsal: ned 20.02.2011 01:26
od Fx
Musí se i EWS2, nebo přepsat ISN v EWS2 - potom se nepřipravíš o možnost objednání klíče v BMW a nemusíš použít jiný čip imobilizéru.
Pokud bys to jen měnil, musí být vše z jednoho auta.