Napsal: pon 31.01.2011 21:57
Dnes jsem byl v myčce a když jsem po umytí chtěl nastartovat, startér točil motorem jak blázen, ale nechytlo to. Zkusil jsem nahodit jizdou z kopce na dvojku, ale nudržel se dyl jak pár vteřin. Po asi 30ti minutách stání v garáži, kde je asi +5°C a foukáni fenem ruzně do oblasti hlavy ke svíčkám a ke snímači otáček se podařilo motor natočit, ale zřejmě jen některé válce - otáčky kolísaly mezi 300-1200ot/min (podpořeno plynem), chod byl dost nepravidelný, ozývaly se rány (asi jak se nespálený benzín z těch neběžících válců někde ve výfuku zapálil) a asi po 20-30ti sekundách to zas chcíplo. Byl pak cítit zápach benzínu (asi ne všechen benzín shořel ve výfuku). Krom toho se ozývá i při vypnutém zapalování (klíček venku, klidně může být i zamčeno) klapání od nějakých relé - 1) je to relé pro zapalování v pojistkové skříni a 2) další klepání se ozývá z prostoru hlavy. Když vyndám to relé z pojistkový skříně, přestane to. Tyhle zvuky už jsem zřejmě párkrát slyšel předtim, kdy auto šlapalo, je tedy možný, že to s tim špatnym startovánim nesouvisí. Stejně to ale může znamenat, že to ta vlhkost jen dodělala.
Ještě tři poznámky - myčka to byla laserová v Praze na Šafránce, takže je tam opravdu velkej tlak, takže se mohly kapičky vody dostat fakt daleko. Druhá - nějaký klapání se mi ozývá i po nastartování, ale měl jsem za to, že to je typická bolístka těhle motorů - zanášení ventilů uhlíkem, nicméně teď si nejsem jistej, jeslti to třeba nesouvisí spíš s timhle. Třetí - kdybyste se někdo ptal na řídící jednotku, tak jsem neměl k dispozici dost nářadí ani prostor, takže jsem jí nevyndal, ale malinko jsem to pootevřel a voda tam nestojí, nicméně nevidim jí celou, takže nějak malou loužičku nemůžu vyloučit, i když jí nic nenasvědčuje.
Máte někdo podobné zkušenosti nebo nápady, co by to mohlo být? Díky.
EDIT: je to vyrobený 07/92, takže M50 bez VANOSu
Ještě tři poznámky - myčka to byla laserová v Praze na Šafránce, takže je tam opravdu velkej tlak, takže se mohly kapičky vody dostat fakt daleko. Druhá - nějaký klapání se mi ozývá i po nastartování, ale měl jsem za to, že to je typická bolístka těhle motorů - zanášení ventilů uhlíkem, nicméně teď si nejsem jistej, jeslti to třeba nesouvisí spíš s timhle. Třetí - kdybyste se někdo ptal na řídící jednotku, tak jsem neměl k dispozici dost nářadí ani prostor, takže jsem jí nevyndal, ale malinko jsem to pootevřel a voda tam nestojí, nicméně nevidim jí celou, takže nějak malou loužičku nemůžu vyloučit, i když jí nic nenasvědčuje.
Máte někdo podobné zkušenosti nebo nápady, co by to mohlo být? Díky.
EDIT: je to vyrobený 07/92, takže M50 bez VANOSu