Stránka 1 z 2
Napsal: sob 22.01.2011 18:10
od jeanes
Zdravim, behem nasledujich nekolika dni mam v planu koupit E46. Mam Vyhlidlych nekolik 320d 110kw a nekolik 330d 135kw. Stojim ted pred samotnou otazkou, jaky model zvolit - 320d nebo 330d. Samozrejme dve hlavni veci jsou ze 330d ma vyssi vykon a zaroven vyssi spotrebu. Popravde myslim, ze vykon 110kw u 320d mi staci (nejsem zadnej strelec). To je jedna stranka veci. Me bych potreboval vedet, dalsi rozdily mezi temito motory - jake maji tyhle motory chyby a v cem muze byt problem.
A jeste jedna vec - manual nebo automat? Jak je to s poruchovosti a jake jsou pak naklady na pripadnou opravu?
Omlouvam se, ze zakladam nove tema, ale je tady toho mrte a nez bych nasel to co potrebuju, tak by to trvalo mesic...
Napsal: sob 22.01.2011 18:19
od The_big_deal
rozhodne ber 330D. fakt je to o necem jinem. A spotreba? jezdim prumernou Praha a okoli 7,6 litru v automatu. Mimo mesto + dalnice 6-7.Je to proste parada.
Napsal: sob 22.01.2011 18:54
od jeanes
The_big_deal píše:rozhodne ber 330D. fakt je to o necem jinem. A spotreba? jezdim prumernou Praha a okoli 7,6 litru v automatu. Mimo mesto + dalnice 6-7.Je to proste parada.
Diky za odpoved. Jak myslis to "o necem jinem"?
Napsal: sob 22.01.2011 19:01
od StepanMatl
Že to jede jako svině a ten šestiválec je kultivovaný a nemá zvuk vychrochtaný Ochcávky

.
Napsal: sob 22.01.2011 19:05
od jeanes
StepanMatl píše:Že to jede jako svině a ten šestiválec je kultivovaný a nemá zvuk vychrochtaný Ochcávky

.
Jako ze 320d ma?

A to jsem si cetl ze nafta od VW ma opriti 320d zvuk jako traktor...
Napsal: sob 22.01.2011 19:33
od StepanMatl
Jasně že má, každej čtyřválec má. 100 kW hodně, 110 kW už míň (ale v obou případech to je oproti VW krása). No a 135 kW R6 je sametovej zvouček s občasným uchrochtnutím

. Ale vážně, měl jsem 530d 142 kW a ten zvuk, to byla fakt krása. Teď mám 320d 100 kW a ten zvuk je prostě hnus. Ale takovej Snejk by blil z čekoholiv naftovýho, jak to nemá V8 a aspoň 4000 ccm, není to BMW

.
Jinak co se týče dotazu na převodovku. To musíš vědět sám. Fakt je, že automaty v E38/39/46/53 stojí za prd, protože nemají rezervu v dimenzování. To auto je na převodovku prostě moc těžký a moc silný. Proto pokud potřebuješ tahat přívěs, zapomeň na automat. Automat je rozumná volba při kombinaci diesel + lama řidič, budeš s ním mít o cca 1-2 litry větší spotřebu. U 320d vydrží asi nejdéle (slabší a lehčí auto). Ale všechno je to jen o zacházení, pokud se k němu předchozí majitel uměl chovat, musí najet 300000 km každej automat.
Napsal: sob 22.01.2011 19:39
od jeanes
Napsal: sob 22.01.2011 19:40
od jeanes
StepanMatl píše:Jasně že má, každej čtyřválec má. 100 kW hodně, 110 kW už míň (ale v obou případech to je oproti VW krása). No a 135 kW R6 je sametovej zvouček s občasným uchrochtnutím

. Ale vážně, měl jsem 530d 142 kW a ten zvuk, to byla fakt krása. Teď mám 320d 100 kW a ten zvuk je prostě hnus. Ale takovej Snejk by blil z čekoholiv naftovýho, jak to nemá V8 a aspoň 4000 ccm, není to BMW

.
Jinak co se týče dotazu na převodovku. To musíš vědět sám. Fakt je, že automaty v E38/39/46/53 stojí za prd, protože nemají rezervu v dimenzování. To auto je na převodovku prostě moc těžký a moc silný. Proto pokud potřebuješ tahat přívěs, zapomeň na automat. Automat je rozumná volba při kombinaci diesel + lama řidič, budeš s ním mít o cca 1-2 litry větší spotřebu. U 320d vydrží asi nejdéle (slabší a lehčí auto). Ale všechno je to jen o zacházení, pokud se k němu předchozí majitel uměl chovat, musí najet 300000 km každej automat.
Tak to je pro me dobra informace! Mam stejne radsi manual tak to nebudu lamat pres koleno a pujdu zase do manualu...
Napsal: sob 22.01.2011 19:57
od The_big_deal
To auto co jsi sel dal je z talošky a co je z talošky tak mi nesmi do baraku. Ja kupuju zasadne auta v nemecku se serviskou a primo z BMW. Jednu 330d jsem ted privezl a musim rict je to proste parada. Sice je to automat ale me to neva....stou spotrebou to neni zas tak horky ale o neco vic to zere no
Napsal: sob 22.01.2011 20:09
od mike-ee
Vždy bude R6 lepší v kultivovanosti než čtyřválec. Taky bude dynamičtější kvůli výkonu. Na druhou stranu váha navíc tam bude, ale tipl bych si tak 50kilo a to spolehlivě vynahradí výkon. Provoz bude u R6 celkově dražší, jak spotřeba bude v rozmezí litru až dva tak pojistka.
Co by mě ale zajímalo jak moc sametovej zvuk ta R6 v E46 má, protože co jsme měli v X5 r.v 05 160kW tak ten někde nad 3 tisíci měl specificky velmi nepříjemný hukot, to bylo horší než moje aktuální E90 s 130kW ale to už jsme v roce 07.... dost polemizování
Řekl bych to tak, pokud tu 330d utáhneš, což podle mně utáhneš, tak běž do ní. Abys pak uvažoval o čipování a litoval že ti pár kobyl sem tam schází

Napsal: sob 22.01.2011 21:01
od honsska
StepanMatl píše:Jasně že má, každej čtyřválec má. 100 kW hodně, 110 kW už míň (ale v obou případech to je oproti VW krása). No a 135 kW R6 je sametovej zvouček s občasným uchrochtnutím

. Ale vážně, měl jsem 530d 142 kW a ten zvuk, to byla fakt krása. Teď mám 320d 100 kW a ten zvuk je prostě hnus. Ale takovej Snejk by blil z čekoholiv naftovýho, jak to nemá V8 a aspoň 4000 ccm, není to BMW

.
Jinak co se týče dotazu na převodovku. To musíš vědět sám. Fakt je, že automaty v E38/39/46/53 stojí za prd, protože nemají rezervu v dimenzování. To auto je na převodovku prostě moc těžký a moc silný. Proto pokud potřebuješ tahat přívěs, zapomeň na automat. Automat je rozumná volba při kombinaci diesel + lama řidič, budeš s ním mít o cca 1-2 litry větší spotřebu. U 320d vydrží asi nejdéle (slabší a lehčí auto). Ale všechno je to jen o zacházení, pokud se k němu předchozí majitel uměl chovat, musí najet 300000 km každej automat.
Já jsem si myslel to samé a několik lidi mi tvrdilo že právě pro přivěs respek. autopřepravnik je nejlepši jen automat,že s klasikou to má krátkou životnost.Jinak jsem odpurce automatu.
Napsal: sob 22.01.2011 21:04
od honsska
The_big_deal píše:To auto co jsi sel dal je z talošky a co je z talošky tak mi nesmi do baraku. Ja kupuju zasadne auta v nemecku se serviskou a primo z BMW. Jednu 330d jsem ted privezl a musim rict je to proste parada. Sice je to automat ale me to neva....stou spotrebou to neni zas tak horky ale o neco vic to zere no
S Itálii souhlasim,odtamtud maximálně špagety

Napsal: sob 22.01.2011 21:06
od jeanes
Kdyz pomineme, ze 3-litr R6 jede lip a vic zere, tak jak je to s poruchovosti jednotlivych motoru? Co se na kterem vice se*e?
Napsal: sob 22.01.2011 21:13
od The_big_deal
ja jsem puvodne chtel 2.0d a primo v nemecku rikali at to neberu ze ten motor se dost sere ale zalezi na kusu. Proto jsem vzal 3.0d. Sice najeto 220tis ale tak paradni stav. Krasne zachovalo. Uvazuju ze to prodam, potrebuju nejaky money ted. Pokud by jsi mel zajem auto videt, tak neni problem. Je to cernej kombajn po komplet servisu, v kuzi, harman kardon, automat, celkove moc krasny kus.
Napsal: sob 22.01.2011 21:13
od RomanSvach
nejak to nepobiram. 110kW je strasne malo a 135kW jede jako svin?
otazka je tady asi celkem jasna. mas na to kup R6 nemas nebo neches do toho tolik rvat kup R4. to ze je R6 motor proste ve vsem krom spotreby a servisu lepsi bude proste asi fakt. kdybych nebyl omezen financemi, postavenim atd taky hned jdu do R6, jo hold u nas v rodine ma na 6ti valec narok pouze hlava rodiny, zbytek se musi spokojit s R4.
jinak automatu se obecne asi vyvaruj, neni to ono. jediny automat co me kdy presvedcil je dvouspojka od VW, tyhle klasiky v BMW proste nejsou ono(snad jedina myslitelna kombinace je 6ti a vice valcova nafta s automatem, vsechno min nebo benzin neni ono)
proste je to jenom o penezich...
Napsal: sob 22.01.2011 21:16
od Huska
jeanes píše:Kdyz pomineme, ze 3-litr R6 jede lip a vic zere, tak jak je to s poruchovosti jednotlivych motoru? Co se na kterem vice se*e?
na tom jsou naprosto stejně .. koncepce je stejná ... rozdíl je opravdu ve výkonu, spotřebě,
Pokud jsi se rozhodl pro diesl tak už jen sedni a projed se v obou verzích a máš jasno. sám musíš zvážit priority = provoz X zábava
Já to tak udělal a vybral 2,0d se šestikvaltem. druhou variantou byl 3,0d 150kW opět šestikvalt a 135kW jsem nechtěl.
Problém u 2,0d je sehnat solidní výbavu a udržované auto což 3,0d je v kůži, sport sedačkama atd častěji.
Napsal: sob 22.01.2011 21:24
od jeanes
The_big_deal píše:ja jsem puvodne chtel 2.0d a primo v nemecku rikali at to neberu ze ten motor se dost sere ale zalezi na kusu. Proto jsem vzal 3.0d. Sice najeto 220tis ale tak paradni stav. Krasne zachovalo. Uvazuju ze to prodam, potrebuju nejaky money ted. Pokud by jsi mel zajem auto videt, tak neni problem. Je to cernej kombajn po komplet servisu, v kuzi, harman kardon, automat, celkove moc krasny kus.
Napis konkretneji co mas vcetne ceny a posli i foto (treba SZ nebo na
janpicha@seznam.cz)
Napsal: sob 22.01.2011 21:28
od jeanes
RomanSvach píše:nejak to nepobiram. 110kW je strasne malo a 135kW jede jako svin?
otazka je tady asi celkem jasna. mas na to kup R6 nemas nebo neches do toho tolik rvat kup R4. to ze je R6 motor proste ve vsem krom spotreby a servisu lepsi bude proste asi fakt. kdybych nebyl omezen financemi, postavenim atd taky hned jdu do R6, jo hold u nas v rodine ma na 6ti valec narok pouze hlava rodiny, zbytek se musi spokojit s R4.
jinak automatu se obecne asi vyvaruj, neni to ono. jediny automat co me kdy presvedcil je dvouspojka od VW, tyhle klasiky v BMW proste nejsou ono(snad jedina myslitelna kombinace je 6ti a vice valcova nafta s automatem, vsechno min nebo benzin neni ono)
proste je to jenom o penezich...
Pises, ze R6 je lepsi na vsecho krom spotreby a servisu - muzes to nejak upresnit? Spotreba je samozrejme jasna, ale co myslis tim servisem?
Napsal: sob 22.01.2011 21:31
od jeanes
Huska píše:jeanes píše:Kdyz pomineme, ze 3-litr R6 jede lip a vic zere, tak jak je to s poruchovosti jednotlivych motoru? Co se na kterem vice se*e?
na tom jsou naprosto stejně .. koncepce je stejná ... rozdíl je opravdu ve výkonu, spotřebě,
Pokud jsi se rozhodl pro diesl tak už jen sedni a projed se v obou verzích a máš jasno. sám musíš zvážit priority = provoz X zábava
Já to tak udělal a vybral 2,0d se šestikvaltem. druhou variantou byl 3,0d 150kW opět šestikvalt a 135kW jsem nechtěl.
Problém u 2,0d je sehnat solidní výbavu a udržované auto což 3,0d je v kůži, sport sedačkama atd častěji.
Z jakyho duvodu jsi nechtel 135kW? Rikas ze koncept je stejny, takze jsi chtel vetsi vykon kdyz uz je to 3litr nebo proc?
Napsal: sob 22.01.2011 21:36
od The_big_deal
no je tam vic oleje a brzdy jinak jsem sam nepoznal velky rozdil. Jestli me dily stojej 5600 na 2l nebo 6000 na 3L je mi nejak jedno
