Stránka 1 z 4

Napsal: sob 15.01.2011 20:27
od ok1scb
Zdravím,neví někdo ze zkušených na jaký pin se připojuje ovládání dojezdu oken po zamčení????Resp, na který to jde ? Díky za rady

Napsal: sob 15.01.2011 20:43
od Fx
Vzhledem k tomu, že do E36 se dávaly dva typy jednotek centrálu, by to chtělo upřesnit.

Napsal: ned 16.01.2011 01:50
od bibikuba
Už se to tady probíralo a jestli se nepletu tak se došlo k názoru že u E36 ta funkce dojezdu oken po zamčení funguje pouze po zamknutí klíčem přes centrál a přes origo DO prostě nefunguje i když ta dioda po stisknutí a podržení tl.zamkni bliká-ta funkce tam prostě asi není..Možná nám poradí odborník FX :lol: :lol: co mi slíbil klíč a nic :wink: -už jsi zdravej??

Napsal: ned 16.01.2011 01:53
od Fx
Pokud má jednotka výstup s dlouhým impulsem (cca 20s stačí i na zavření šíbru), pak s jednotkou ZKE IV jde napojit tento prodloužený impuls na vstup double locku na jednotce. Pokud jednotka dává negativní výstup, je třeba ho relátkem překlopit na plusový.

Na DO ode mě se to neovládá držením tlačítka, ale prostě stiskem, při zamčení automaticky dojedou okna.


Bibikuba: Nemocenská... SZ :wink:

Napsal: ned 16.01.2011 02:00
od bibikuba
TO :FX,FX,FX....... Píšu si do poznámek že ty okna umíš udělat :lol: :lol: -až budem dělat klíč tak to okoukneš a vyladíš......Zatim SZ- Ok

Napsal: ned 16.01.2011 02:06
od Fx
Tak ještě takhle, pokud jde o originál dálku, tak tam záleží na nastavení auta a možná i roku výroby. To bohužel nevím přesně, protože sám na E36 origo DO nemám a neměl jsem na čem to koumat. U dodělávaného ale není problém to zapojit, dalo by se to i u origo DO prodlužovačem impulsu.

Na novějších autech je to otázka nastavení diagnostikou.

Napsal: ned 16.01.2011 02:25
od bibikuba
Fx píše:Tak ještě takhle, pokud jde o originál dálku, tak tam záleží na nastavení auta a možná i roku výroby. To bohužel nevím přesně, protože sám na E36 origo DO nemám a neměl jsem na čem to koumat. U dodělávaného ale není problém to zapojit, dalo by se to i u origo DO prodlužovačem impulsu.

Na novějších autech je to otázka nastavení diagnostikou.
SZ..

Napsal: ned 16.01.2011 10:22
od elgroso
.. trošku se vmísím, když už se tu řeší okna u e36. U auta nemám při dojezdu oken ochranu proti sevření ruky nebo předmětu. Šlo by to nějak dodělat, upravit? Díky za info. Pokud je dotaz mimo mísu a nehodí se, nechť ho admin smaže.

Napsal: ned 16.01.2011 10:52
od ok1scb
No jedná se o neorigo ted dokupovanou dálku, má právě tuto funkci, impulz na dojezd je tam 25s. Typ řídící jednotky dnes zjistím a napíšu, pokud by jsi to věděl bylo by to bezva :-)

Napsal: ned 16.01.2011 11:06
od roumen_1
taky se pridam, kdyz zamču auto, ať uz klicem nebo dalkou, okna se mi vzdycky zavrou.. Jak to mam udelat kdyz treba v létě chci nechat pootevreny okno a zamcit auto zaroven... dalku asi nemam origo, ma jen jedno tlacitko

Napsal: ned 16.01.2011 17:08
od Fx
elgroso: Je to divné, co to je za auto? U E36 to byl myslím standard. Pokud je to dodělávané, tak asi jednotka dojezdu (pokud je to jednotka a ne např. jen prodlužovač impulsu) neumí hlídat zvýšení napětí na motorku.

ok1scb: Typ řídící jednotky nepomůže, spíš sem dej schéma zapojení ;)

roumen: To vypadá na prodlužovač impulsu na kontaktu double locku jednotky ZKE IV. Ukaž foto dálky ;)

Napsal: ned 16.01.2011 20:38
od elgroso
FX: je to klasická e36, 323iT, r.v. 97. Někde jsem četl, že to byla příplatková výbava. Je tam dodělávaný neorigo dojezd oken při zamčení auta + alarm, ale to zamezení přivření předmětu či končetiny nefugovalo ani před tím.. zase dávat tam jinou jednotku se mi moc nechce.. :-) jsem myslel, že by stačil nějaký bazmek.. no nic, díky za info.. :-)

Napsal: pon 17.01.2011 07:32
od Fx
Popravdě řečeno jsem nikdy nezkoumal, jestli tam je ta ochrana při dojezdu po zamčení, protože při origo zapojení je třeba držet buď klíč v zámku, nebo tlačítko na dálkovém ovládání. Nejedná se tedy o dojezd v pravém slova smyslu (automatický). Jak se dostanu ke svému autu, shválně to vyzkouším...

Napsal: pon 17.01.2011 09:37
od elgroso
Je fakt, že zavření okna dálkou nebo klíčem mi nefungovalo vůbec, prostě se okno nezavřelo. Navíc ani nefungovala ta ochrana proti sevření. Nechal jsem dodělat zavírání okna při zamknutí auta společně s alarmem (Gemini). Auto teda při zamknutí ať dálkou nebo klíčem okna zavře, ale nějak nepočítá s tou ochranou proti sevření. A to, že se okno nedá jenom v létě přivřít a zároveň zamknout je taky docela škoda, ale v kombinaci s tím alarmem to chápu.. tam to asi jinak pošéfovat nejde.. :-)

Napsal: pon 17.01.2011 10:31
od bibikuba
Myslím že ta ochrana je v motorkách oken..Pokud to nemáš origo v motorkách tak T i to fungovat nebude,musel bys je vyměnit.Jestli Ti někdo namontoval neorigo dálku tak Ti na ty okna napojil impulz na dovření a to je vše-funguje to tak že když zamkneš tak ŘJ dá impulz do oken a ty vyjedou nahoru bez jakékoliv ochrany a nejde to ani jen popoject s oknama a zastavit přes DO jako u origo-je to čistě impulz pro zavření....

Napsal: pon 17.01.2011 10:39
od bibikuba
Navíc nevím jestli BMW zrovna ochranu má ale většinou okna s dojezdy jí mají,zkusím to mám taky E36 s origo dojezdy..Jinak ale není oč stát,sice nikoho nepřivřeš ale pokud máš auto bez vrchního rámu dveří tak ty okna se blbě dovírají-stačí když se to malinko zkříží nebo už ta ochrana nefunguje jak má a to okno prostě nedovřeš-samo pak při zavíránáí sjíždí dolu protože ochrana je u některých aut dost citlivá... :wink:

Napsal: pon 17.01.2011 12:08
od elgroso
to bibikuba:

Situace od začátku - auto mělo a stále má origo dálku.

Situace před alarmem (gemini): Když byla otevřená okna, dokázal jsem dálkou auto zamknout, ale okna nevyjela nahoru (pokud nebyla otrocky zevnitř před zamčením vytáhnuta). Ani otočením klíčem v zámku se nepodařilo donutit okna, aby vyjela nahoru. Jednou se mi stalo, že jsem z blbosti vrazil ruku do okna když jelo nahoru (potřeboval jsem si vzít něco z palubovky a člověk uvnitř ovládal okno ve směru k jeho zavření - nepříjemná zkušenost).


Situace po alarmu: Nechal jsem zabudovat neorigo alarm Gemini, který zajistil, že při zamknutí auta dálkou nebo klíčem současně okna vyjedou nahoru (pokud jsou v okamžiku pokynu k zavření otevřená) bez problému.

Ochrana proti sevření nefungovala ani před montáží alarmu ani po něm, tak jsem se chtěl dopídit toho, jestli to lze nějak dobastlit, či který bazmek to má na starosti jestli nějaká řídící jednotka nebo motorky?

To, že při zamknutém autě a tedy také zavřených oknech není možnost nechat u oken mezírku pro větrání je škoda, ale chápu že by to v kombinaci s funkčním alarmem postrádalo smysl.

Napsal: pon 17.01.2011 12:46
od Fx
No pozor - pokud někdo sedí uvnitř a jen drží tlačítko, je kontrola rukou a jiných předmětů z oken vyčnívajících na něm.

Pokud je auto vybaveno dojezdy, tak by si toto mělo samo kontrolovat v situaci, kdy se tlačítko promáčkne do druhé nižší polohy (jde to trochu přes odpor). Potom okna dojíždějí samy a kontroluje se zastavení okna pomocí zvýšené voltáže na motorku.

Celý problém dodatečné montáže tedy podle mě spočívá v tom, napojit zamykací impuls na vstup jednotky, který je ovládaný druhou polohou tlačítka na el. okna.

To ale neřeší samozřejmě neúplné zavření v závislosti na délce držení tlačítka. U origo dálky by stálo za to proměřit při drženém tlačítku zamykání výstupy z jednotky DO, zda z ní nevede vodič, který přenáší impuls podle délky držení tlačítka. Může se jednat i o neobsazený pin v konektoru, ovšem na jednotce může být. Musím se trochu pohrabat na disku, vyhrábnout ETM pro E36 a mrknout na to.

Bibikuba: U těch problémů s dojezdem u kupátek a kabrií (ale i u ostatních karosářských variant) bývá problém v silonovém jezdci v nůžkách stahovaček. Pokud praskne nebo vypadne závlačka, dojde právě k tomu zkřížení. Pokud jsou všechny mechanické části stahovačky v pořádku a okno je dobře seřízené, neměl by být problém.

Napsal: pon 17.01.2011 14:12
od elgroso
FX: takže se dostáváme dále.. ono je dost složitý specifikovat všechny události tak jak skutečně byly v okamžiku napsání reakce.

Člověk uvnitř samozřejmě nedržel tlačítko po celou dobu, ale intenzivně tlačítko zmáčkl tak, aby okno vyjelo nahoru bez nutnosti držet tlačítko po celou dobu. Jak říkáš, vím že tlačítko má dvě polohy - buď držím celou dobu, nebo zmáčku intenzivněji a sundám ruku z něj a okno vyjede.

I aplikací tohoto intenzivního zmáčknutí tlačítka došlo k tomu, že jsem si "nechal" skřípnout ruku.

Nevím, kde tedy hledat chybu - jestli je to na ŘJ, motorku, či zda se jedná o příplatkovou výbavu..

Uvidíme.. pokud by ještě něco někoho napadlo, budu rád.. :-) zatím moc díky!

Napsal: pon 17.01.2011 14:31
od Fx
Pokud je mi známo, na motorku stahovačky je v konektoru jeden pin pro kontrolu voltáže na dojezdech (nevím, jestli jsem to nazval správně).

Když jsem na svém autě měnil stahovačku, právě ten jeden pin se mi povedlo ohnout a dojezd se pak choval divně, už si ale přesně nepamatuju, jak. Bohužel mi zdraví nedovolí minimálně dalších 14 dní se dostat k autu a vyzkoušet funkci kontroly v dojezdech. Je mi divný, že by to reagovalo na trochu zkřížený okno a na ruku ne.