Napsal: stř 12.01.2011 17:00
Jedná se o e36 323i Měnil jsem termostat, předtím se teplota nevyšplhala přesně do poloviny. Přes expansku sem vyčerpal 3-4 litry, po výměně termostatu jsem vyčerpanou kapalinu vrátil a hladina pomale klesala, po projetí a vychladnutí se kapalina dostala na stejnou úroveň jak byla před výměnou. Teď se teplota drží pořád na polovině jak má.
A teď ten problém: Na volnoběh nechám auto zahřát 20-30 min, hladina v expansce postupně stoupá (za studena je tam trochu nad dnem) až se úplně naplní a kapalina začne protýkat nejspíš těsněním u expansky a snímači hladiny, za pár vteřin vytekla kalužina 15x15cm tak sem rychle vypnul motor a hladina v expansce začala pomale klesat. Za studena jsem schválně nedolil kapalinu, aby mi nezačala vytýkat moc brzo.
Ještě jsem zkoušel mačkat hadice u termostatu, když byla expanska skoro plná a zdálo se, že v hadicích je dost vzduchu - šli zmáčknou dost lehce. Dokud se nenaplní expanska tak nikde není vidět žádnej unik. Hadice jsou určitě v pořádku. Po celou dobu se ukazatel teploty vody držel přesně na polovině.
Ještě takovej detail: nebyla namontovaná vrtule s viskou, ale to na to podle mě nemá vliv, kdyžtak by se voda začala moc zahřívat a to by ukázal budík a případně sepla elektrická vrtule. Kde je vůbec čidlo teploty chladicí kapaliny? A kdyby byl v motoru místo vody vzduch jak bych to mohl zjistit?
Hodil by se mi typ co může způsobovat to přeplnění expansky?
Kámošova teorie: někde to nasává vzduch a tím se to za chodu motoru zavzdušní...
Děkuju, že jste to dočetli až sem a za případný rady.
EDIT: Tak jsem dal na vaše rady a pořádně odvzdušníl, chybělo tam asi litr kapaliny a kámoš uplně náhodou zjistil, že málo dotahuju víčko expansky, tak jsem ho dotáhl pořádně a zatím nevystoupala hladina až na vrchol, takže zatím to vypadá, že to je v pořádku.
A teď ten problém: Na volnoběh nechám auto zahřát 20-30 min, hladina v expansce postupně stoupá (za studena je tam trochu nad dnem) až se úplně naplní a kapalina začne protýkat nejspíš těsněním u expansky a snímači hladiny, za pár vteřin vytekla kalužina 15x15cm tak sem rychle vypnul motor a hladina v expansce začala pomale klesat. Za studena jsem schválně nedolil kapalinu, aby mi nezačala vytýkat moc brzo.
Ještě jsem zkoušel mačkat hadice u termostatu, když byla expanska skoro plná a zdálo se, že v hadicích je dost vzduchu - šli zmáčknou dost lehce. Dokud se nenaplní expanska tak nikde není vidět žádnej unik. Hadice jsou určitě v pořádku. Po celou dobu se ukazatel teploty vody držel přesně na polovině.
Ještě takovej detail: nebyla namontovaná vrtule s viskou, ale to na to podle mě nemá vliv, kdyžtak by se voda začala moc zahřívat a to by ukázal budík a případně sepla elektrická vrtule. Kde je vůbec čidlo teploty chladicí kapaliny? A kdyby byl v motoru místo vody vzduch jak bych to mohl zjistit?
Hodil by se mi typ co může způsobovat to přeplnění expansky?
Kámošova teorie: někde to nasává vzduch a tím se to za chodu motoru zavzdušní...
Děkuju, že jste to dočetli až sem a za případný rady.
EDIT: Tak jsem dal na vaše rady a pořádně odvzdušníl, chybělo tam asi litr kapaliny a kámoš uplně náhodou zjistil, že málo dotahuju víčko expansky, tak jsem ho dotáhl pořádně a zatím nevystoupala hladina až na vrchol, takže zatím to vypadá, že to je v pořádku.