Stránka 1 z 2
Napsal: ned 09.01.2011 15:14
od Ajwori
Ahoj, předloni jsem měl měněnou vodní pumpu a od tý doby se auto neohřívalo na půlku teploměru jako dřív, termostat měněn nebyl. Letošní zimu jsem rád, když ručička teploměru přeleze modrý pole. Kámoš mi říkal, že pravděpodobně termostat visí otevřenej. Koukám na elit a maj dva, jeden otevírá při 88° a druhej 92°, kterej mám použít? Nerad bych v létě vařil nebo v zimě mrznul
Napsal: ned 09.01.2011 15:17
od Ajwori
v kelly mají dokonce i kterej otvírá na 80°
Napsal: ned 09.01.2011 15:35
od vsemick
Takhle to mám taky.V létě pohoda-teplota na středu.V zimě-teplota těsně nad modrou a když zapnu topení tak v modré.
Už druhý rok to řeším tak, že mám v zimě před chladičem nacpanou deku - ne lehce,ale mám dokonale zacpanej chladič.No a teplota je na středu, motor se zahřívá normální rychlostí.A ani při popojíždění po Brně se teplota nezvedne přez střed.
Je to asi termostatem co úplně nedovírá a správně by se měl vyměnit, ale jaksi jsem se k tomu ještě nedonutil, když to jde i takhle.
Napsal: ned 09.01.2011 15:40
od Paty
střed je těch 88°C pokud se ti nezahřívá tak v 99% to je termostat
Napsal: ned 09.01.2011 15:41
od Spajky
Ajwori píše:v kelly mají dokonce i kterej otvírá na 80°
podiv se do ETK co si měl origo v autě
Napsal: ned 09.01.2011 16:14
od icecold
no myslím že te 88C bud optimální, já jsem si objednal 92C a teď v zimě se mi to zahřívá strašně dlouho..
Napsal: ned 09.01.2011 16:21
od Paty
OM je že 88°C do r.v. 95
Napsal: ned 09.01.2011 16:44
od Tompo
hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži

Napsal: ned 09.01.2011 17:11
od Paty
Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži

souhlasím s tebou.
Napsal: ned 09.01.2011 18:12
od vsemick
No jo..máte samozřejmě pravdu.Novej termostat mě stejně leží v garáži tak o dva týdny kratší dobu než ten hadr před chladičem.Vyměnit ho je maličkost, ale víte jak to bývá s dočasností některých oprav.
Původně jsem to tak udělal, abych vyloučil chybu ukazatele teploty, protože rafika se ani neodlepila od dorazu.(motor to má v mém případě ještě "vylepšené" o LPG splynovač v malém okruho co natvrdo odebírá dost tepla)
Napsal: ned 09.01.2011 18:16
od Ajwori
Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži

to auto přes půl roku nejelo jen se občas v garáži natočilo, drahá má služebák a já byl v nemocnici teď jsem sed do auta po dlouhý době a ejhle tento problém, než jsem onemocněl tak se tak se ta tplota držela kousíček před půljkou a ani v tu dobu s tím autem nebylo moc ježděno, nebylo mi přáno ......

Napsal: ned 09.01.2011 18:55
od paveld
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35
Podle mě když tam dáš 92° tak nic nezkazíš, aspoň ti to bude udržovat motor ohřátější.
Napsal: ned 09.01.2011 19:15
od sa-tan666
tak tak a dejtam wahlera ten tam je origo
Napsal: ned 09.01.2011 21:03
od Tompo
tak tak Wahler, nebo Behr, nic jiného nemá smysl kupovat
Napsal: pon 10.01.2011 15:55
od Ajwori
tak jsem vyměnil termostat a je to 100% OK, dal jsem wahletra 88°C
Napsal: pon 10.01.2011 17:54
od Tompo

a je to

Napsal: pon 10.01.2011 19:01
od Totic
Paty píše:Tompo píše:hoši to, že jezdíte takovou dobu oba bez správně funkčního termostatu dělá motoru strašně dobře!!!! Na co čekáte, dyť to stojí pár stovek a práce na chvíli i doma v garáži

souhlasím s tebou.
A co tomu dělá vlastně špatně, když je to zahřáté třeba na třetinu? Je to už provozní teplota, ne. Jsou nějaké konkrétní důsledky?
Napsal: pon 10.01.2011 20:00
od Kami1
naprostej omyl, provozní teplotu to rozhodně nemá.
například píst je za provozní teploty válcovej s minimální vůlí (akorát tak pro olejovej film).
za studena je menší a má tvar oválnýho zkosenýho kužele a ve válci klechtá,
odíraj se písty, válce, kroužky...
olej svých plných mazacích schopností dosahuje taky až při určitý teplotě (zjednodušeně řečeno)
Napsal: pon 10.01.2011 20:05
od vsemick
motor jako tepelný stroj je konstruován na určitou provozní teplotu, při které mají všechny součásti vhodnou velikost a tím i optimální vůli vůči sobě. Největším nepřítelem životnosti válců je nízká teplota chladící kapaliny, protože teplota povrchu válce klesne pod tzv. kritickou hranici, která je asi 140° C. Při této teplotě válce nemá olej optimální teplotu a kromě špatných mazacích vlastností také špatně vytváří souvislý a soudržný film na stěně válce. Zplodiny pronikající ze spalovacího prostoru napomáhají vytváření kyselin (uhličitá, mravenčí, octová, dusičná, siřičitá, bromovodíková atd.) a agresivního CO a vodní páry. Kyseliny jsou korozivní jedna více než druhá, nejsilněji působí, kondenzují-li na stěně válce (píst potom tyto kyseliny vesele roztírá po celé ploše válce). Rosný bod závisí na okamžitém tlaku a teplotě a proto musí být teplota válce vždy vyšší, než teplota kritická. Nejhorších účinků docílíme před dosažením teploty chladící kapaliny 60° C, potom se negativní vlivy zmenšují.
http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap4 ... a%20motoru
Napsal: úte 11.01.2011 16:28
od Totic
Teplotu oleje samozřejmě nikdy nevím, ale voda se dá z té stupnice zhruba odečíst. Někdy se prostě zahřeje na devadesát, někdy klesne na třetinu (spíš jen když je pod nulou). Je to z různých příčin, ale nejvíc ji ovlivňuje teplota venkovního okolí.