Stránka 1 z 2
Napsal: pát 07.01.2011 00:19
od belowzero
hoj lidicky prosim vas.. chcem sa opytat ci mi viete dakto poradit co vsetko mam nakupit pri generalke motora idu sa robit piestne krusky a brusit ventili tak ked uz bude otvoreny motor chcel by som tam spravit vsetko nech slape..

bude mi to robit jeden znami len najprf chcem nakupit vsetky diely nech mu to len odnesem.
tak ak ma niekto stakym dacim skusenosti a vie co vsetko treba pomenit ked uz to teda bude otvorene tak sup sem s radou velmi mi pomozete dakujem..

)
Napsal: pát 07.01.2011 00:20
od belowzero
jedna sa o motor e36 328i r.96
Napsal: pát 07.01.2011 00:52
od Kami1
nenapsals kolik to ma km
vsechna tesneni a gufera
zdvihatka
volitelne:
pouzdra kluznych lozisek
olejovej ventil
rozvody
termostat
pruziny ventilu
svicky
hadice k sani
...
pokud tomu znamy rozumi, tak ti poradi sam
Napsal: pát 07.01.2011 09:22
od Paty
Počítej s tím že to nebude levná záležitost ale do 20 000korun by ses mohl vejít. co myslíte?

Napsal: pát 07.01.2011 09:45
od Jamall
No to nevím, jestli jenom 20 pokud budeš měnit i hydrštely. Navíc samotná sada těsnění stojí ranec
Napsal: pát 07.01.2011 09:59
od Paty
tak to vidíš ,ještě by mě zajímalo,kde koupit takový kluzný ložiska na kliku,ojnice a pístní kroužky?
Máte nějakej online obchod?
Jestli jo tak šup sem s ním

Napsal: pát 07.01.2011 10:08
od pragdejf
hele nedelas to vubec dobre. na klubu je spousta lidi, co umej dily (treba z elitu) za velkoobchodni ceny, kery sou mnohem veselejsi, nez maloobchod. a pokud se v tom znamej taky vrta, tak nekde ucet se slevou mit bude.
jinak jestli to chces delat komplet, jakoze i nabrousit blok a novy pisty; rozvody atd, tak to rozhodne za dvacku nebude, ale zase budes mit novej motor.
Napsal: pát 07.01.2011 11:36
od Bzuker
pragdejf: tak dej tip na nějaké lidi co to umí
jinak taky bych potřeboval podobný rozpis co vše bude třeba, bude se to nějak významně lišit když mám M42?
Napsal: pát 07.01.2011 12:24
od belowzero
Auto ma nabehane cca 300tis ale ide srale slusne:)
Je mi jasne ze to bude cca 1000e a viac. Len chcem vsetko najskor nakupit.
Napsal: pát 07.01.2011 13:32
od Kami1
belowzero: pokud ti to za to stoji mit "novej motor", tak tam vymen vsechno,
co jsem napsal (+pisty, ventily a ojnice),
myslim ale, ze je to zbytecny.
kdyz to cely pretesnis, das novy zdvihatka a saly (+ ty krouzky a zbrouseni hlavy a ventilu),
budes mit motor v super stavu,
jeste stoji za to povymenovat gumovy hadice v sani a vlnovec(to se da ale kdykoliv)
pragdejf: v elitu apod. právě bmw díly do pajšlu motoru moc nevedou
paty: šály buď v BMW, nebo to udělaj tam, kde brousí klikovky
online shopy s takovýma dílama BMW, co za něco stojí, znám akorát tyto:
pelicanparts.com
shmiedman.de
v Německu toho bude asi víc, ale umím jenom anglicky
v Česku nic takovýho není
Bzuker: u toho ISa zbrousit hlavu a ventily, zdvihátka, šály a komplet rozvody
Napsal: pát 07.01.2011 13:42
od Bzuker
Kami1: a máš tušení na kolik to přijde?
Napsal: pát 07.01.2011 14:11
od Paty
Kami1: koukal jsem na ty stránky a je tam všechno co je potřeba ke GO motoru.
Jenom ještě k těm šálkům jsou tam na výběr standart a nebo potom větší +0,25mm. Který je lepší koupit na GO po tolika km?
Jo a nevíš jaká tam má být vůle?
Napsal: pát 07.01.2011 15:26
od belowzero
Ja uz mam sanie pretesnene aj pretesnene veko ventilou ja len vnutro
Piestne kruzky. Tesnenie hlavy. Zbrusit hlavu. Aj ventili dvihatka spravit vanos sa pretesni. A zabudol som na nieco?
Napsal: pát 07.01.2011 20:59
od MattyX
Paty píše:Kami1: koukal jsem na ty stránky a je tam všechno co je potřeba ke GO motoru.
Jenom ještě k těm šálkům jsou tam na výběr standart a nebo potom větší +0,25mm. Který je lepší koupit na GO po tolika km?
Jo a nevíš jaká tam má být vůle?
kliku musis dat kazdopadne na brus , popripade premerit nekolikrat mikrometrem aby jsi zjistil jakou ma hodnotu a podle vule dopocital jaky bude potreba lozisko ... hodnota lozisek je napr 49.75mm tzn ze kliku musis nechat nabrousit na 49.73 aby ti tam vznikla vule 0.02mm kterou vymezuje olej (S50 ji ma ulozenou volenji 49.73 kvuli hustisime oleji např) kliku nabrousit loziska doporucuji koupit origo , druhovýroba ma mírné odchylky ktery nekdy muzou delat neplechu

pak napr je i vhodne ojnicni loziska ulozit tesneji nez hlavni aby si to lip drzelo mazaci tlak

a to je klika jen

pak az zjistit co koupi nakup pistu a vybrus bloku a prekrouzkovani tak se na to kazdej vysere

Napsal: pát 07.01.2011 21:33
od Paty
fakt jenom 0.02mm to je? to je docela malá vůle

a ojniční ložiska teda kolik? víš to? jenom pro přectavu

Napsal: sob 08.01.2011 13:23
od MattyX
btw: přepsal sem se o nulu

je to 0.20mm

tedka sem na to koukal do TISu

kazdopadne pokud chces dat ojnicni tesnejsi tak 0.15mm... kazdopadne loziska na klice bych resil az po zmereni mazaciho tlaku

nejlepe barometr misto cidla mazani s opletenou hadici

jestli to bude mazat na volnobeh 1bar tak to je hodne spatny

Napsal: sob 08.01.2011 14:08
od Kami1
Bzuker:
zbrousit hlavu a ventily 4-5,
těsnění(vršek) 4-5,
zdvihátka 6-8,
komplet rozvody 10-12
volitelně:
šály + zbroušení 8-10,
kroužky 4
Paty: líp než MattyX bych to nenapsal,
osobně bych na klikovku šahal , až by k tomu byl funkční důvod
Napsal: sob 08.01.2011 16:01
od pragdejf
hoho tohle se musi resit jinak lidi. hele tady mas ucebni texty z ucnaku v ivancicich, je tam vsecko hezky pohromade, prelouskej to a pak budes mit jasno.
http://sosi.cz/ucebni-texty.php
jinak sem kouknul do elitu, no nevim co si mam myslet o panvich glyco a pistnich krouzcich goetze, ale kdyby se jednalo o kvalitu, tak bych se spis bal, ze to stejne leze z jedny fabriky, precejenom je to snadnejsi postup.
Napsal: sob 08.01.2011 18:19
od belowzero
toto som vsetko pokukal na elite..
Sada tesnenia klikove skrine - 122,34e
Lamda sonda - 141,82e x2
Snimac vackovej hrzidele - 82,06e
Sasa tes. krouzku driku ventilu - 39,47e
Sada tes. hlavy valcou - 287,21e
tes. olejovej vane - 27,92e
sada rozvodoveho retazu - 103,64
zdvihatka 21,31e x24
saci ventil - 17,75e
vyfukovy ventil - 21,95e
ozubene kolo, vackovy hriadel - 112,38e
sada tesneni skrine rozvodu - 5,16e
gufero klikoveho hridele - 28,08e
zabudol som este na nieco co by som mal nakupit?
este mi nebola jasna cena na zdvihatka 21e je jeden kus? a to ako potrebujem 24:D cize 500e?:D
Napsal: sob 08.01.2011 18:42
od Kami1
gufera na ventily budou v ty sadě těsnění hlavy
snímač vačkový hřídele mi připadne zbytečný, když už, tak prioritně čidlo klikovky
těsnění vany by mělo být v těsnící sadě toho spodku
na ty rozvody je vhodný vyměnit i ozubený kolo klikovky, vodící+napínací lištu a napínák
cena zdvihátka je za kus
kupovat sací/výfukový ventily je mrhání penězma(cena je taky za kus), nech to zbrousit
gufera na klikovku jsou dvě (asi už budou v tý sadě)
zbudol si na šrouby hlavy
pokud je pro tebe prioritní skvělej stav motoru vzal bych zdvihátka, rozvody a lambdy origo (ne elit)
koupil bych i nový uložení motoru a ty hadice k sání + vlnovec
hlavně aby tomu ten tvuj mechanik rozuměl