Stránka 1 z 1

Napsal: pát 24.12.2010 00:09
od fizzer
Ahoj lidi, mám trable se svým nově pořízeným skorovrakem. Konkrétně bmw e36 320i, rok 91.

konkrétně, kouří, smrdí, lítá volnoběh a žere asi tak sto na sto.

už od začátku co ho mám mi přišlo, že dýmí víc než ostatní auta, nicméně přičítal jsem to zimě (zkušební jízda proběhla při cca -10°C). kouř je bílý a smrdí spalinama, zhruba jako fotrův vylítanej favouš. soudě podle zvuku (prokopnutá plechovka) bych tipnul, že tam není kat. vodu (asi) nebere, teplota se drží na prostředku měrky, do chlazení netlakuje. občas, při delším stání (jakože stání, tzn 700RPM) na volnoběh, to jakoby kucklo, spadly otáčky a hnedka zas naskočil. nevypozoroval jsem žádný systém, studený teplý motor všecko jedno, někdy to neudělalo vůbec a někdy i dvakrát po sobě. nicméně krom tohoto občasnho kucknutí držel volnoběh skalnatě stabilní... což mě posléze převapilo - viz dále.
při detailní prohlídce jsem zjistil prasklý oba vývody na hadice co vedou z gumovýho kolena sání, asi to tam bralo falešnej luft. dočasně opraveno žužlovkou a zip-páskou, už to neprofukuje, nicméně "objednáno" nové. dyž už jsem to začal kuchat, tak jsem i hubou profoukl váhu vzduchu (vylítl oblak prachu 8O ) říkal jsem si, error vyřešen, ale ono prdlajs. volnoběh už není tak stabilní jako dříve, přijde mi že ta ručička lehce cestuje, o desetiny milimetru ale pohyb je znatelný. motor citelně líp jede, mnohe líp se vytáčí, nicméně problém s občasným kucknutím při volnoběhu při stání přetrvává, a kouře přibylo. když stojím na místě a foukne vítr zezadu, tak se můžu oblaky kouře kochat ve světle rentgenů v podobě vysvícenejch H1-ček :D
po odpojení váhy se situace značně zhorší, motor se začne sám "tůrovat" mezi 500 a 1100 RPM a nedá se s tím ani rozjet.
ještě mi někdo radil, že když otevřu víčko oleje, že by to mělo chcípnout, jinač to prej saje falešnej luft. učinil jsem tak, a nestalo se naprosto nic, ani s děravym kolenem ani se spravenym kolenem 8O tak nevim. jinač ani přes víčko oleje to nefouká.

sorráč za dvoustránkovej elaborát, stručnějc to neumim :D zkoušel jsem googlit i pročítat fórum, ale moc chytrej z toho nejsem, tak doufám že někdo zdejší mi pomůže zúžit okruh možných pachatelů.

Díkes.

Napsal: pát 24.12.2010 01:13
od icecold
já bych nejdřív zkusil proměřit lambdu, vyčistil bych vahu... potom by to mohly byt svíčky, kabely, čidla...

co se tyče padání volnoběhu při otevřenem víčku na olej: není to tak u každého auta.. sice mě to v 316i dělalo, ale znám lidí co jim to neděla, v obou případech motory byly v dobré kondici :)

Napsal: pát 24.12.2010 01:13
od icecold
také by bylo dobré zajet na diagnostiku... ;)

Napsal: pát 24.12.2010 01:26
od Kami1
po koupi se obvykle mění náplně a filtry...
...pak se řeší problémy

s čistým svědomím si můžeš lambdu zatím odpojit

a samozřejmě tu diag.

Napsal: pon 03.01.2011 13:02
od fizzer
takže update:
volnoběh zdá se přestal houpat, drží se cca na 700 při zahřátém motoru. nicméně hulí dál a spotřebu jsem spočítal na cca 13l/100 (praha mimo špičku, ráno 15km tam a večer 15km zpátky).

a netopí :roll:

Napsal: pon 03.01.2011 14:08
od icecold
bylo by dobrý napsat co jsi pro tuto chvili s autem udělal (spravil/skurvil)

Napsal: pon 03.01.2011 14:25
od fizzer
icecold píše:bylo by dobrý napsat co jsi pro tuto chvili s autem udělal (spravil/skurvil)
pravda :lol:

... neudělal jsem vůbec nic, jenom mi chcípla baterka, tak jsem ji vzal domů na nabíječku. možná to má nějakou souvislost... :?:

Napsal: pon 03.01.2011 15:53
od icecold
má, jak jsi měl auto odpojený od baterky tak se ti zresetovala ŘJ, ale neboj se, zachvili závady popsané vyše se ti vráti :D takže opravdu jako první krok bych zajel na diagnostiku ;) pač s takovouhle vyměniš v autě všechno a pořád na to nemusíš přijit :)