Napsal: pát 24.12.2010 00:09
Ahoj lidi, mám trable se svým nově pořízeným skorovrakem. Konkrétně bmw e36 320i, rok 91.
konkrétně, kouří, smrdí, lítá volnoběh a žere asi tak sto na sto.
už od začátku co ho mám mi přišlo, že dýmí víc než ostatní auta, nicméně přičítal jsem to zimě (zkušební jízda proběhla při cca -10°C). kouř je bílý a smrdí spalinama, zhruba jako fotrův vylítanej favouš. soudě podle zvuku (prokopnutá plechovka) bych tipnul, že tam není kat. vodu (asi) nebere, teplota se drží na prostředku měrky, do chlazení netlakuje. občas, při delším stání (jakože stání, tzn 700RPM) na volnoběh, to jakoby kucklo, spadly otáčky a hnedka zas naskočil. nevypozoroval jsem žádný systém, studený teplý motor všecko jedno, někdy to neudělalo vůbec a někdy i dvakrát po sobě. nicméně krom tohoto občasnho kucknutí držel volnoběh skalnatě stabilní... což mě posléze převapilo - viz dále.
při detailní prohlídce jsem zjistil prasklý oba vývody na hadice co vedou z gumovýho kolena sání, asi to tam bralo falešnej luft. dočasně opraveno žužlovkou a zip-páskou, už to neprofukuje, nicméně "objednáno" nové. dyž už jsem to začal kuchat, tak jsem i hubou profoukl váhu vzduchu (vylítl oblak prachu
) říkal jsem si, error vyřešen, ale ono prdlajs. volnoběh už není tak stabilní jako dříve, přijde mi že ta ručička lehce cestuje, o desetiny milimetru ale pohyb je znatelný. motor citelně líp jede, mnohe líp se vytáčí, nicméně problém s občasným kucknutím při volnoběhu při stání přetrvává, a kouře přibylo. když stojím na místě a foukne vítr zezadu, tak se můžu oblaky kouře kochat ve světle rentgenů v podobě vysvícenejch H1-ček
po odpojení váhy se situace značně zhorší, motor se začne sám "tůrovat" mezi 500 a 1100 RPM a nedá se s tím ani rozjet.
ještě mi někdo radil, že když otevřu víčko oleje, že by to mělo chcípnout, jinač to prej saje falešnej luft. učinil jsem tak, a nestalo se naprosto nic, ani s děravym kolenem ani se spravenym kolenem
tak nevim. jinač ani přes víčko oleje to nefouká.
sorráč za dvoustránkovej elaborát, stručnějc to neumim
zkoušel jsem googlit i pročítat fórum, ale moc chytrej z toho nejsem, tak doufám že někdo zdejší mi pomůže zúžit okruh možných pachatelů.
Díkes.
konkrétně, kouří, smrdí, lítá volnoběh a žere asi tak sto na sto.
už od začátku co ho mám mi přišlo, že dýmí víc než ostatní auta, nicméně přičítal jsem to zimě (zkušební jízda proběhla při cca -10°C). kouř je bílý a smrdí spalinama, zhruba jako fotrův vylítanej favouš. soudě podle zvuku (prokopnutá plechovka) bych tipnul, že tam není kat. vodu (asi) nebere, teplota se drží na prostředku měrky, do chlazení netlakuje. občas, při delším stání (jakože stání, tzn 700RPM) na volnoběh, to jakoby kucklo, spadly otáčky a hnedka zas naskočil. nevypozoroval jsem žádný systém, studený teplý motor všecko jedno, někdy to neudělalo vůbec a někdy i dvakrát po sobě. nicméně krom tohoto občasnho kucknutí držel volnoběh skalnatě stabilní... což mě posléze převapilo - viz dále.
při detailní prohlídce jsem zjistil prasklý oba vývody na hadice co vedou z gumovýho kolena sání, asi to tam bralo falešnej luft. dočasně opraveno žužlovkou a zip-páskou, už to neprofukuje, nicméně "objednáno" nové. dyž už jsem to začal kuchat, tak jsem i hubou profoukl váhu vzduchu (vylítl oblak prachu
po odpojení váhy se situace značně zhorší, motor se začne sám "tůrovat" mezi 500 a 1100 RPM a nedá se s tím ani rozjet.
ještě mi někdo radil, že když otevřu víčko oleje, že by to mělo chcípnout, jinač to prej saje falešnej luft. učinil jsem tak, a nestalo se naprosto nic, ani s děravym kolenem ani se spravenym kolenem
sorráč za dvoustránkovej elaborát, stručnějc to neumim
Díkes.