Stránka 1 z 2

Napsal: stř 22.12.2010 17:43
od VojtaMHR
Milí klubáci, prosím o radu.

Volnoběh mi začal dělat hroznej bordel, začly kolísat otáčky a motor šel jen na 3 válce. Na diagnostice jsme našli chybu 2. lambdy (ta je ale měněná před 2000km) a čidla polohy vačky (to našli v BMW před měsícem a tvrdili, že je sporadická). Vyměnil jsem svíčky za Brisk a problém přetrval. Po odpojení váhy vzduchu se to ještě zhoršilo a od tý doby jde motor jen na 3 válce pořád. Občas se při protůrování na neutrál chytí i 4. Předtím jsme u známýho na diagnostice našli chybu pálení 4. válce. Zapalovací lišta by měla být OK, když zkusím jiskru, tak na všechny kabely to pálí. Komprese by taky měla být dobrá, z válců nic necvaká a ještě donedávna to jezdilo v jak z praku. Když se ten válec chytí, tak to jede normálně.

Proběhla výměna Brisk za předepsaný Bosch. Beze změny.

Vyměnil jsem taky ventil na odvětrání klikové skříně a prohlídnul a vyčistil hadici, co vede z víka ventilů do toho ventilu.

Když nechám motor přes noc vychladnout, ráno po nastartování prvních pár minut jede motor na všechny 4 válce a má perfektní pravidelný chod. Po ohřátí se to zhoršuje - přímo úměrně.

Kde bych měl hledat příčiny? Klapka na proměnlivé sání? Jak se k ní dostanu?

Děkuju za rady! :-)

Napsal: čtv 23.12.2010 01:47
od VojtaMHR
EDIT: Připsán další progress :)

Napsal: čtv 23.12.2010 01:52
od Jamall
několikrát jsem tu četl, že nová lambda byla špatná, hned po koupí a pod...vyzkoušej ještě jinou a taky skus vyměnit cívku za jinou

Napsal: čtv 23.12.2010 01:56
od VojtaMHR
Lambda by ale nemohla tohle způsobit, ne? Koupil jsem tu sračku lambdu nějakou druhovýrobu.

Napsal: čtv 23.12.2010 01:56
od VojtaMHR
smazat prosím. ukliknul jsem se.

Napsal: čtv 23.12.2010 11:50
od Paavo
"komprese by mely byt OK"............nejdriv je zmer a pak rekni jaky komprese jsou.Sam muzu rict, ze auto jede jak brus a to mam na pulce motoru komprese 4,5 (na 3 valcich).A na dalsich trech valcich 8-9.Hodnoty za "polostudena".

Napsal: čtv 23.12.2010 11:52
od Paavo
pokud to jde s teplotou "dolu" tak bych se zameril na civky......... a zkusil multakem promerit cidlo klidy a vacky,za to nic nedas,kor, kdyz cidlo vacky ti hlasila diagnostika

Napsal: čtv 23.12.2010 14:56
od VojtaMHR
Kolik mají ty čidla ukazovat? To mám změřit při nastartovaným motoru nebo stačí jen otočit klíčkem? Jak poznám, že jsou špatný?

Napsal: čtv 23.12.2010 19:20
od VojtaMHR
Tohle je klapka volnoběhu?
Obrázek

EDIT: Už vím, že to je klapka na proměnlivou délku sání.

Napsal: čtv 30.12.2010 15:40
od VojtaMHR
Na funkci cívky přece nemá vliv teplota motoru, tak jak by to mohla způsobit? Vyměnil jsem i krokovej motorek na volnoběh, ale taky to nepomohlo. Teď jsem vyndal vstřiky a nechám je vyčistit, nic jinýho mě už nenapadá. Ale na pohled nevypadají po 190tis km vůbec špatně...

Stále se to chová tak, že za studena to jde na 100% a s přibývající teplotou vypadává 4. válec.

Napsal: sob 01.01.2011 23:32
od VojtaMHR
Vstřik 4. a 3. Čtvrtvý Nevypadá vůbec zle a o nic hůř než ostatní.

Obrázek

Napsal: sob 01.01.2011 23:39
od Kami1
na elektroniku, co je v tý cívce, má teplota vliv

Napsal: sob 01.01.2011 23:56
od VojtaMHR
A jak se to projevuje ten teplotní vliv? Že se zvyšuje intenzita jiskry se vzrůstající teplotou?

Napsal: ned 02.01.2011 00:11
od Kami1
u dobrý cívky nijak, u špatný obvykle s vyšší teplotou zapalování blbne

zjisti odpojováním cívek nebo vstřiků, kterej válec blbne
pak na něm prohoď vstřik s jiným válcem a zas zjisti kterej blbne
a když to bude ten druhej, tak je problém v tom vstřiku

to samý se dá dělat i s cívkama, ale u tvýho motoru asi ne

Napsal: ned 02.01.2011 00:20
od VojtaMHR
Vím, že jde o 4. řekla to diagnostika i odpojení kabelu. Cívky prohodit nemůžu, mám celou zapalovací lištu.

V pondělí odnesu vstřiky do http://www.jetservis.cz , tam mi řeknou, jestli jsou ok. Když už je mám venku, za těch pár stovek si je vyčistit nechám. Uvidím, co mi řeknou :-)

Napsal: úte 04.01.2011 23:13
od VojtaMHR
Vstřiky vyčištěný, beze změny. Zkusil jsem ještě jinou zapalovací lištu a taky žádný změna. Bohužel na tohle už jsem asi krátkej. Nic moc dalšího bez diagnostiky nesvedu :(.

Vyčištěné vstřiky - zlepšení o 5%.
Obrázek

Napsal: stř 05.01.2011 00:09
od Kami1
můžeš ještě změřit ty komprese,

nebo zkusit prohodit/vyměnit zapalovací kabely

taky změřit zda jde k tomu vstřiku a cívce signál (pokud ta cívka není řízená přes dat. sběrnici)

Napsal: stř 05.01.2011 00:13
od VojtaMHR
Výměna kabelů taky proběhla, bez výsledku. Kompresi jsem zkoušel měřit, ale vypůjčeným měřákem s gumovým konusem na konci a to tam nikdo neudržel. Ale mechanik pravil, že kompresi by jako příčinnu vyloučil, když to studený jede dobře.

Přečetl jsem nějaký anglický fóra a mohla by to způsobovat i lambda sonda. Protože z 2. lambdy ( za katem) si začne ŘJ brát údaje až po prohřátí výfukového potrubí. V tomto okamžiku právě nastane výpadek válce. Lambda je sice měněná před cca 2000km, ale za druhovýrobu za 1300Kč. Byl jsem mechaniky i zde a na e46.bmwklubu.cz před těmito výrobky varován.

Napsal: stř 05.01.2011 00:38
od Kami1
jo s kompresema máš pravdu. (na ten měřák je potřeba pořádně tlačit)

pokud to opravdu dělá 4. válec (při odpojení jeho vstřiku se chod motoru nezmění), tak to tou lambdou nebude,
ale je pravda, že pokud jde do motoru chudá směs, tak se to chová podobně jako provoz na 3 válce,
ty lambdy na zkoušku můžeš poodpojovat.

Napsal: stř 05.01.2011 10:11
od VojtaMHR
Ty lambdy poodpojuju jedině tak, že si vyheveruju auto? Nebo jsou konektory přístupný někde z lepších míst?