Stránka 1 z 2

Napsal: pát 17.12.2010 15:06
od StepanMatl
Ahoj, všiml jsem si, že chvílema je kouř lehce namodralý, jindy zase krásně bílý. Olej podle mne neubývá, drží se kousek nad MIN riskou (občas se rosvítí oranžová kontrolka mazání).
Může mi to žrát trochu olej kvůli špatnému separátoru nebo olejovému filtru? Setkal se s tím někdo? Díky.

Napsal: pát 17.12.2010 17:49
od bibikuba
Myslím že modrý kouř jednoznačně připečený motor-kroužky.Pak tomu nasvědčuje i spotřeba oleje,jak uvádíš..Možná se ale pletu. :roll:

Napsal: pát 17.12.2010 18:11
od MattyX
no hlavne jezdit na minimu az se rozina kontrolka pze mas nizkou hlaadinu taky teda neni zrovna dvakrat moudry ;) musis dolit olej a zjistit jakou mas spotrebu a podle toho muzes soudit dal ;)

Napsal: pát 17.12.2010 18:51
od Kami1
olej tam může jít
a/ vodítkama - bude to znatelněji víc hulit po delším odstavení
- vyměnit gufera ventilů
b/ přes kroužky - horší komprese
- vyměnit kroužky
nebo zkusit odkarbonovat a nalít do nového (synt.) oleje přísadu na uvolnění kroužků (nejistej výsledek)

Napsal: pát 17.12.2010 23:39
od Brody
Jak píše MattyX, nejprve dolít. Jezdit na minimu nedělá dobře žádnému motoru :wink:

Napsal: pát 17.12.2010 23:50
od Kami1
Brody píše:Jezdit na minimu nedělá dobře žádnému motoru :wink:
proč?

StepanMatl: může to být i k.o. turbem, co je to za motor?

Napsal: sob 18.12.2010 00:11
od StepanMatl
Je to jedna z prvních 320d, turbo nevykazuje žádný známky opotřebení...

Napsal: sob 18.12.2010 14:49
od dejv09
Ahoj většinou je to známka připečeného motoru. Dá se tomu pomoct tak, že vypustíš olej odmontuješ vstřikovače a do každého válce naleješ asi 1-2dl petroleje do většinou se to nechá přes noc, ale aspoň 10hod. pak nalejes olej a protočíš motor startováním. Petrolej se dostane pryč, vstřikovače zpět a mělo by být hotovo. :D

Napsal: sob 18.12.2010 16:49
od StepanMatl
Ahoj, připečený myslíš nedostatečným chlazením? Měl jsem vadnou vodní pumpu, mohla tohle způsobit?

Napsal: sob 18.12.2010 19:35
od bibikuba
Naftáka stačí trošku uvařit a motor je hned připečenej,benzínák to ustojí ale u nafty je to hnedka...

Napsal: sob 18.12.2010 19:42
od bibikuba
A nejlíp to poznáš když to startuješ studené,jestli ten motor běží chvilku po nastartování nepravidelně a kouří modře tak je to jasné..Když se pak ohřeje tak může jezdit normálně i bez modrého kouře-olej se stačí vypalovat.Když už ho tam jde moc tak Ti to bude kouřit modře pořád..Změřil bych kompresi a uvidíš,možná tam ten olej může jít i přes ty těsnění ventilů jak je psáno nahoře..

Napsal: sob 18.12.2010 23:45
od StepanMatl
Motor běží pořád krásně...

Napsal: ned 19.12.2010 21:05
od dejv09
Ta vodní pumpa to určitě způsobit mohla. Motor se připeče kdyz je špatně chlazený. Klidně si nech změřit tlaky válců a poznáš to hned. Jestli nemáš možnost změřit to, tak s tím petrolejem je to nejjednodušší varianta a pokud si trochu zručný a máš nářadí, tak to zvládneš i sám 8)

Napsal: ned 19.12.2010 22:33
od StepanMatl
Ale zas podle teploměru měl motor nomální teplotu, přesně uprostřed... dál se ani nehnul, ani na dálnici, když jsem se plazil pro novou pumpu a furt dolejval vodu :)

// Jinak vypočítal jsem, že to žere cca 1 litr oleje na 10 tisíc km.

Napsal: ned 19.12.2010 23:26
od dejv09
Ten litr oleje je celkem v pohodě. Ale namodralý kouř nasvědčuje připečný motor. černý znamená vyběhaný motor nebo turbo. Bílý znamená že spaluje vodu většinou těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. Ale jak píšu nejlepší je změřit tlaky nebo ten petolej, rozhodně tím nic nepokazíš! Pokud je to připečené tak petrolejem pístní krožky povolí a vše bude zase ok.

Napsal: ned 19.12.2010 23:35
od dejv09
Píšeš žes doléval vodu? Jestli se ztrácí, tak to bude nejspíš to těsnění pod hlavou.

Napsal: ned 19.12.2010 23:36
od StepanMatl
Ztrácela se kvůli netěsnící vodní pumpě, koupil jsem novou, to už je měsíc zpátky, od té doby ani kapka ;-)

// Tlaky by ti měla říct diagnostika ne?

Napsal: ned 19.12.2010 23:43
od Kami1
ne, kompresiometr

Napsal: ned 19.12.2010 23:53
od StepanMatl
Ale špatná komprese by se projevovala chvěním otáček, a ty se ani nehnou...

Napsal: ned 19.12.2010 23:58
od Kami1
tak to máš to auto potom úplně v pořádku...