Stránka 1 z 1
Napsal: úte 07.12.2010 01:38
od paveld
Dá se to nějak srovnat? Tušil jsem že něco nebude ok, protože mám blbě odklony, jeden je ještě v limitu ale druhý - teď nevim o kolik - je moc, směrem ke středu auta.
Dnes když jsem zkusil nasadit rozpěru mezi přední tlumiče, tak se mi tam cca o 0,5cm nevejde.
Propilovat díry na šrouby horního uložení tlumiče beru spíš jako krajní řešení

.
Napsal: úte 07.12.2010 10:13
od MattyX
počky ale 0.5 cm je normalni , kdyz nasadnim rozperu tak mi taky skoro pul centaku pak chybi a clovek musi pouzit onu hrubou silu aby ju nasadil... a to vim stopro ze auto buchlý na klobouka nebylo , to máš tak všude , ono ji kus musi chybět aby jakoby rozpírala

Napsal: úte 07.12.2010 14:19
od paveld
a kde tu hrubou sílu na nasazení rozpěry bereš?

Napsal: úte 07.12.2010 14:19
od paveld
já totiž myslel že ta rozpěra ne že má takhle rozpírat tlumiče, ale má zamezit tomu aby se za jízdy hejbaly.
Napsal: úte 07.12.2010 14:22
od MattyX
no ja ji nejsem schopnej vyvinout a dycky musi nekdo pomoct

jasny , ale montaz rozper je dycky boj hehe

proto je lepsi montovaci , tu povolis , nasadis pekne na klobouky a pak dotahnes na krev a rozpira pekne

samože to nesmí být nějaká tatechnix kterou když dotahneš tak už vidíš od pohledu že je v půlce ohlá

Napsal: úte 07.12.2010 15:58
od Mateo
Chtěl jsme se zeptat, mám rozpěru na předek a na zadek jsem se na to zatim vyprdnul.Škodí to nebo když už předek tak zákonitě i zadek a naopak?Když si představim že předek je tuhej a zadek normál tak si nejsem jistej právě
Napsal: úte 07.12.2010 16:00
od MattyX
většina lidi jezdí jen s přední rozpěrou , na omezení kroucení karoserie to fakt pomůže , zejmána pokud se dá rozpera u zespod tzv. origo x brace

Napsal: úte 07.12.2010 16:28
od Mateo
No k x brace se treba jednou dostanu.Chapu ze spousta lidi jezdi vice na predni napravu a ze to sktecne pomuze(ten rozdil byl znatelnej) ona ta zadni mi prijde z dost ze redukuje vyuziti kufru ale me spis slo to jak to je pak se silama kdyz se nekrouti predek ale zadek neni vystuzenej.
Napsal: úte 07.12.2010 16:40
od OndraZ
Pokud jde o sily, namahani kastle atd.
Ciste teoreticky tim zvysujes tuhost predni casti karoserie. Vyhnano do extremu tim zvysujes tuhost predni napravy => pridas neco na nedotacivosti. Protoze je predek tuzsi a zachytava vic sil zrejme se tim i o neco zvysuje torzni namahani karoserie.
Tot bohapusta teorie

Napsal: úte 07.12.2010 16:45
od TMC
taky mi už mi v několika autorizovanejch BMW servisech řekli, že rozpěra je sice hezká věc, ale jen do tý doby, než mě někdo třeba jen lehce ťukne na přední část auta, případně když to nedejbože rozstřelim sám, pak to co se stane na jedný straně auta, stane se i na druhý, jen opačnym směrem. Ale nechal jsem si jí tam no, je to rozdíl, i když tam X-brace mam.
Napsal: úte 07.12.2010 16:47
od paveld
Tak díky, uklidnil jsi mě

. Někoho ukecám a zkusim tam tu rozpěru narvat, třeba mi to i srovná ten vadný odklon.
Napsal: úte 07.12.2010 20:30
od ROBi
Je to za jízdy nějak znát, že tam rozpěra je? Projevuje se to nějak, nebo je to vysloveně jen pro "lepší pocit"?
Napsal: úte 07.12.2010 21:26
od Huska
ROBi píše:Je to za jízdy nějak znát, že tam rozpěra je? Projevuje se to nějak, nebo je to vysloveně jen pro "lepší pocit"?
při normální jízdě nic nepoznáš, ale když jedeš ostře zadáčky tak je znát ... sám jsem si ji nechal vyrobit na e36tku a půjdu stejnou sestou i na E46. Aby ta rozpěra byla k něčemu tak musí být kvalitní ... tudíž varianta tenkostěnné hliníkové trubky + uchycení na podbech 1mm tlustým alu plechem celkem za 1tis Kč jsou naprosto vyhozené peníze - pouze designovka.
Důležité je aby ta rozpěra měla nastavitelnou délku = excentrický šroub na úchytu nebo jiný systém nastavení (závit + dvě matice apod.). Nesmí být volná ani moc napružená.
Napsal: úte 07.12.2010 23:31
od paveld
Já zas četl že je lepší, když je z jednoho kusu, než aby měla nějaké šroubované spoje - právě aby to v nich nemělo tendenci se hýbat. Já mám nějakou dvojitou, snad z hliníku nebo co to je a vypadá poctivě. Uvidim co to udělá jak ji dám do auta...
Napsal: stř 08.12.2010 00:24
od Huska
paveld píše:Já zas četl že je lepší, když je z jednoho kusu, než aby měla nějaké šroubované spoje - právě aby to v nich nemělo tendenci se hýbat. Já mám nějakou dvojitou, snad z hliníku nebo co to je a vypadá poctivě. Uvidim co to udělá jak ji dám do auta...
to co píšeš je problém levných /nekvalitních, které skutečně nemají přesnost a jsou z měkkých materiálů. Já si ji nechal svařit z vysokopevnostní tenkostěnné oceli a ted na e46tce nechám jen jeden excentr na jednom podběhu. nebo závitovou tyč uprostřed /matice (bacha musí mít opačný závit) .... pak se nemá co hýbat. S citem do ní náš napětí a dotáhneš kontramaticemi
Napsal: ned 12.12.2010 11:29
od D-E-J-V
paveld píše:a kde tu hrubou sílu na nasazení rozpěry bereš?

nepomohlo by třeba celý předek zdvihnout před montáží?..třeba se ta délka zvětší když to nebude zatížené a vzpěra tam pujde jednoduše nasadit..