Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 21:45
				od Paulie001
				Zdravím,
mám problém s mým M52 v E36 320iT, po počáteční fázi, kdy se odvzdušnila chl.soustava, vyměnilo víčko chladiče, problém neustal. 
Projevuje se to asi takto, motor se zahřeje, chvíli drží teplotu, poté se začne zahřívat až téměř k červenému, začne teprve topit topení a teplota klesne zase na střed stupnice. A tak se to pořád opakuje. Postupně se ztrácela i voda (a to vcelku hodně, během 14 dní jsem nalil asi 10L destilky, nyní jsme měli chladič dole, vč. všech trubic až k přírubě k motoru a přetmelili v místě kde se vkládá termostat, který tam stejně není - už je objednán nový). Ovšem to přehřívání je stále stejné, jen musím zítra kouknout zda se neztrácí pořád voda. Hlava by měla být ok, měnil se olej a zdál se být v klidu, auto nekouří, prostě nic nedává známky toho, že by se voda tlačila do motoru. 
Neměl někdo podobný problém? Případně radu jak řešit? Nebo komu by se dalo v Ostravě a okolí svěřit auto? Díky
			 
			
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 21:57
				od Beckham_7
				Ahoj, určitě se to přehřívá, nebo si jen ručička dělá co chce?Jestli nemáš třeba špatné jen čidlo co dává info pro přístrojovku...Mě to také dělalo, ale naopak že se to normál zahřálo a pak ručička sjela úplně dolů a pak zase z5...Tak se to pořád opakovalo...
			 
			
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 22:02
				od Paulie001
				No původně jsme si mysleli, že to dělá špatný termostat, ale tím to nebude, protože tam není žádné. Zítra mrknu jestli se ztrácí stále ta voda. Hlavně mi nejde do hlavy, že teplota vyletí nahoru, začne topit topení, teplota padne a po chvíli jde zase do introše jen studený vzduch a teplota jde zase nahoru. Vůbec mi to nebere hlava kde by mohl být problém
			 
			
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 22:21
				od Beckham_7
				A lechce prasklé těsnění to bejt nemůže?Nejde ti tlak do té expánzky?To by mohlo znamenat i to topení...Protože když je ruplé těsnění pod hlavou, tak topení netopí...Ale jestli tam máš nějakou mikroprasklinku, tak by to mohlo dělat tokovou neplechu...Těžko říct no
			 
			
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 22:25
				od Paulie001
				Tlak vypadá, že v expanské není, přiložili jsme na to pracku a nic nebylo poznat
			 
			
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 22:31
				od Beckham_7
				A nikdy se ti auto nepřehřálo až tak, že by ti šel kouř s pod kapoty?Jestli ne, tak je to divný...a přeci kdyby se to přehřálo až do črveného, tak by trvalo nějakej čas než by to slezlo dolu, přeci motor nevychladne tak rychle.Tobě ta ručička sleze normálně za jízdy, nebo jak? ..A když říkáš že se to na jízdě nějak neprojevuje, tak bych to viděl na nějakej blbej snímač nebo čidlo...
			 
			
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 22:34
				od Dan td
				Pokud topení střídavě topí a pak netopí, máš to zřejmě špatně odvzdušněné. M52 se odvzdušňují celkem blbě. Pokud se to uvaří, může se ti voda ztratit třeba pod víčkem, tím jak je motor a chladič horkej se hned odpaří a ani to nepoznáš.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 20.11.2010 22:43
				od Paavo
				jen upresnikm, ze mam na 100% ruple tesneni pod palici,nebo palici a topeni topy jako divy............tak bych to kategoricky nedefinoval, ze to nebude topit.Do expanzky to tlakuje......chystam se na opravu 

 
			
					
				
				Napsal: ned 21.11.2010 09:22
				od Paulie001
				Tak dneska se to pokusím ještě znova odvzdušnit a uvidím zda to pomohlo, zatím díky za pomoc, snad se to vyřeší co nejdříve, mrazy se blíží a nechce se mi pořád kupovat fridex a destilku  

 
			
					
				
				Napsal: ned 21.11.2010 09:22
				od Mirek
				Par otazek:
Pokud by se neztracela voda, hreje se to jen kdyz auto stoji, nebo i za jizdy? Mas klimu? Pokud ano, spina ti pri prehrati elektricka sahara?
Mas v poradku viscospojku?
Ztraci-li se voda a hadicemi to neni, o co opiras sve tvrzeni, ze by hlava mela byt v poradku? Pouze o fakt, ze nejde voda do oleje ani olej do vody? Jsou hadice natlakovane jako kamen, kdyz se motor prehreje?
			 
			
					
				
				Napsal: ned 21.11.2010 16:12
				od Paulie001
				Tak dnes ujeto cca 50km, auto se teplotou dostalo pouze ke konci modrého pole, voda je na své hladině a topení jelo od začátku. Nejde mi do hlavy, že se auto chová pokaždé úplně jinak i když teplota a styl jízdy je stejný. 
Jinak jak někdo psal dotaz na klimu, klimu auto nemá 

 
			
					
				
				Napsal: ned 21.11.2010 16:57
				od Kami1
				co takhle tam nejdřív dát ten termostat a pak řešit problémy :tutuk:
			 
			
					
				
				Napsal: ned 21.11.2010 17:25
				od Totic
				A proč tam nedáš od začátku ten termostat, má přece na teplotu zásadní vliv.. ?? 

 
			
					
				
				Napsal: ned 21.11.2010 17:34
				od Paulie001
				ten by měl být už na poště a zítra ho jedu vyzvednout
			 
			
					
				
				Napsal: ned 21.11.2010 22:58
				od Jamall
				Kamaráde nezávidím, minulou zimu jsem si se stejným motorem prošel stejným utrpením, jako teď ty.
Udělej dva testy:
Zkontroluj pumpu jestli tlačí správně vodu....otevři odvzdušnovák nech zavřené hl. víčko a přidávej plyn, se stoupajícími otáčkami, musí plynule stoupat i vodní sloupek. V případě, že ne, pumpa má spečené lopatky….u M50-M52 normálka lopatky jsou z plastu, jestli budeš kupovat jinou kup s kovovou vrtulkou
Až budeš vařit tak podrž chvíli motor v otáčkách, v přídě, že půjde teplota dolu, tak máš podfoukly těsnění pod hlavou...tedy je tam někde skulinka a v nižších otáčkách se pod hlavou tvoří vzduchová komora, která je ve vyšších otáčkách vlivem silné pumpy odsáta-ale nezoufej ani táto možnost hnedka nemusí bezpodmínečně znamenat „more turi tesalutam“....R6 se odvzdušňuje za studena, čumák musí bít mírně nahoru a řeknu ty, že odvzdušnit ku...rvu M52 dá pořádně zabrat
Hodně štěstí, ve většině případů, je to hodně hodně zavzdušnění 
Pak dej vědět, jak to dopadlo