Stránka 1 z 1
Napsal: ned 07.11.2010 17:07
od liza
Ahoj klucí, už si nevím moc rady co ještě zkusit. Jedná se o E36 318is m42. Předem říkám, že jsem kupoval novou baterku 62Ah a repase alternátoru, byl špatný diodový blok. Jde o to, že vezmu baterii dám jí nabijet, ani ne po 2hod. svítí, že je 100% nabitá, dám jí do auta a vše ok, nastartuju a jedu.....ujedu cca 10km někdy méně, začne se mi vypínat rádio a špatně svítit světla, stěrače se sekají a podsvětlení budíka spíš nesvítí, pak se ukáže nedobijení a vede to až k chcípnutí motoru.
Dneska jsem hodil baterku do motorového prostoru tam kde jí mají 1.6 1.8 všechno pospojoval tak aby to odpovídalo tomu jak to bylo, ale vyzkoušel jestli není špatný plus. kabel, po zapojení jsem zjistil, že motor točí ale nenaskočí, zjistil jsem, že vede ještě jeden plus kabel rovnou z baterky k benzín.čerpadlu, takže jsem to dopojil, motor naskočil. Vyjel jsem to zkusit, ale po ujetí cca 7km motor neměl tah a vše co uvádím výše, až k samému chcípnutí motoru.
Poradí někdo, na co kouknout, co by to mohlo dělat?
Popřípadě byl by ochotný někdo poblíž Rakovníka na to kouknout.
Popravdě mi už nebaví být pořád tažen na laně
Napadlo mi ještě zkusit uplně jiný alternátor a případně i baterku, ale není od koho, našel by se někdo? díky za každý info

Napsal: ned 07.11.2010 18:16
od ACDC
Za prvé změř kolik to dobíjí (přímo na kontaktech aku) a pak u altern.. Alternátor nemusí dobíjet i když kontrolka nesvítí - nebo svítí až když to klekne úplně. Jinak přechodové odpory, kostra atd.
Napsal: ned 07.11.2010 19:38
od Paty
jenom mě tak napadá jestli je ten altík v pořádku i potom repasu,a jestli máš správně přidělaný ty dva dráty co od něj vedou...
asi bych prvně změřil kolik to dobíjí musí aspon 14,5v
Napsal: ned 07.11.2010 21:35
od liza
Po tý repasy mi elektrikář přímo ukazoval a měřil a bylo tam 14,5V....Je fakt, že při posledním měření už tam bylo kolem 11V, meřil to jak je v motor.prostoru krabička s plusem a kostru vzal motor

Ale pak to měl u sebe je to známý, a měřil všude možně a řekl mi, že je všechno jak má být. Tak mi napadá, jestli to dělá jen když jedu a nebo to nějak odfláknul. Protože, když jsem odjížděl od něj domů, je to 7km tak už jsem sotva dojel a doma před barákem mi to chcíplo

tak že by špatná repase? neměl by někdo altík na tenhle motor, popřípadě je zamněný i s jiným motorem?
Napsal: ned 07.11.2010 21:38
od Kami1
pokud je baterka opravdu dobrá, tak to altík nebude, jelikož za 2 hodiny se nabije jenom mírně vybitá baterie.
zkontroluj kostry a přívody do pojistek/relátek
Napsal: ned 07.11.2010 22:01
od liza
Kami1 píše:pokud je baterka opravdu dobrá, tak to altík nebude, jelikož za 2 hodiny se nabije jenom mírně vybitá baterie.
zkontroluj kostry a přívody do pojistek/relátek
Tohle mi taky právě všichni říkají, protože je fakt divný, že jí vezmu dám nabijet a hned mi diody ukazují 100%, ale tak nevím jestli se tomu dá věřit, pak jí vezmu hodím do auta a jezdím(chvíli)
Ještě mi napadlo, nemůže být nějaká chyba na ŘJ jednotce? že by se to při vyndání baterky restartovalo? a pak hned četla?
Co myslíš, tím projít pojistky a relátka? Jako vyndat a prostříkat něčím proti oxidaci? Nebo i nějak víc měřit? Náhodou konkretně nějaký relátko není?
Napsal: ned 07.11.2010 22:10
od Kami1
přívodní kabely z baterky do relátek a poj. skříňky. (jestli není někde přistřihlej a má dobrej kontakt, očistit a podotahovat spoje)
spíš bych to viděl na tu kostru
nebo můžeš mít v háji altík a nabíječku (nepravděpodobný)
Napsal: ned 07.11.2010 22:15
od liza
ok a relátka jsou v pojistkové skřínce, nebo jsou i nějaký mimo skřín?
Zkusím na to mrknou, ještě by mi zajímalo, co může tu baterku vybíjet? Protože, přijdu po delší době (1-2dny) a starter sice točí ale ne tak jak by měl, prostě je to líný. Je možný, že by to mělo souvislost s těma štíplýma drátama, jako se všude píše. Zatím jsem tam nekoukal, tak se jen ptám.

Napsal: ned 07.11.2010 22:17
od Kami1
u pojistek
nevím jak moc rozumíš elektrice,
zapni "velký" spotřebiče (světla, topení skla, výstražný...)
a najdi kde je na kabelech z baterky úbytek napětí
Napsal: ned 07.11.2010 22:23
od liza
aha no tak to asi nechám na někoho kdo tomu rozumí

Jako něco málo umím, ale tohle je na mě dost

S toho vyplývá, že toho asi moc neumím. Zkusím kouknout na ty relátka a pojistky a nějaký kabely, a holt to asi dám někam do servisu, ale je mi divný, že by tohle ten (známý) elektrikář neudělal, on se tím živí, a slyšel jsem jen chválu. Když mi volal, tak mi řekl, že všechno měřil a bylo to ok. Tak nevím no, jedině zkusit ještě někoho, nevíte o někom z klubu? Bylo by to lepší, že by znal tyhle auta

Napsal: ned 07.11.2010 22:46
od Kami1
za prvé je elektrikář a elektrikář
za druhé může být pes zakopanej taky někde jinde,
ale pokud na tom dělal, tak měl přijít na to, kde je chyba
Napsal: ned 07.11.2010 22:57
od liza
Tak nějaká chyba tam být musí no, jde o to, kde a jak na to přijít
Popravdě se bojím to dát do servisu, kde si řeknou hroznou pálku za to, že jim to tam bude stát a oni stejně nakonec na nic nepřijdou....ale bohužel, to asi tak skončí, protože já do elektriky moc nefušuju

Napsal: ned 07.11.2010 23:15
od Kami1
pokud máš měřák a trochu to s ním umíš, tak ti můžu na sebe poslat telefon a jak u toho budeš, tak ti vysvětlím, co a jak
ono je to v celku jednoduchý, ale abych to sepsal, tak by to trvalo víc času, než to měření
Napsal: ned 07.11.2010 23:28
od liza
ok měřák bych měl, takže by to šlo, jsem pro to zkusit
Bohužel jedu zítra ráno do školy, a vracím se až o víkend, tak nevím jak bude čas.
Napsal: pon 15.11.2010 18:23
od liza
Tak už jsem na to asi přišel, nevěřil bych tomu, ale koupil jsem novou baterku a už byla v háji, tak to pořád blblo. Půjčil jsem si jinou baterku a zatím bez problému

Tak držte palce