Stránka 1 z 2

Napsal: stř 03.11.2010 21:40
od moulis
Zdavím, potřeboval bych poradit, jak je to u vstriků s kladným a záporným polem. Když zapojim konektory vstřiků na vstřiky tak jsou oba kontakty pod proudem.(při zapnutém zapalování), ale když je odpojím, tak je pod proudem jen jeden. Jde mi o to že auto nechce nastartovat a myslím si že je to vstřikama, protože když je vyndám, tak při startování nerozstřikují benzín.
Díky moc za rady :roll:

Napsal: stř 03.11.2010 21:57
od Paty
a není to tím že tam nejde benzín???čerpadlo tlačí?

Napsal: stř 03.11.2010 22:20
od libovka
nebo snímač na klice.

Napsal: čtv 04.11.2010 00:32
od moulis
lišta je natlakovaná. čerpadlo jsem měnil za nové. A snímač klikovky jsem kupoval taky novej : ( mě jde o to jak to má být na těch vstřikách. jestli oba kabely mají + , nebo jeden + a druhej -. :?:

Napsal: čtv 04.11.2010 20:31
od ACDC
Vstřiky mají trvale + (při zap DME) a spínají se proti zemi.Je logické, že při zapojeném konektoru je + na obou a při odpojeném na jedno (přívod + )

Napsal: čtv 04.11.2010 21:03
od moulis
To jsem potřeboval vědět. Díky moc. a při startování když připojím zkoušečku na jeden z kontaktů, tak by měla poblikávat podle impulzů co dostává z DME?

Napsal: čtv 04.11.2010 21:07
od Kami1
jestli tam jdou z ř.j. impulzy, ale normálním měřákem asi nepoznáš.
buďto osciloskopem nebo by mohlo fungovat píchnout tam nějakou čirou LEDku (přes odpor)

Napsal: čtv 04.11.2010 21:10
od MattyX
Kami1 píše:jestli tam jdou z ř.j. impulzy, ale normálním měřákem asi nepoznáš.
buďto osciloskopem nebo by mohlo fungovat píchnout tam nějakou čirou LEDku (přes odpor)
no osciloskopem jedine , a hlavne teda nevim jak a kde ziskat to kdyz to zmerim s tim to porovnat jestli je to spravne ? :)

Napsal: čtv 04.11.2010 21:10
od Kami1
délka sepnutí by se možná dala odvodit od velikost DC úrovně, ale záleží na měřáku

MattyX: toť otázka, spolehlivě asi jedině na funkčním motoru

Napsal: čtv 04.11.2010 21:11
od MattyX
Kami1 píše:délka sepnutí by se možná dala odvodit od velikost DC úrovně, ale záleží na měřáku
neco podobnyho sem si chtel promerit na EWS jestli jde signal spravnej do RJ , ale po zjisteni co to obnasi sem to vzdali :lol:

Napsal: čtv 04.11.2010 21:13
od Kami1
tam jdou data, takže asi paměťovej osciloskop, ale asi bys to stejně nerozluštil (alespoň ale zjistíš, že tam něco je)

Napsal: čtv 04.11.2010 21:19
od moulis
no jde mi spíš o to aby zjistil jestli do vstřiků jde vůbec povel k otevření. koupil jsem jinou řj bez ews, ale motor ne a ne chytnou.
Vstřiky jsem vytáhl ven z hlavy i s lištou a zkoušel startovat, ale nevyjde z nich ani kapka benzínu :(

Napsal: čtv 04.11.2010 21:20
od MattyX
Kami1 píše:tam jdou data, takže asi paměťovej osciloskop, ale asi bys to stejně nerozluštil (alespoň ale zjistíš, že tam něco je)
no je to teda trošku OT v tomdle tématu , tak zakladatel promine :) ale tam vždycky něco jde , jen nevíš jestli je to ten správný signál pro ŘJ která odblokuje vstřiky a startér :) to je právě to co myslím že není s čím porovnat (každý ews ma svuj atyp signál kterej je s jednotkou sladěnej :) )

2moulis: řj bez ews ? si na M43 dal M40 jednotku ?! (nevím jestli se m43 dělala i v přelomu 94/95 kdy se ewsII do aut začlo dávat)

Napsal: čtv 04.11.2010 21:44
od libovka
Vstřiky musej cvakat.Je to slyšet i cítit dotekem.At ti někdo zastartuje a ty zkontroluj jestli cvakaj.

Napsal: čtv 04.11.2010 22:05
od moulis
MattyX píše:
Kami1 píše:tam jdou data, takže asi paměťovej osciloskop, ale asi bys to stejně nerozluštil (alespoň ale zjistíš, že tam něco je)
no je to teda trošku OT v tomdle tématu , tak zakladatel promine :) ale tam vždycky něco jde , jen nevíš jestli je to ten správný signál pro ŘJ která odblokuje vstřiky a startér :) to je právě to co myslím že není s čím porovnat (každý ews ma svuj atyp signál kterej je s jednotkou sladěnej :) )

2moulis: řj bez ews ? si na M43 dal M40 jednotku ?! (nevím jestli se m43 dělala i v přelomu 94/95 kdy se ewsII do aut začlo dávat)

ŘJ jsem kupoval od uživatele MotoMoto....
Ten mi řekl že na M42 měl jednotku bez EWS. Já mám ve svém autě EWS 2,ale když tam dám origo řj tak je to pořád stejné.


Zkusím to s tím cvakáním, ale když jsem pročítal knížku BMW 3 jak na to, tak tam bylo zkoušení vstřiků vyndaných ven z hlavy. Bylo tam popsané,že by měli rozstřikovat benzín i když jsou vyndané ven. Samozřejmě byly připojené pořád k palivovému vedení.Pouze jsem je povytáhl ven. Ale ani kapka. Nemůže to mít spojitost s tím že diagnostika vyhodila chybu předstihu a lambdy? předstih určuje čidlo vačkové hřídele(to mělo trochu porušenou izolaci, tak jsem ho omotal páskou)

Napsal: čtv 04.11.2010 23:19
od Kami1
jelikož ti to dělaj všechny vstřiky, tak ti tam patrně nejde signál,
těma chybama ř.j. to taky nebude

jakou tam máš teď DME?

Napsal: pát 05.11.2010 10:04
od libovka
A když s tím zatočíš házej ti svíčky jiskru?Jde ti palivová pumpa?

Napsal: pát 12.11.2010 20:14
od moulis
Tak v autě mam originál DME. Jinak po delší zkoumání a sundání víka ventilů, jsem zjistil, že když čidlo vačkové hřídele je přesně v místě kde má ozubené kolečko místo pro snímání, tak dole na snímači klikovky není současně.. Nevím zda je to správně, ale podle mě by měli obě čidla dávat impulz současně. Pokud se pletu opravte mě. Tím pádem to vysvětluje chybu předstihu a toho že DME neví kdy má hodit jiskru a kdy vstřikovat benzín. Když jsem auto dotáhl z Německa tak mělo v kufru poházená kolečka z rozvodů. Takže je zřejmě možné že je to šoupnuté na rozvodech o zub. Vačkové hřídele jsou na značkách, ale dolů ke klikovce sem to už dál nerozebíral..... a asi bych měl i strach si hrát s rozvody......
Díky moc všem za rady

Napsal: čtv 17.02.2011 02:59
od Bzuker
dotaz, kde je ten snímač klikovky? nejsem si tím jistý

Napsal: čtv 17.02.2011 03:31
od Fx
Nemá náhodou jednotka bez EWS jiný pinout?

Pokud to s původní jednotkou jelo a teď nejede, tak bych řekl, že tohle imobilizérem nebude, leda by se nějak narušilo ISN v paměti jedné z jednotek.

Zapalování a vstřiky se aktivují po zjištění, jestli ISN mezi jednotkami sedí. U E36 je ISN pevný kód...