Stránka 1 z 2
Napsal: ned 24.10.2010 00:14
od TuRo
čau, předem: je mi jasný že mi sem někdo napíše že jsem měl použít tlačítko hledat, ale já to tady heldám už skoro týden a nic moc...
K mýmu problému: ISo mi začalo strácet výkon a motor začal být hlučnější až to přešlo ve velice nepříjemné klepání, klepání je čím dál hlasitější a kovovější.
Odpojil jsem z motoru všechno co by mohlo dělat rachot (altik, servo, vodní pumpu) abych se ujistil že to dělá opravdu motor a bohužel DĚLÁ. Rozvody jsem zkontroloval a jsou v cajku, dál jsem zaslechl že se na isech občas rozlomí vodítko na rozvodovém řetězu, tak jsem sundal prsa a tam je taky všechno O.K.
Teď už si opravdu nevím rady, jde to jakoby od spodu motoru.
Když to po delší době stáni zase nastartuju tak to zaklepe a chvilku klid, ale s přidáváním plynu se to klepání stává intenzivnějším a hlasitějším, jinak to běží normálně na 4...
Jo a hydroštely to nejsou, klepání hydroštelů je oproti tomu procházka růžovou zahradou
Díky za každou radu, jsem docela v koncích

Napsal: ned 24.10.2010 11:37
od Kami1
nejsou to hydroštely?
zkus sundat víko vany(trošku oprc) a zkontrolovat klikovou skříň.
taky se můžeš kouknout na olejovou pumpu
asi bych se s tím bál jezdit
Napsal: ned 24.10.2010 15:50
od TuRo
To jo, jezdit se s tím nedá! S tou vanou, na to se chystám no, ale díky nápravnici se na to moc netěším.
A olejovy čerpadlo vypadá vizuélně v pořádku, nevím jak se pozná že je špatné...
Napsal: ned 24.10.2010 16:14
od Cuky
změřit tlak mazání a vizualn akorád jestly není polámané a nebo zkusit vůle
Napsal: ned 24.10.2010 16:56
od TuRo
Tlak oleje bylo první co jsem si myslel, ale pak jsem to pustil z hlavy pač to má přece čidlo tlaku oleje, to by se mi rozsvítílo mazání ne?
Napsal: ned 24.10.2010 19:47
od _peper
Tak tohle by mě zajímalo také, protože je to možná i můj problém. Když je motor studený víc vrčí kolem 2,5 - 3 tis (víc to netočím když je motor studený) a jak se motor ohřeje už přede moc pěkně. Je to takový dívný zvuk, když jde motor na volnoběh tak je to ok. V létě když je teplo není to tak výrazné, ale teď jak už je chladno je motor hodně hlučný. V poslední době jsem měnil olej, svíčky a silntbloky na uchycení motoru. Pořád je to stejné, žádná změna.
Napsal: ned 24.10.2010 20:50
od Paty
tak když budeš mít sundanou vanu tak se koukni jestli to není zadřený na klikovce,normálně sundej na každý ojnici spodek a uvidíš to...může to bejt zadřený,ale nechci házet čerta na zed...
Napsal: ned 24.10.2010 21:05
od Kami1
tak to si pak kvůli tý kontrole nezapomeň koupit nový ojniční šrouby (cca 100kč/kus)
Napsal: ned 24.10.2010 22:11
od TuRo
_peper píše:Tak tohle by mě zajímalo také, protože je to možná i můj problém. Když je motor studený víc vrčí kolem 2,5 - 3 tis (víc to netočím když je motor studený) a jak se motor ohřeje už přede moc pěkně. Je to takový dívný zvuk, když jde motor na volnoběh tak je to ok. V létě když je teplo není to tak výrazné, ale teď jak už je chladno je motor hodně hlučný. V poslední době jsem měnil olej, svíčky a silntbloky na uchycení motoru. Pořád je to stejné, žádná změna.
U tebe si myslím že to jsou ale jenom hydroštely, tím že je vetší zima tak je hustější olej a hydroštely se hůř plní, jak se olej trošku ohřeje, povolí a proto to přestane. Z toho vyplívá to že ti to v létě, za tepla tak moc nedělá.
Víceméně to dělá trošku každej motor vybavenej hydrama, osobně bych to neřešil a počkal až se olej zahřeje, nebo místo polosyntetiky oleje přejít na plnou která je řidší a tím se hydroštely plní líp i za nižších teplot a nebo je pozvyměňovat za nové, ale je jich tam 16

Napsal: pon 25.10.2010 12:44
od _peper
Leju tam 5W40 od shellu a to je plná syntetika ne?
Napsal: pon 25.10.2010 13:19
od ARMAN
nebudou to spiš vytahany řetěz nebo rozpadly napinak? kdy se dělali rozvody naposled?
Napsal: úte 26.10.2010 01:11
od TuRo
to _peper: To je pna syntetika no, tak uz maji hydrostely neco za sebou no, ale pokud se to nebude horsit tak bych to zatim moc neresil
--- rozvody mam dva roky nove, a cely jsem je prekontrolovaval, jsou v porádku a vodící lišty zlomené nejsou, to bylo první po čem jsem šel

, vyzkoušel jsem už snad všechno z těch menších zel, takže to vypadá že to bude opravdu něco na spodku, klika, ojnice nebo píst...
Napsal: sob 30.10.2010 14:31
od TuRo
Tak už jsem na to přišel, po sundání vany jsem v sacím koši olejového čerpadla našel bronzově zbarvené kovové šupinky a bylo to jasné. Po chvilce hledání jsme zjistili že ojniční šálky na prvním válci jsou tak poloviční a ojnice na klikovce čvachtala jako by tam šálek vůbec nebyl

, tak teď mě čeká motor ven a zkontrolovat i ostatní a pozvyměňovat je... Aspoň že už vím čím to bylo

Napsal: sob 30.10.2010 18:52
od Kami1
Blahopřeju,
anebo jinej motor
Napsal: ned 31.10.2010 12:23
od TuRo
Taky možnost no

, težko říct která alternativa vyjde levnějc, ale zase si říkám že nevím co koupím za vyběhanou mrdku, tak když si ten svůj udělám, rovnou ho aj překroužkuju a tak tak budu mít motor po GO v top stavu... uvidím

Napsal: ned 31.10.2010 16:27
od martas11
TuRo píše:Taky možnost no

, težko říct která alternativa vyjde levnějc, ale zase si říkám že nevím co koupím za vyběhanou mrdku, tak když si ten svůj udělám, rovnou ho aj překroužkuju a tak tak budu mít motor po GO v top stavu... uvidím

Já bych udělal ten svůj

Napsal: ned 31.10.2010 16:43
od DawletE30
radči si udělej generalku a maš klid,
Napsal: ned 31.10.2010 19:33
od Paty
, tak jsem typoval správně že to je toto,to jsem si myslel že je a dělá to kl. ložisko,ale vůbec jsem ti to nepčál

jj taky bych ti doporučoval generálku aspon spodnku,když máš sundanou tu vanu,protože může bejt našlí i jiný ložisko, a zachvilec ti to může udělat zase ale na jiným válci

toto je zrádná situace...
Napsal: ned 31.10.2010 21:38
od Kami1
Napsal: ned 31.10.2010 21:58
od Paty
ještě se zamysli proč ti to udělalo? co je špatně,aby ses příště vyvaroval...
může to bejt olejem?