Stránka 1 z 1

Napsal: stř 20.10.2010 19:03
od Paavo
Pic, dneska jsem u voTona meril kompresi na M50B25vanos a nestacili jsme se oba divit nad namerenymi hodnotami.

1-3 valec kolem 9 , 4-6 valec necalých 5.

Je otazkou, jak podle techto hodnot je auto schopne ject.Jak bude tahnout,zrychlovat,kourit,zrat olej atd.Jak auto jede, ci nejede nepisu schvalne.

Napsal: stř 20.10.2010 19:30
od Kami1
tahnout a zrychlovat to bude hur, nez auto s bezvadnym motorem

kourit to bude podle toho, kolik to zere oleje
a oleje to bude zrat podle toho, kudy unika tlak (jestli je to ventilama, tak ho to zrat nebude ) a primerene tomu, v jakym rezimu je motor provozovan

pokud mas v haji krouzky, tak se ti taky bude dostavat benal do oleje a ten bude rychle stracet svoje vlastnosti a motor se bude vic opotrebovavat.
muzes zkusit nejakou prisadu do oleje na uvolneni krouzku.

nejdriv zjisti kudy to unika (melo se to udelat pri mereni kompresi), at vis co opravit

ty hodnoty se mi moc nezdaj, nemuze to byt chyba v mereni?
merili jste to na zahratym motoru, se seslaplym plynem?

Napsal: stř 20.10.2010 19:43
od Paavo
mereno na polostudenym motoru (zahratej 10km pak 2 hodiny odstaveno).Celej motor jsme snad 3x projeli a hodnoty skoro stejne v rozmezi asi 0.5bar.Byly vytoceny vsechny svicky,plyn na podlaze.VoTon rikal, ze s temahle hodnotama, by to ani poradne nemelo ject.Pritom opad je pravdou,ve dvou lidech si hrabne i do mirneho kopecka na dvojaka.Na dvojku take driftuje bez nakyho praseni se spojkou.Pokud ma motor na pulce bezmala "tretinovou" kompresi tak si nedokazi predstavit, jak by musel ject v plne kondici.

Napsal: stř 20.10.2010 19:57
od Kami1
5 baru neni zas tak malo.
kdyz to hrube spocitam tak to odpovida 70% plneni oproti normalu.
jenze to je pri startovacich otackach, pri vyssich otackach (a zahratym motoru) to bude lepsi.
pokud nemuzes vykon srovnavat, tak rozdil poznas hlavne na spotrebe

Napsal: stř 20.10.2010 20:13
od Paavo
tak spotreba je asi vysoka,ale tu take vlastne nemohu srovnat.po meste je to kolem 14ti,dalka se da ject nekde mezi 8-9 nekde kolem 110Km/h.

Napsal: čtv 21.10.2010 17:21
od Paavo
zda se , ze se to sype pomalu pod rukama............dneska to nemelo vubec tah a ztracelo to silu na kazdym kvaltu v celém spektru otacek.Bubla,zere,trepota se, pri plnym deklu to na "vrsku" prskne do sani jen to hlavni mu schazi........NEJEDE.

Napsal: čtv 21.10.2010 17:25
od MattyX
hm tak to bude asi KO ;) je to nemilé no :?

Napsal: čtv 21.10.2010 17:31
od Kami1
tak uz s tim hlavne nejezdi

vypada to, ze budes shanet novy ventily (mozna i hlavu)

nemohlo ti nekdy v minulosti vlitnout neco do sani?

Napsal: čtv 21.10.2010 17:39
od Paavo
vcera naprosto v pohode jsem odjel ze servisu od kamika, co mi delal ramena kde jsme merili komprese.Jelo to jako normalne,zadna cukatuura, nic.Pak jsem jeste razil vecir autem a kdyz jsem se vracel domu tak to zacalo dealt,ale pouze v urcitem spektru otacek, nekde kolem 1500-2500.Dneska rano jsem natankoval, striknul tam aditivum na procisteni vstriku a auto zacalo pomalu ozivat.PAk jsem jel hodne vostrou pilu a tahlo to jako krava (1,2,3 omezovac na klikaty silnici).Cestou domu ze skoly jsem jel pres mesto a zacalo se to hadat,az to po ceste divne chciplo.Naprosto to ztratilo tah.Jel jsem to tedy takto nemocny project kde dostal znovu voves a sem tam to melo takovou jakoby "vykonovou" diru, kde to jelo.......asi tak 500 ot nekde za 3500ot.Taktze asi tak.

Napsal: čtv 21.10.2010 17:42
od Paavo
tak to raci sezenu motor 8)

Napsal: čtv 21.10.2010 21:15
od Paavo
tak nevim........ po vecerni jizde se mi zase zda, ze se veci vraceji do stavu,jako byly minuly rok, kdy se toto take delo, ale jen kratkodobe.Proste do 2000-2500 ot. je to mrtvy a chova se, jako by nemelo stavu.Pak s sebou auto skubne a sametove tahne na kazdej kvalt.Nevim si s tim uz rady..........mozna ekologicka likvidace nebezpecneho odpadu.

Napsal: čtv 21.10.2010 21:17
od Kami1
co váha?
diagnostika

Napsal: pát 22.10.2010 00:04
od blesk666
ked to nema kompresie naco riesit vahu? prve skusit ci su to ventily alebo kruzky. ak s anic npreukaze, resp ventily s aukazu ok, tak skus este jednu vec - vyber sviecky a na noc tam nalej do kazdeho valca tak 0,5-1dl petroleja, nasledne zmeraj kompresie - ak sa nezmenia tak to bude v perdeli. ak pomoze uvolnit kruzky tak treba cim skor vymenit olej pterolej ciastocne stecie do olej vane a zriedi olej

Napsal: pát 22.10.2010 15:14
od Kami1
blesk666:
jelikož mu to blbne "občas", tak ten problém kompresema taky být nemusí
(nicméně bych opravu neodkládal, řekl bych, že to bude ventilama)
petrolej rozpouští karbon?

Napsal: pát 22.10.2010 19:21
od blesk666
petrolej je jedn z moznych velmi dobrych tzv uvolnovacov a teda rozpusta vsetky dechtove usadeniny. samotny karbon nerozpusti nic ako znamo je podobne tvrdy ako diamant ale to co je este ako tak makke rozpusti urcite. Bezne sa na tento ucel pouziva.
kamil pokial som si vsimol tak kompresie ked meral tak boli na figu stale pri opakovanom merani - cize bud nedovieraju ventily alebo su na polovici valcov horsie piestne kruzky