Stránka 1 z 2

Napsal: ned 17.10.2010 20:28
od gs500e
ahoj všichni,
potebuju auto na dojíždění do práce, denně cca 100km, tak sháním bmw s nízkou spotřebou respektive co nejnižší :wink:
jakou spotřebu má 318tds když bude jezdit dá se říct běžnou rychlostí vrámci předpisů?
co 325tds a spotřeba? jsem všude četl okolo 7l, a to mi přijde už moc, to si radši pořídím benzínáka a budu jezdit s lehkou nohou :lol:
každopádně chci fakt co nejnižší spotřebu a nechci zkončit u koncernovýho tdička :x
díky za postřehy a porady :-)

Napsal: ned 17.10.2010 20:31
od Paty
taky záleží co chceš za auto? spíše za typ auta...bmw a kolik na to máš...

Napsal: ned 17.10.2010 21:00
od Olda H
gs500e píše:ahoj všichni,
potebuju auto na dojíždění do práce, denně cca 100km, tak sháním bmw s nízkou spotřebou respektive co nejnižší :wink:
jakou spotřebu má 318tds když bude jezdit dá se říct běžnou rychlostí vrámci předpisů?
co 325tds a spotřeba? jsem všude četl okolo 7l, a to mi přijde už moc, to si radši pořídím benzínáka a budu jezdit s lehkou nohou :lol:
každopádně chci fakt co nejnižší spotřebu a nechci zkončit u koncernovýho tdička :x
díky za postřehy a porady :-)
Jak to tak čtu, tak by bylo pro Tebe nejlepší jezdit autobusem, na kole nebo do poloviny cesty jet autem a zbytek se nechej táhnout.
Tak si uvědom, že spotřeba záleží jak jezdíš a je úplně jedno jestli je to benzín nebo nafta a jestli je to Felicie, Fiat nebo BMW

Napsal: ned 17.10.2010 21:00
od mequi
Paty: myslí tím asi e36 :roll: , psal to v názvu příspěvku.

Napsal: ned 17.10.2010 21:04
od mequi
gs500e: i s benzinákem a lehkou nohou se nedostaneš moc pod 7/100. Myslím si, že moc velký rozdíl ve spotřebě nebude. 318tds budeš víc honit, aby to jelo a 325tds pojede v pohodě za stejný prachy. Spíš bude záležet na stavu konkrétního auta.

Napsal: ned 17.10.2010 21:10
od ROBi
Pokud vybíráš mezi 318 a 325 TDS, tak určitě 325 TDS. Najdi si nějaký pěkný kus a uvidíš, že to jede pěkně a hlavně za pěknou spotřebu ;) rozdíl mezi 318 a 325 TDS zas tak ve spotřebě nebude, ale ve výkonu to je rozdíl markantní.

Napsal: ned 17.10.2010 21:10
od gs500e
olda H: díky za tvůj postřeh :lol:
osobně mám e36 328 kupé, ale nechci s ním jezdit do prahy denně do práce, navíc spotřeba by nebyla pod 10 a hlavně nechci aby jí tam někdo podřel .
brácha má 318, kde se dá jezdit i po městě za těch 8.
takže mě jen zajímalo jakou ta 1.8tds má spotřebu, nic víc, takže pokud někdo má zkušenosti děkuji předem za reakce

Napsal: ned 17.10.2010 21:33
od Olda H
gs500e píše:olda H: díky za tvůj postřeh :lol:
osobně mám e36 328 kupé, ale nechci s ním jezdit do prahy denně do práce, navíc spotřeba by nebyla pod 10 a hlavně nechci aby jí tam někdo podřel .
brácha má 318, kde se dá jezdit i po městě za těch 8.
takže mě jen zajímalo jakou ta 1.8tds má spotřebu, nic víc, takže pokud někdo má zkušenosti děkuji předem za reakce
No tak vidíš, víš co a jak. Tak co chceš ještě víc. Odpovědi budou stále stejné. Někdo jezdí za tolik a druhý napíše že to není pravda že on jezdí za méně. Třeba já jezdím s naftou (325 TD) jednou za 9 když mám těžkou nohu a jindy se zase vlezu v pohodě do 6 a myslím si že je to tak u všech. No pokud chceš starší (možná neudržovanou aby si o ni nemusel mít strach) 325/318 TDS, tak to zase bacha na motor. To by si zase mohl zaplakat. Pravda je že u 325TDS je vyšší výkon než u 318TDS (při stejné váze auta) a tudíš minimálně stejná spotřeba a jsem přesvědčen že za stejných jízdních podmínek u325TDSa nižšší spotřeba. Ale toto se tu už taky řešilo nesčetněkrát.

Napsal: ned 17.10.2010 21:49
od Paty
Aha,sorry nevšiml jsem si,tak rozhodně na takovou trasu 325tds,je to 6 válec! oproti 4válci 318tds. a ten na trasu delší jak 10km se rozkodně vyplatí! joo to kdyby jsi chtěl třeba auto na ježdění do práce do 10km tak to ta 2.5tds by se ani neohřála na toakovou krátkou jízdu :D

Napsal: ned 17.10.2010 21:50
od Traviss
No koukám, zeptáš se na konkrétní věc s konkrétním zadáním (kdy, kolik, jak) a tolik nekonkrétních odpovědí :D

Taky nebudu úplně konkrétní, ale e46 320d, 16" má s normální nohou - občas 50 obec, občas 200 dálnice (samo, že německá :wink: ) zima - léto, cca 50 tkm a dlouhodobě 5,95l. Kamarád má totéž akorát 18", auto 5 měsíců, tak si to užívá a 7,5l

z5 k e36, bohužel s 318TDS jsem neměl tu čst, ale mám tady kolem sebe asi 4 325 nebo 525TDS (e34) a dlouhodobě 6,5-7l, 530d taky tak 7l. Dle mého amatérského odhadu se s 318TDS ke koncernovým 5l dostaneš..ovšem cesta přes okresky a ne dálnici 130km/h..

Napsal: ned 17.10.2010 22:24
od Olda H
Traviss píše:No koukám, zeptáš se na konkrétní věc s konkrétním zadáním (kdy, kolik, jak) a tolik nekonkrétních odpovědí :D

Taky nebudu úplně konkrétní, ale e46 320d, 16" má s normální nohou - občas 50 obec, občas 200 dálnice (samo, že německá :wink: ) zima - léto, cca 50 tkm a dlouhodobě 5,95l. Kamarád má totéž akorát 18", auto 5 měsíců, tak si to užívá a 7,5l

z5 k e36, bohužel s 318TDS jsem neměl tu čst, ale mám tady kolem sebe asi 4 325 nebo 525TDS (e34) a dlouhodobě 6,5-7l, 530d taky tak 7l. Dle mého amatérského odhadu se s 318TDS ke koncernovým 5l dostaneš..ovšem cesta přes okresky a ne dálnici 130km/h..
Přesně o tomhle jsem psal. On má takovou spotřebu a to není pravda a já mám takovou a pravda to je :? a budeme se tady přetahovat....a na konkrétní otázku dostal i konkrétní odpověď. A dokonce několikrát. Copak všichni jezdíme stejně a máme stejné podmínky ? Takže "konkrétní" odpověď že jedeš za 5,95 je dost scestná a ještě napiš o kolik se Ti zvýší když otevřeš okno. S tou odpovědí se chceš pochlubit že jezdíš na čerpačku ještě vracet naftu ?
Jednoduché a sedlácké počty. Pojede 100km, a spotřeba 10l benálu za 32Kč/l což je 320 korun na jedné jízdě. Pokud pojede TDSem tak při spotřebě 7 litrů a ceně za 1 litr nafty 30 korun projede 210 korun. No a když si dá záležet tak ušetří ještě víc :lol:

Napsal: ned 17.10.2010 22:47
od Traviss
:D Dobre, beru z5, tys tam konkretni udaje napsal, a jinak to bylo same "6valec je lepší", "jezdi radej autobusem", "6val se na vic jak 10km vyplati" Tak proto takova reakce.. A propo triko si tady nehonim, ale jestli chces, ten excel to umi i presneji 5,945032028470l :D Navic tam pisu, ze se stejnym autem klidne za 7,5l takze peace...
Shodnem se, ze je to hlavne o noze, predvidani, gumach, provozu, zahratosti motoru pred jizdou..

Napsal: ned 17.10.2010 23:06
od Paty
A nechtěl náhodou porovnání jenom těch dvou aut?!!!!

Napsal: ned 17.10.2010 23:07
od Olda H
Na tom že je to o řidiči, noze a podmínkách není co diskutovat, ale pravda je, že se dotazoval na E36 318/325TDS a tam se musíme bavit o výkonu a počtu válců protože 318TDS je 4val a 325TDS je 6val a to víš taky že je to při stejné váze auta a "stejných" provozních podmínkách dost podstatný rozdíl co se výkonu a krouťáku týče. Když budeš chtít jezdit s 318TDSem jako s 325TDSem, tak tomu "menšímu" musíš více šlapat a tím větší spotřeba.....Takže i takové odpvědi byly a jsou relevantní :wink: pro řešení úspory financí na dopravu...

Napsal: ned 17.10.2010 23:15
od Traviss
Ano a přesně proto teď automobilky uplatňují downsizing, aby u stejných aut (ne)snížily spotřebu... Tady nikdo netvrdí, že když budu s 6valem jezdit za 7 tak s generačně stejným motorem 4val budu jezdit za 4,666l... Ale prostě tvrdit, že "tomu budeš muset více šlapat, tak pojedeš skoro za stejno" je zcestné...

Napsal: pon 18.10.2010 13:28
od gs500e
kluci dík, ale měl jsem to na mysli tak, že někdo napíše např. mám 318tds a klidnou jízdou jezdím za 6l...
je mi jasné že někdo další může naspat : mám také 1,8tds a jezdím za 8l... atd...
mě jde o to s čím se dá jezdit úsporněji, jak jsem již psal, budu s tím jezdit jen do práce, takže výkon, rychlost atd.. neřeším
jde o jízdu po praze a na okresce cca 90-100 km/h...

Napsal: pon 18.10.2010 14:38
od pesa84
Ahoj, mam 325 TDS r.v. 98 a pod 8.5 se dostávám málo kdy.. Jezdím ale spíš kratší tratě.. A podle nálady mam uspornou či neuspornou spotřebu...
Muj názor je že než dojedeš do města spotřeba bude v poho,ale jakmile se dostaneš do města bude tam razantní nárust..

Napsal: pon 18.10.2010 16:53
od xSAFA
Možná si chtěl slyšet něco jinýho ale i tak napíšu můj názor... Osobně bych neřešil jen spotřebu ale celkové provozní náklady daného auta. E36ka (kor starej diesel) podle mě ty náklady bude mít vždy vyšší než třeba nějaký koncernový "prcek" typu Polo nebo Golf okolo roku 95 až 98. Ať už je to složitější podvozek, kardan, více motorové elektroniky, dražší použité ND, na zimu potřebné kvalitní obutí atd atd a v neposlední řadě myslím, že i vyšší spotřeba. Sám sem zmíněné auta měl a tak vím co jejich provoz stojí... Já bych do práce volil nějaký benzíňáček 1.4 nebo 1.6 od VW, koupíš to za pár korun ve slušném stavu a je to takřka bez údržby. Svezení a image je sice trochu jinde ale jestli nějakej vydechlej sedan 318tds za pár korun (nic proti nikomu) je zas nějaká výhra to si nemyslím. Vím, že jsme na BMW klubu, ale já osobně bych volil takto, neboť mi to příjde jako rozumnější volba ale rozhodnutí je na tobě a ty musíš vědět zda podmínkou je aby to bylo BMW... :) Je taky potřeba mít na paměti, že 100km denně není zas tak málo a jezdit to s nějakou sviňulou a denně trpět nebude to pravé ořechové :)

BTW: Já jezdil dva roky do zaměstnání denně 60km právě s Polem 1.4 a mimo mizerný výkon sem si nemohl stěžovat, cesta mě samotného vyšla co se týče benzínu lépe jak vlakem a když jsme jeli dva nebo tři bylo to uplně za hubičku (pak se diví že lidi cestují autem a vlaky jezdí prázdné). Za ty dva roky mě to auto krom benzínu, povinnka a pár drobností a vylepšení nestálo nic. Chvilu sem to pak jezdil i s e36 2.8 sám a začalo mě to docela štvat kolik projezdím... a ještě víc , že auto zbytečně huntuju každej den... (ostatně tak jako tebe) :? Já to nakonec vyřešil změnou zaměstnání :lol: To jen tak bokem...

Napsal: pon 18.10.2010 20:52
od gs500e
xSAFA: díky za tvoje postřehy, přesně takovéhle reakce jsem očekával a díky za ně. Bohužel 328 není ideální auto na denní dojíždění do Prahy a zvlášt né po Praze. Změna zaměstnání u mě není možná protože u mě v té prdelce práce není a 40km od Prahy je jediná možnost pracovat právě v Praze. Ted jezdím sockou a už mě fakt nebaví procestovat denně 2 a půl hodiny, autem uštetřím min. hodinku, na druhou stranu nejsem ochoten dát za dopravu několikrát tolik než za bus, což by nastalo v případě benzínáku se spotřebou přes 8l. Tak jsem se rozhodl že pořídím nějakou naftovou káru, u které mi bude úplně fuk že mi to kdokoliv odře nebo snad i naboří ( což v praze není vůbec nic neobvyklého). Je pravda co říkáš je třeba brát v úvahu i nějaké ty provozní náklady atd.. ale holt mám bavoráky rád a chtěl bych na to dojíždění e36, která se již dá sehnat za pár kaček, díly na ní nejsou až tak drahé a hlavně se dá hodně věcí udělat doma. Tak mě napadlo koupit na pár let nějakéo naftáka, tak právě proto mě zajímá ta spotřeba. V podstatě mi je jedno že ta 1.8tds je líná potvora, pro mě je důležité kolik žere při lehké noze a rychlosti do 100km/h. Ano, uvažoval jsem i o naftovém koncernu v podobě tdi, asi nejspíš toledo, avšak prostě bmw je o tolik hezčí.
Za kolik jsi jezdil s tou 1.4kou? třeba v golfu by se o tom dalo uvažovat :-)

Napsal: pon 18.10.2010 22:28
od huncak
mám možnost porovnat všechny tři motorizace 325TDS,318TDS a320D.jestli potřebuješ levné auto s rozumnou spotřebou a nechceš s nikým závodit tak ti 318TDS stačí,závodák to neni ale jezdit se stím dá ůplně v pohodě se spotřebou kolem 6ti litrů aniž by jsi se musel nějak snažit.325TDS je podstatně svižnější nicméně se spotřebou se na 6litrů při normálním provozu nedostaneš,spíš tak kolem 7l.nejlepší volba podle mne je 320D,ůplně v pohodě jezdím se spotřebou do 6 litrů a svezení je pěkné.jinak švagr s 525D Touring jezdí někde kolem 7 což taky považuju za solidní výsledek.spotřeby vycházejí z mých dlouhodobých zkušeností,měsíčně najezdím cca 5-8 tisíc kilometrů.