Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 30.09.2010 20:23
od blesk666
mam v M3 E36 3,0l 1/1995 4ramenny M volant so zbernym kovovym kruzkom a jednym 2zilovym kablikom s hranatym konektorom. Je mozne (ako) dat do tohoto auta tak aby plne fungoval volant z M3 E36 3,2 - kde je uz kruzok bez zberneho pliesku a idu z neho dva konektory - jeden rovnaky svtorhranny ako mam na 3,0l a druhy podlhovasty plochy? Viete poradit ci a ako sa to da namontovat? Volant z 3,2 mam doma a chcem ho namontovat

Napsal: čtv 30.09.2010 21:16
od blesk666
nikto nedaval do 3,0l volant z 3,2l?

Napsal: čtv 30.09.2010 21:20
od paca
blesk666 píše:nikto nedaval do 3,0l volant z 3,2l?
no ono dost lidí neměnilo volant v 316i, natož v m3 :D

Napsal: čtv 30.09.2010 22:20
od blesk666
paca píše:
blesk666 píše:nikto nedaval do 3,0l volant z 3,2l?
no ono dost lidí neměnilo volant v 316i, natož v m3 :D
pride mi ze ma vacsiu logiku menit v M3 3,0 ten autobusacky fakthnus za ten z 3,2 ako ho menit v 316. V 316i by ten volant z 3,2 tvoril podstatnu cast ceny celeho auta.

Napsal: pát 01.10.2010 00:39
od surfis
blesk666 píše:
paca píše:
blesk666 píše:nikto nedaval do 3,0l volant z 3,2l?
no ono dost lidí neměnilo volant v 316i, natož v m3 :D
pride mi ze ma vacsiu logiku menit v M3 3,0 ten autobusacky fakthnus za ten z 3,2 ako ho menit v 316. V 316i by ten volant z 3,2 tvoril podstatnu cast ceny celeho auta.
Já ho v 316i mám a z výroby... :-) a rozhodně netvoří podstatnou část ceny auta :-D

Napsal: pát 01.10.2010 07:29
od paca
no já to myslel spíš tak, že dost lidí nemá zkušenosti s výměnou volantu na normálních autech, natož v m3

Napsal: pát 01.10.2010 08:17
od Fatal Design
paca píše:no já to myslel spíš tak, že dost lidí nemá zkušenosti s výměnou volantu na normálních autech, natož v m3
Já nevím, ale co se volantu týče tak je jedno jestli máš 316 nebo M3. Zrovna tam žádný rozdíl nebude ... ten je až od volantu dopředu :wink:

Napsal: pát 01.10.2010 08:30
od Fatal Design
Asi tě to moc nepotěší, ale přečti si toto, panáček to tam píše :

http://www.dvatp.com/bmw/diy/steering_wheel_conversion/

Napsal: pát 01.10.2010 08:45
od xSAFA
Mám 328i 1995 a měl jsem tam M čtyřramínko a měnil jsem za novější tříramínko sice neM ale taktéž z kroužkem. Je to už nějakou dobu tak nevím přesně, ale šlo to. Byl potřeba přepojit klakson, původní uhlík, který jezdil po plíšku naspod volantu je potřeba vyhodit a přepojit to na ten kroužek, pak jsem tam vydělával myslím ještě jeden plastový trn který do kroužku neseděl. Jinak myslím nebyl problém... :wink:


Tento jsem měl:
Obrázek :wink:

Napsal: pát 01.10.2010 10:09
od paca
no já měnil volant jak xSAFA, ale byly to obě auta r.v. 96 a tam to šlo bez úprav, normálně kus za kus

Napsal: sob 02.10.2010 00:05
od blesk666
Fatal Design píše:Asi tě to moc nepotěší, ale přečti si toto, panáček to tam píše :

http://www.dvatp.com/bmw/diy/steering_wheel_conversion/
dik za tento navod. nie je tam nic s cim by bol zasadny konflikt - pise jedine ze volanty od r.v. 1999 pre ine modely kde sa tento typ volantu montoval (Z3, E46...) maju iny typ airbagu ktory nie je kompatiblny s bagmi pre E36 (jednocestnymi). To sa ale netyka ziadneho volantu urceneho pre akukolvek E36. takze v tomto smere nie je problem pouzit bag a volant z 3,2 do 3,0.

navod popisuje dost podrobne demontaz/montaz volanty, krytu volantu a co je vcelku zaujimave konstatovanie odporuca vymenu horneho plastoveho loziska po 100 a viac tis km (znakom je vola a plastove piliny okolo ako su na obrazku).

zial navod je pre model poface teda po 3/1995 kde uz je namiesto zberneho kruzku pouzity kablik na klakson a bude potrebne urobit mensiu upravu ako popisuje xSAFA. Moje auto je 1/1995 a tam je este ine riesenie zapojenia klaksonu

ak by mal este niekto skusenost, sem s nou

Napsal: sob 02.10.2010 02:37
od Fatal Design
blesk666 píše: zial navod je pre model poface teda po 3/1995 kde uz je namiesto zberneho kruzku pouzity kablik na klakson a bude potrebne urobit mensiu upravu ako popisuje xSAFA. Moje auto je 1/1995 a tam je este ine riesenie zapojenia klaksonu
No právě to jsem myslel tím, že tě to nepotěší ...

Napsal: sob 02.10.2010 09:45
od blesk666
Fatal Design: ja som myslel ze si to pisal na ten navod, tam o tom nic take neni, kedze tam uz bolo riesenie zapojenia volantu s dvomi konektormi (airbag, klakson).
Toto nevidim ako zasadny problem staci najst pod zbernym kruzkom pod volantom dva kabliky napajajuce ten kruzok a napojit na ich konce redukciu na ten sivy plochy konektor. Toto som uz po zbeznej obhliadke noveho volantu pochopil ze bude nutne. Islo mi len o to ci tam nie je nejaky iny problem (mechanicky ze by to tam propste nejak neslo) a ako to riesili ti co to uz robili, kedze aspon na zahranicnych forach je to bezna uprava 3,0 modelov