Stránka 1 z 1
Napsal: ned 26.09.2010 16:47
od bibikuba
Zdravím všechny,mám E36 325TDS rok 1998 je to motor s váhou vzduchu ale mám problém s voloběhem!Někdy jsou volnoběžné otáčky uplně normální ale čím více je motor zahřátej tím více na volnoběh vynechává-po chvilce se otáčky srovnají nebo stačí jen malinko přidat plyn a vše je OK.Vstřiky,čerpadlo a filtry jsou vyměněné,závada pořád stejná!Výkon motoru je výborný a jiný problém není,ŘJ má možná chip protože motor má opravdu dobrý tah.Nemá nekdo tušení jestli tam je nějaký volnoběžný ventil nebo jestli může být problém v elektr.ovládaném plynu či někde jinde?DIAGNOSTIKA VŠE OK..
Napsal: pon 27.09.2010 14:55
od bibikuba

mám tušení jestli to nemůže dělat elektr.ovládání plynu na pedálu,nemá někdo zkušednost s tím jak to tam funguje,či odkaz jak to ovládání vypadá?
Napsal: pon 27.09.2010 16:59
od Olda H
bibikuba píše:
mám tušení jestli to nemůže dělat elektr.ovládání plynu na pedálu,nemá někdo zkušednost s tím jak to tam funguje,či odkaz jak to ovládání vypadá?
Potenciometr plynu určitě ne. Kolísání otáček na volnoběh je spíš otázkou vstřikovacího čerpadla, vstřiků (možná i řídícího) nebo nečistého palivového systému.
Napsal: pon 27.09.2010 20:48
od bibikuba
čerpadlo je udělané a nastavené,všechny vstřiky mají nové špičky,není to problém přímo jen na volnoběh ale dělá to jen cca od 850- 10000 otáček a v tomto místě třeba při zastavení na křižovatce jde motor hodně nepravidelně,ekonoměr lítá mezi 1 až 10litrů a po chvilce se chod motoru urovná do normálu a ekonoměr jde až na doraz..Jsem už hotovej,když zastavím na křižovatce je to jak traktor než se to urovná.Dělalo to ale i před opravou vstřiků a čerpadla..
Napsal: pon 27.09.2010 21:25
od Olda H
bibikuba píše:čerpadlo je udělané a nastavené,všechny vstřiky mají nové špičky,není to problém přímo jen na volnoběh ale dělá to jen cca od 850- 10000 otáček a v tomto místě třeba při zastavení na křižovatce jde motor hodně nepravidelně,ekonoměr lítá mezi 1 až 10litrů a po chvilce se chod motoru urovná do normálu a ekonoměr jde až na doraz..Jsem už hotovej,když zastavím na křižovatce je to jak traktor než se to urovná.Dělalo to ale i před opravou vstřiků a čerpadla..
Pokud jsi přesvědčen že je čerpadlo a vstřiky v pořádku, tak ještě mně napadá snímač otáček. A ještě pokud jsem dobře četl, tak ještě chlapi doporučují vyčistit váhu.
Napsal: pon 27.09.2010 21:41
od bibikuba
je mi divné že to dělá jen v rozmezí uvedených otáček,jinak motor nijak nevynechává ani necuká!Každopádně jsem už hotovej a každou radu vítám..
Napsal: úte 28.09.2010 03:18
od bibikuba
Napsal: úte 28.09.2010 09:28
od Olda H
Ještě mně tak napadá, že když diag je v pořádku, tak to nebude asi čidlo ani něco co by diag ukázal, takže nějaká "prkotina" jako drát, špína, špatně zasunutý konektor ..... Jinak už nevím

Napsal: úte 28.09.2010 09:38
od bibikuba
Napsal: úte 28.09.2010 22:05
od bibikuba
Napsal: stř 29.09.2010 20:37
od huncak
jestli je všecho zrepasované a diagnostika neukazuje žádné čidlo,tak je to nejspíš problém v tom motoru.el.štelwerk čerpadla nemůže způsobit vynechávání válců.změř tlaky ale jestli to hulí tak je to tím že nemáš tlaky v motoru,at už kvůli tomu že jsou poškozené ventily nebo jsou v háji výbrusy.pokud ty tlaky nejsou OK a máš tam veliké rozdíly mezi jednotlivejma válcema fungovat to nebude.
Napsal: pon 11.10.2010 10:15
od JardaF
mno,mě to dělal na E36 volnoběžný ventil,stačilo ho zdemontovat a vyšistit,sic jsem to musel dělat 2x neb na poprvé to ještě nebylo ono.Zatím otáčky drží.

Napsal: pát 22.10.2010 16:07
od pesa84
bibikuba: tak dneska se mi to stalo taky....byl sem z toho v šoku... a je divný,že mam vše po repasy.. čerpadlo,vstřiky,turbo,new snímač otáček,new váha vzduchu...
takže budu hledat s tebou.. doufám,že to dohledáme nebo to už prodám.. už mě to moc neba hledat pořád nějaký závady.........

Napsal: pát 22.10.2010 17:47
od bibikuba
Tak to Ti držím palce,mě už to nebaví tak s tím tak jezdím a je to hrozný!!!Jsem ale přesvědčenej že u mě je závada na čerpadle i když je zrepasované.Až budu mít náladu tak ještě okouknu elektroinst.u motoru ale mě to vynechává pořád ve stejných otáčkách takže docela pochybuju..Jinak jsem Ti posílal SZ..Bibikuba
Napsal: stř 23.02.2011 17:10
od rulezzz
zdravim vas,kde najdu ten volnobezny ventil?mam podobeny,mozna i stejny problem....DIKY
Napsal: stř 23.02.2011 18:00
od icecold
u benzínu je ten ventil po sáním, u nafty by to mělo být taktež

edit: TDS vlastně žádný volnoběžný ventil nemá

Napsal: stř 23.02.2011 20:34
od fisty
mam 330d když zapnu sedačky větrák atd tak to kolísa přidam plyn pustim a klid.dělá mi to altík.
Napsal: pát 25.02.2011 00:49
od kozic
Bibíku, potažmo Pešo. Může to být nějakými nečistotami(i když máš nové vstřiky a udělané čerpadlo, bordel může být někde jinde na "cestě"). Já jsem v blahé minulosti nabyl 325tds(98year), která stála v depozitu jako exekučka, takže se moc, ba či vůbec neprojela (to neznamená, že auto v provozu se nezasírá- je to jen extrem příklad). Zahřátý motor mi na volnoběh dělal něco, co by se dalo ztotožnit s výš uvedeným... Nalil jsem tam čistící aditivum (už nevzpomenu konkrétně) a následných pár jízd jsem kamny pořádně zatápěl ve vyšších otáčkách (samosebou až jsem si byl jist, že mám řádně zahřáto). Po následné výměně paliváku jsem se nestačil divit... a bylo po problému. Nemůžu zaručit, že se taky potěšíš, ale tato zdánlivě šamanská a levná zkouška tě může ušetřit podstatnějšímu rozebírání, hledání a výdajům...