Stránka 1 z 1

Napsal: sob 18.09.2010 18:10
od Jurmi
Zdravím.Jsem zastáncem výkonu i spotřeby a tak moje otázka zní,vanos,nebo nevanos.Jedná se o motor M50B25TU,jsem sním spokojen,ale občas jeho kultivovanost příjde na zmar a to v momentě,kdy od něj očekavám pořádnej zátah.Šlape jak má a dostavá veškerou péči.Na druhou stranu,tentýž motor,ale nevanos se chová jinak.Zdá se mi trochu agresivnější a míň náchylnej,než vanos.Napadla mě jedna věc,spojit je do hromady.Z vanose udělat nevanose a to tak,že by se použila ele.motoru a jednotka z nevanose.Samozřejmě i sací vačka,rozvodová kola,výko a přední díl bez vanose.Má to cenu,nebo je to zbytečné?

Napsal: pon 20.09.2010 10:10
od Paavo
neni nahodou vanos takovej pocitove tupej z duvodu vyssiho kroutaku na spodku?Ale myslim si, ze mas pravdu v tom, ze bezvanos je na momentalni davkovani vykonu a takovyto hruby razantni zatazeni daleko ochotnejsi.Proste u vanosu cejtim takovou gumovost.Bezvanos jede ostreji............ vyzkouseno.JA bych dal celej motor jinej.Prece jen ma vamos a bezvanos jinou elektriku a to je zasadni vec,jina RJ,vaha....

Napsal: pon 20.09.2010 11:20
od Francis
Jestli ono to nebude spíš tím, že většina motorů má najeto 200kkm+, vytahaný rozvodový řetěz, malý tlak oleje a jiné příčiny proč VANOS nefunguje tak jak má.

VANOS není "nahoře tupý" kvůli "krouťáku dole", VANOS je tam proto, aby k tomuto nedocházelo.

Napsal: pon 20.09.2010 15:19
od Jurmi
Motor má rozvody nově dělané a olej je teky novej.Vlastně se dá říct,že je z poloviny zgenerálkovanej.Za pokus by to stálo,přeci jen vanosáckej motor má větší kompresní poměr,ale nevanos má ostřejší sací vačku.Domnívám se,že váha vzduchu by mohla zůstat stejná,jen ele.motoru by musela mít konektor se shodným počtem pinů a k tomu odpovidajicí ř.jednotku.Jó vanos jde lépe od spodu,ale nevanos je takovej zbrklej.U něj cítíš to nakopnutí,vanos to má rozložené v celém spektru otáček.Spojením dvou motoru se dá udělat jeden se slušným potenciálem pro další úpravy.Ostré vačky,uprava komprese odpadá,ještě to načipovaní a je to mazec.Se domnívám,že to není zas tak špatnej nápad.

Napsal: pon 20.09.2010 15:49
od Paavo
no nevim Francisi, jel jsem jak se svym vanosem M50B25,tak se sousedovo bezvanosem M50B25 tak s doublevanosem M52B25TU a muzu s cistou hlavou rist, ze pocitove jede nejhur ten nejmodernejsi z nich.Presne jak napsal Jurmi, novy motory nemaji tu zbrklost..........proste je to o pocitu, ze je vanos tupej a bezvanos vic splasenej.To je jako rozdil u M52dablvanosu oproti M50singlvanosu,tam uz podle mne nejni to zatazeni na vrsku tuplem znat.

Napsal: pon 20.09.2010 17:37
od Jurmi
Otestoval jsem doublvanos a mé pocity jsou takové,že je to příliš měké.Navíc mě to i sklamalo,čekal jsem něco jiného.Člověk si řekne,že je to nové a tudíž by to mělo frčet,ale opak je pravdou.Upřímě řečeno,čím novější,tím línější.Drží se obsahu,ale škrtí to kvůly emisím a spotřebě.A já říkam,pokud máš na takové auto,tak máš i na benzín.Kdyby to šlo,tak tam narvu karbec.Jsem odhodlán pořešit ještě pár věcí a skusim to překopat.Osobně si fandím,bez nadšení nemá cenu něco dělat,i když to třeba neklapne.Spousta lidí něco skoušela a nevišlo to,ale nikdy to předem nevzdaly.

Napsal: pon 20.09.2010 18:27
od serpis
Zajímavé téma. Může to být taky třeba kilama navíc, vanos by měl být určitě těžší.

Napsal: pon 20.09.2010 18:28
od Francis
"tupější" se moderní motory zdají proto, že mají plynulejší průběh kroutícího momentu. I přes vyšší hmotnost novějších aut jsou dynamické parametry (např. zrychlení 0-100 km/h) lepší než u starších, "ostřejších" aut.

Napsal: pon 20.09.2010 19:02
od Paavo
tak jestli je na vanosu +5kg tak je to dost

Napsal: pon 20.09.2010 20:03
od Francis
Myšleno bylo VANOS v E36 a doubleVANOS v E46, například. Rozdíl hmotností kompletních automobilů.

Napsal: pon 20.09.2010 20:07
od Paavo
odpovidal jsem serpisovi

Napsal: pon 20.09.2010 20:36
od Jurmi
Váha vanose bude max. o kilo větší,než u nevanose.Můj odhad,nic víc.