Stránka 1 z 1
Napsal: stř 15.09.2010 00:21
od moulis
Zdravím, potřeboval bych poradit, jelikož už si nevím rady.
Auto není schopné zaboha nastartovat. Starter točí jako o život.
Na diagnostice při vypnutem motoru hodil chybu akorát předstih.
Když se auto roztlačí, tak motor běží. Jedinné na co jsem přišel dlouhým zkoumáním je, že při startování nejde impulz do vstřiků. Tudíš se neotevřou a nedojde ke vstřiku benzínu. Vstřiky jsou v pořádku odzkoušené.
Benzínová pumpa tlačí přesně jak má. Další nápad byl přeskočený rozvodový řetěz. Bohužel i bohudík je vše na značkách. už nevím kde hledat.
Jedná se o motor m42.
Nesetkla se s tim někdo? Nebo někdo kdo opravuje BMW na plzensku? Jsem z okolí Domažlic.
Děkuju za rady
Napsal: stř 15.09.2010 15:44
od moulis
nikdo žádný nápad?

Napsal: stř 15.09.2010 17:56
od Foldas
bych to viděl na velky pokles napětí při startování
Napsal: stř 15.09.2010 18:10
od moulis
vyzkoušel jsem v autě víc baterek.

Napsal: stř 15.09.2010 18:19
od Kami1
vymazat chybu zkusit nastartovat a znovu nacist chyby
ocistit kontakty cidla klikovky a vackovky
propiskat kabliky mezi RJ a vstrikama
zjistit jestli jde na vstriky +12V z relatka, ocistit kontakty relatka
vysusit RJ
vymenit RJ (na m42 mam jednu v Brne na pujceni)
Napsal: stř 15.09.2010 18:47
od moulis
čidlo klikovky jsem měnil protože byl propálený kabel.
ale zkusím ty další věci. ktere rele je na vstřiky? je to jedno z těch tří?
jak jedno z nich je myslím palivová pumpa a druhé vyhřívání lambdy?
trojka je rele elektroniky motoru. Jsou jakoby oddělené od ostatních rele vedle pojistkovky.
dík moc za rady
Napsal: stř 15.09.2010 19:34
od Kami1
ta trojka
to rele by melo spinat +12V pro ovladani rele pumpy a lambdy, takze asi bude v poratku. spis zkontrolovat ty kabliky
v souvislosti s cim se ta zavada vyskytla? nemuze tam byt nejakej imobilizer?
Napsal: stř 15.09.2010 21:30
od moulis
imobilizér by měl fungovat, protože když auto roztlačím, tak motor běží.
zkusím to proměřit uvidím

Napsal: stř 15.09.2010 22:52
od Foldas
pokud jde roztlačit tak je problem v režimu točení starterem, buď to točí starter tak hodně pomalu že to nestačí pro nastartování motoru nebo zebere tolik šťávy že to řj nestačí.
Napsal: čtv 16.09.2010 09:29
od sedon
zkus to napichnout na voltmetr a koukat na nej pri startovani kam az to spadne
Napsal: pát 17.09.2010 00:07
od moulis
tak jsem proměřoval a proměřoval, až sem zjistil že do vstřiků jde proud jak má. jedinej problem je že jsem našel propálenej kabel na čidlo od vačky. takže zkusím koupit a uvidíme.
to by vysvětlilo tu chybu předstihu a to že se vstřiky neotevřou.
mělo by to tak být ne?
vačka udává předstih a tudíž i to kdy má hodit jiskru a vstříknout benzín.
Napsal: pát 17.09.2010 08:00
od Cuky
Já kdž na motoru m42 odpojím čidlo vačky tak motor normálně běží sice v nounzovém režimu ale nastartuje a jede
Napsal: pát 17.09.2010 12:34
od Kami1
jestli to jde roztlacit, tak problem bude nekde jinde, jak psal Foldas.
pokud jsi zkousel fakt dobrou baterku, tak jeste zkontrolovat napajeni/zem ke starteru.
ideal by bylo zkusit zmerit napeti na starteru pri startovani, ale u m42 je to sado-maso
to cidlo vacky muzes zatim odpojit, jak psal cuky.(je to jenom pomocnej signal)
novy stoji pres dva litry, takze bych uvazoval o oprave, zalezi jak moc je to propaleny
Napsal: sob 18.09.2010 08:39
od Cuky
toi čidlo vačky origo bmw stojí asi 1600

to není takovej ranec teď ho budu kupovat

Napsal: sob 18.09.2010 12:17
od moulis
no já když na to takhle koukám, tak myslim že problem asi nebude v elektorinstalaci. už fakt nevím, zkontroloval jsem kabely ke starteru, hrozná operace ( sundané celé paroží sání ) vše v pořádku.
jinak to čidlo mam po slevě za 1100 kč. Myslim že HElla.
takže objednávám a snad v pondělí nebo v utery bude doma.
Napsal: sob 18.09.2010 14:05
od Kami1
je to fakt divny,
kdyz to roztahnes tak to jede v pohode?
merils napeti pri tom startovani?
to čidlo na m42 pod 2000 asi origo nebude
Napsal: sob 18.09.2010 20:47
od moulis
no uplne normalne to nejede. motor naskoci, chvilku kolísaj otáčky,ale jakmile se ohřeje voda, tak je klid. vše běží jak má.
ty jsi říkal že máš doma řídící jednotku, jak se koduje klíč kdybych jí chtěl vyměnit. Když jí vyměním za jinou, tak mě imobilizer nenechá nastartovat ne? nebo budu muset nějak nechat nakodovat tu jinou jednotku.
Vim že u vw se to koduje jen nějak přes zapalování.
Napsal: sob 18.09.2010 21:36
od Kami1
bohužel v tom ti neporadím, nikdy jsem to neřešil, nic o tom nevím. (já mám M42/1992, ta nemá EWS)
minimálně bude zapotřebí diagnostika
zkus si to pročíst tady
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Napsal: stř 29.09.2010 19:09
od moulis
Takže po dlouhé době, jsem to zkoušel roztláčet a auto si jen bublalo a nic.
To že jsem říkal že to chytne normálně, to mi řekli v servisu, sám jsem to nikdy nezkoušel.
Takže bych řek že to vypadá asi na tu řídící jednotku. Nemáte jí někdo na půjčení?
Napsal: stř 13.04.2011 16:51
od Kindl0sch
Tak auto teď stojí mě u baráku.Jedná se o Compact 97 318ti M44 s nabastlenym motorem M42.Včera jsem z toho vypreparoval celou motorovou elektriku,protože se mi nezdály kabely obmotaný el.páskou.Když jsem to vyndal,tak jsem na to nevěřícně koukal jaký prase může něco takovýho dát do auta.V tý elektrice kdysi hořelo a to tak,že né jen jeden kablík.Oholený dráty na hulváta jen zalepený k sobě.Tam kde se pokoušeli pájet tak to jen nabodovaly studeňákem.....hroznej bordel.Přepinuju a dam nový kabely místo spálenejch a uvidím co se bude dít.Kabely ke startéru byly všechny spálený,tak by to mohlo být tim slabym napětím při startu