Stránka 1 z 1
Napsal: sob 11.09.2010 23:40
od Bohhy
Privezl jsem E36 318iA z DE r.v.97 a jde mi o to, ze bych rad vymenil vsechny naplne jako vzdy, ale nikdy jsem nedelal automata a nemuzu nikde vyhledat zda se v automaticke prevodovce ma menit olej, pokud ani v jakych intervalech a jeste jakym presne postupem, protoze co jsem nasel tak vsichni jen vypustej olej vyndanim vika, vymenej filtr a zase zpet dolit, ale bylo mi receno ze tam pri tomto postupu zustane stejne prevazna cast naplne v menici...... Co je na tom pravdy?
A jeste me vrta hlavou druha vec a to nalepka kterou jsem nasel na spodku vany automatu, z ktery mi (moji lajckou anglictinou) vypliva, ze by napln mela byt tzv. dozivotni.......?
Uploaded with
ImageShack.us
Napsal: ned 12.09.2010 06:39
od laionel
Naopak,automat je velice náchylný na kvalitu oleje. Sice automat nemám, ale ze zkušeností od kamarádů je nutno se o náplň starat. Doporučený interval výměny 40 000 Km.
http://img709.imageshack.us/f/strnka300.jpg/
Napsal: ned 12.09.2010 08:56
od Francis
Ano, mění se jen část oleje, jen to co vyteče.
Napsal: ned 12.09.2010 09:17
od Bohhy
OK diky a jeste mi nejak neni jasny z navodu kolik toho budu ja potrebovat?? Pisou tam neco o naplni 3litry, ale kdyz se nemeni cela, tak kolik mam koupit?? A mel jsem za to ze se sundava i vana a meni nejakej filtr....?
Napsal: ned 12.09.2010 10:03
od Francis
Mění se něco mezi 3 a 4 litry, celkem je tam asi 8 litrů.
Napsal: ned 12.09.2010 14:37
od typhoonmk2
vem si papirek, bílý klasický třeba A4m z měrky nebo z převodovky si vezmi kapku a kápni na ten papírek, pokud tam budou malé černé částečky máš ho spálený a za chvilku půjde automat do kytek, pokud ne tak vyměň olej s filtrem. Jinak olej vypusť a nezáleží kolik ho vyteče, samozřejmě čím více tím lépe. ale doplň ho dle předpisů várobce po okraj horní dirky. víc neřeš
Napsal: ned 12.09.2010 18:26
od Bohhy
Ok diky. A jeste z jakyho duvodu se muze takovej automat znicit? Proc by se mel spalit, to se muze stat, kdyz tam je malo oleje, nebo kdyz nekdo na vymeny kaslal, nebo snad nejakym spatnym zachazenim???
Napsal: ned 12.09.2010 19:00
od typhoonmk2
V oleji se v tom případě nacházejí malé částečky z lamel které jsou spálené. tím je větši tření, ucpe se tzv mozek (kanálky) a filtr. Pak je automat po čase KO, špatně fnguje, kope , spečou se lamely atd. Jinak nejčastější závadě automatu se říká "Manželka/přítelkyně" neboli ženská, většinou auto jede pomalu ještě dopředu, např. u nákupního centra a někdo tam zařadí "R" a je to v řiti

Napsal: ned 12.09.2010 19:34
od Bohhy
Tak sem zvedavej co tam uvidim a doufam ze to ta moje "zavada automatu" rychle neodpali
Sem jeste koukal, na:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... d_Auto.htm
Ze tam je jeste nejaka mala vanicka a z ty taky vylejvaj olej a pak do ni naplni novej a daj zpet. Predpokladam ze to bude spojena nadoba s tou velkou vanou, takze i kdyz bych tam ten olej nedal zadnej a zaklopil obe vany, tak by se tam mela udelat hladinka v obou, kdyz to budu nalejvat sroubem ne? A nebo nemam tu malou vanu vubec sundavat?
Ma tady nekdo treba nejaky konkretni poznatky ze zivota, nebo prakticky rady, ktery by mi mohli pomoct. Nejsem zadnej zacatecnik, uz sem delal spoustu veci od renovace celeho auta atd, ale automat je tohle muj prvni, takze radsi se ptam, nez neco zbytecne po...ru. Co sem tak cetl, tak zrovna automatum staci malo, aby si clovek poradne pridelal praci. Dikes

Napsal: ned 12.09.2010 19:44
od typhoonmk2
Zajeď si za Jiřím Savkou do Klecan u Prahy
http://www.bmwtuning.cz a ten ti poví více. je to odborník přes automaty.
Napsal: ned 12.09.2010 19:49
od Bohhy
uz sem u nej nekolikrat byl, kdyz sem stavel zavodaka, to mas pravdu to me nenapadlo, skusim mu cinknout, co mi k tomu rekne.

Napsal: stř 20.10.2010 13:40
od JaraX
po 40ti tisich měnit olej v automatu smysl moc nema, po 150ti ale už určitě jo, hlavně u novych aut, ty sou ještě nachylnější. a mění se to tak že se vypustí co vyteče, vymění se filtr a to se udělá 3x po sobě s projíždkou aby se vyměnil olej i v měniči.
otázka zni, jak sou na tom automaty v E36? ví někdo něco o spolehlivosti?
vím že automaty v E32 sou nesmrtelny, v E38 občas odejde zpátečka, ale tam to je tom jak se k tomu kdo chová,
chci koupit E36 328i cabro v automatu
Napsal: čtv 21.10.2010 19:26
od Bohhy
Takhle mi to jeden clovek taky rikal, proste dvakrat trikrat udelat klasickou vymenu.Zatim sem nechal zenskou s tim jezdit, koukal sem ze tam spony zadny nejsou, vse funguje jak ma, ale casem to urcite udelam.
Jinak taky by me to zajimalo jak je to s tou spolehlivosti, ale je fakt, ze kamos ma uz nejakej patek kompakta v automatu a funguje porad uplne v pohode.... Asi taky bude rozdil kdyz ten automat beha s nejakou 16kou, 18ckou, oproti nejaky M50ce