Stránka 1 z 2
					
				
				Napsal: čtv 09.09.2010 23:09
				od Diome
				Zdravím všechny příznivce této značky 
 
 
  Ačkoliv bych jsem chtěl napsat něco pozitivního, tak bohužel nemůžu. Jako první auto jsem si ted pořídil BMW E36 320I Vanos. Všechno probíhalo dobře, od kupce jsem auto prolezl, a vše bylo v pohodě. Ale ! Jedu s ním po dálnici, a cca 50 km pohoda, ale najednou vyskočí teplota nahoru a vařil jsem. Nechal jsem to dlouho vychladnout (divný mi bylo, že se mi nespustil větrák před obouma chladičema, nevim, zda funguje jenom na klimošku, nebo i normálně) a pak jsem jel, ale po 3 km jsem byl zase v červeným. Vodu jsem dolil, na benzínce vše koupil, asi 3 hodiny jsem to zkoušel odvzdušnit, ale nakonec nic... Tak mě kamarád dotáhnul na laně domu. Potom jsem to dal do servisu (po konzultaci se známým mi řekl, že to vidí na pumpu, protože ani topení v kabině netopilo), tak jsem jí nechal vyměnit. Dnes jedu ze servisu, a vše vypadalo slibně, už to i topilo a dlouho se to drželo na středu teploty... Ale zase po několika km se mi to přehřálo ... myslel jsem, že to do toho už kopnu ... Nechal jsem to vychladnout, dolil (asi tam byl ještě vzduch) a jel jsem dal ... A ted k věci, divný je, že když mám topení na plný pecky, tak mi jde strašně horkej vzduch do kabiny a motor se uchladí, ale jak to vypnu, motor se přehřeje. Takže co ted ? Termostat nebo chladič ? Nebo nedej bože těsnění ? Na víčku nic nevypadalo... ale v chladícím systému mám vcelku velký tlak, že se dá těžko zmáčknout hadice. A stále se mi větrák nespouští, ale když vyndám sondu z chladiče a spojít drátkem tak fouká... do chladiče asi nejde tolik vody, kolik by mělo ... Jsem už zoufalý, mé první auto a mám s tím jen problémy ... Máte prosím nějakou radu, co s tím dělat ? Budu vám vděčný ... S pozdravem Diome
 
			
					
				
				Napsal: čtv 09.09.2010 23:27
				od dexter
				a co chladič, je horký,nebo jen vlažný (od motoru). Osobně bych začal termostatem 

 
			
					
				
				Napsal: čtv 09.09.2010 23:36
				od bobosnow
				Nevim jak je to u 6 válců, ale já měl před chladičem na 318IS Visco spojku na vrtuli a ta musí běžet pořád, unáší se motorem a drží tak motor pořád v optimální teplotě. Jinak běžně vyměnit čidla teploty, termostat a řádně odvzdušnit a dolejvat vodu bys neměl, když to budeš mít v pohodě. Pokud dolejváš vodu tak musí někde unikat, hadice, těsnění.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 09.09.2010 23:57
				od Diome
				No, chladič je teplý, ale ruku na něm několik vteřin udržím, takže neni vařicí ... Jinak Visco spojka ? Co to prosím je ? (laik 

 ) ... Jinak vrtule od čerpadla běží furt.. 

 Po víkendu asi zkusím vyndat termostat a uvidim jak to pujde, jen někde koupím silikon, aby to pak neteklo a uvidim, ale jestli to nebude termostat, tak už asi jen chladič nebo těsnění ne ?
Edit: jinak děkuji za rychlé odpovědi 

Edit2: joo a ještě jedna věc .. jak mám správně odvzdušnit chladič ? Někdo říkal povolit odvzdušňovací ventil a dolejvat vodu, ale to se mi nezdá ...
 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 00:02
				od starML
				Vypadá to, že neotvírá termostat. Do 09/1992 se tam dával termostat, který otevíral už při 80 stupních, do novějších se dával termostat, který otevírá až při 92 stupních. Jenže chladící kapalina, která není pod tlakem začne (podle druhu a koncetrace) vařit už při 85-90 stupních - takže se Ti natlakuje systém, ale termostat ještě neotevře a nepustí to do velkého oběhu přes chladič.
Takže napřed si zkontroluj, jestli máš na expanzní nádobce dobře těsnící víčko s gumičkou a pružinou. Tohle umožní vytvoření přetlaku v chladícím systému a za takto zvýšeného tlaku dojde k varu chladící kapaliny až při teplotě nad 100 stupňů Celsia, ale to už dávno otevře termostat. To víčko si zkus od někoho půjčit, ať zbytečně nekupuješ.
Pokud tohle nepomůže, vyndat termostat, dát do hrnce s vodou, trošku octa (uvolní případný vodní kámen) a na teploměru k zavařování kompotů sledovat, při kolika stupních otevře a jestli vůbec.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 00:10
				od Diome
				No, přetlak by v okruhu měl být, podle toho, že když chci zmáčknout hadici, tak je pod tlakem, a víčkem nic neutíká. Zkusím termostat, skvělá rada, díky moc, napíšu, jak jsem dopadl 

 Jinak s tím odvzdušněním ... můžu někoho poprosit ? díky moc
 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 02:11
				od Foldas
				povol odvzdušňovák a nalivej chladicí kapalinu až pujde odvzdušňovakem ven
			 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 10:34
				od dexter
				Dělával jsem to obdobně,ale vždy jsem u toho ještě zvýšil otáčky motoru. Nejlepší pro tebe bude,když jsi dáš předek auta o něco víš.Třeba vyjeď předníma kolama na obrubník  

 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 10:39
				od martas11
				dexter píše:Dělával jsem to obdobně,ale vždy jsem u toho ještě zvýšil otáčky motoru. Nejlepší pro tebe bude,když jsi dáš předek auta o něco víš.Třeba vyjeď předníma kolama na obrubník  

 
Chudák podvozek a kola 

 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 10:43
				od dexter
				nemyslel jsem ve 100km/h  

  Klidně může použít i nájezdy,nebo tak něco  

 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 10:44
				od Diome
				martas11 píše:dexter píše:Dělával jsem to obdobně,ale vždy jsem u toho ještě zvýšil otáčky motoru. Nejlepší pro tebe bude,když jsi dáš předek auta o něco víš.Třeba vyjeď předníma kolama na obrubník  

 
Chudák podvozek a kola 

 
Když na to najedu v klidu, tak se s tím nic nestane 

 zkusím, všem díky, bohužel tohle budu řešit až v úterý, dřív není čas, takže výsledky budou až potom ...

 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 13:15
				od Paty
				když otevřeš víčko za studena de cejtit voda po spalinách? jestli jo tak těsnění...a ted termostat vyndej a zkus ho na sporáku s teplou vodou a teploměrem kdy se začne otevírat? Postupně... a když v pohodě tak mě napadá ještě chladič vyndat ho a proprat vapkou z venku může bejt mezi škvírama bordel... a nejde přes to vzduch. a potom napiš co a jak teda hodně zdaru při práci...
			 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 15:51
				od mrJekill
				Skus ještě povolit víčko nádržky aby ušel tlak z okruhu,pak víčko utáhni a nastartuj.Pokud bude během chvilky v okruhu tlak a hadice ztvrdnou hned po nastartování,tak je prasklá hlava a fouká to do kanálku.
Pak bych taky zkontroloval,jestli ti někde nejde okolní vzduch při jízdě do sahary a nepřichlazuje visco spojku.Ta pak samozřejmě nespíná.Klasika třeba skoro u všech TDS profukuje vzduch mezi chladičem a intercoolerem a každej se pak diví,že spojka za jízdy nesepne.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 10.09.2010 21:50
				od Kami1
				visca je spojka na ty vrtuli od cerpadla, ktera normalne prokluzuje (ale vrtule se presto toci) a od urcity teploty se sepne natvrdo na hridel. 
jakou teplotu ma vstupni a vystupni hadice z chladice (kdyz to vari). 
je tam rozdil teplot?
jako prvni vec bych vodu vypustil a pak ji tam hezky pomalu zas nalil a poradne odvzdusnil
			 
			
					
				
				Napsal: sob 11.09.2010 01:02
				od Diome
				Kami1 píše:visca je spojka na ty vrtuli od cerpadla, ktera normalne prokluzuje (ale vrtule se presto toci) a od urcity teploty se sepne natvrdo na hridel. 
jakou teplotu ma vstupni a vystupni hadice z chladice (kdyz to vari). 
je tam rozdil teplot?
jako prvni vec bych vodu vypustil a pak ji tam hezky pomalu zas nalil a poradne odvzdusnil
Je ... ta, co jde nahoru, tak je varici .. ta, co je dole, tak je defakto studená ...
 
			
					
				
				Napsal: sob 11.09.2010 19:22
				od Kami1
				tak to bude ten termostat nebo zavzdusneny.
jelikoz ti to pred tim netopilo, tak to bylo asi zavzdusneny (pochybuju ze bys ujel 50km s nefunkcni pumpou).
jinak z tyhle prkotiny si nedelej hlavu, prijdou horsi veci 
 
jak se odvzdusnuje se resilo tady: 
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=65933 
			
					
				
				Napsal: ned 12.09.2010 15:16
				od typhoonmk2
				Takže po pořádku, jelikož jsem zde četl i nějaký kraviny.
Vodu musíš mít jak v motoru tak v chladiči tudíž auto postav skutečně do kopce, stačí trošku, (čumákem nahoru).
odpoj tlustou hadici na řidičově straně od vody mezi termostatem a chladičem. Nalej vodu nejprve do chladiče otvorem pro hadici dokud ti nezačne vytékat voda ven. Pak hadicí která vede k domečku termostatu dolij vodu i do motoru dokud ti nezačne vytékat z hadice ven. hadici dej k nátrubku chladiče tak aby jsi měl na vršku malou dirku kterou doliješ vodu a ihned hadici nastrčíš plně na nátrubek. Dotáhneš. na plastový šroubek s nápisem einluftung či jak se to šprechtí nesahej. Dolij vodu po max rysku na expanzce. nastartuj motor a drž ho cca na 3000ot/min. zároveň se snaž mačkat horní hadici (pumpování) Bacha na vrtuli!!!!!! Pokud ti po chvilce pri 3000ot/min zacne vytekat malou dirkou vytekat voda do expanzky zavri a je odvzdusneno. pokud to otevres uvaris zase motor.
vetsina lidi dela tuto chybu nebo ze doplni expanzku a mysli si ze je voda vsude, neni to pravda.
Jinak viscospojka je takové to žebrované kolo na které je 4 šrouby připevněna vrtule mezi chladičem a motorem. na druhé straně je připevněna 32 maticí k vodní pumpě. Ta je elektromagnetická a buď umožňuje protáčení vrtule tudíž se točí ale ne na 100% nebo sepne a kontakt je pevný=zvýšení otáček.  Pokud máš vůli v ložisku vodní pumpy, tzn že můžeš hýbat s osou tak je v háji, jinak se nepodělává.  
Chyba může být v těchto místech. 
Spínač ventilátoru......nespíná tudíž vyměnit.
Viscospojka.....taktéž nespíná.
Vodní pumpa....zadřená (málokdy se stává)
nebo netěsnost v ložisku a tudíž únik tlaku nebo poškození pumpy. nová 1700kč starší se nevyplácí.
termostat....neotvírá.
nejlepší vyměnit cena 370Kč za Wahlera což nje nejlepší volba.
pokud to vyměníš vše budeš mít jistotu, já teď měnil vše, bohužel včetně chladiče a mám klid a vím že to bude fungovat ještě dlouho:-)
jinak musí ti to topit už lehce nad modrým polem na budících pak to je správně.
Snad jsi to vše pobral. pro ostatní to může být jako auty,lety atd. prověřený návod.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 12.09.2010 17:23
				od dexter
				jsi si jist,že viscospojka je elektromagnetická? Nevím,ale ja měl jak na E34 tak na E38 visco řešenou bimetalem. Jakmile se zahrál, prohnul se a spustil vrtuli  

 
			
					
				
				Napsal: ned 12.09.2010 18:48
				od Kami1
				typhoonmk2:
visca je maximalne hydraulicka/mechanicka
ten osvedcenej navod na odvzdusneni mi pripadne jako na skodu 120 (nerikam, ze nemuze fungovat,  ale na odpojovani hadice bych se vykaslal).
Chyba může být v těchto místech. 
Spínač ventilátoru......nespíná tudíž vyměnit. 
Viscospojka.....taktéž nespíná. 
Vodní pumpa....zadřená (málokdy se stává) 
nebo netěsnost v ložisku a tudíž únik tlaku nebo poškození pumpy. nová 1700kč starší se nevyplácí. 
termostat....neotvírá. 
nejlepší vyměnit cena 370Kč za Wahlera což nje nejlepší volba.
krome toho termostatu je vse blbost, jelikoz by nebyl teplotni rozdil mezi vstupni a vystupni hadici.(navic pumpu ma vymenenou)
menit kvuli zavzdusneni nebo blbymu termostatu cely chlazeni? ty ses asi prodejce autodilu 
 
radsi sem hodim origo navod na odvzdusneni
 
			
					
				
				Napsal: ned 12.09.2010 18:57
				od typhoonmk2
				S viscou jsem se mohl zmýlit, jelikož je zde nejisté kde je chyba a ten kdo se ptal asi automechanik nebude tak jsem jen popsal všechny věci které se mohou posrat a co to znamená, co se týká odvzdušnění tak zdrojem je Jiří Savka a na rozdíl od některých (ne všech) tlachů tady na klubu vše co řekl a doporučil fungovalo lépe než co jsme si zde přečetl. jinak je na každém co raději udělá. Jen říkám zkušenosti