Stránka 1 z 1
Napsal: stř 25.08.2010 10:47
od coffey
Prosím o pomoc pánové (a dámy, pokud jsou nějaké členem

) - mam E46 316i, r.v. 2004, najeto 140 000 km (stav kilometrů není upravený, auto jsem kupoval rok staré s nájezdem 5000 km) a prave kolem tech 130 000 km mi motor začal vydávat zvuk jako nafťák, postupně se to zhoršovalo a teď už to slyším i za jízdy a zvuk se vystupňoval na úroveň starého tdi.
Vyměnil se napínák rozvoďáku (byl špatný), ale problém přetrval s tím, že mi servisák tvrdil, že je problém s časováním ventilů - ovládá je elektronika, kterou on nastavý tak jak má být, nastartuje auto a to běží cca 2 minuty tak jak má, ale potom se ventily opět nějak "rozhádají" a vrátí se zvuk starého tdi.
Nemám to v autorizovaném servisu, ale jelikož si s tím servis kde je auto teď neví rady tak zřejmě budu muset využít služeb autorizovaného servisu což se mi ovšem dvakrát nechce a proto bych se rád zeptal zda-li někdo netušíte co s tím.
Ještě jsem zapomněl že auto bylo na dignostice a ta žádnou chybu nehlásí.
Díky moc
Napsal: stř 25.08.2010 11:38
od PetrMGB
Asi moc neporadím , ale jen dotaz : máš motor N42 - 1,800cc Valvetronic ? Ted jsem nově koupil velmi pečlivě zachovalé e46 316Ti Compact 2004 a mám nájezd 72 tisíc. Motor běží krásně hladce a tiše, lépe než 4 válce konkurenčních značek. Problém bych asi hledal ve Valvetronicu - elektr. ovládání časování všech ventilů (jako double-vanos) navíc s funkcí zdvihu sacích ventilů - náhrada běžné škrtící klapky.
Mám pocit že tento systém běžná dílna nezná a neopraví na tom nic. Zkusil bych 'Pupíky' a pokud se nezadaří tak zbývá jen Invelt či jiný BMW dealer

Přeju hodně štěstí z opravu a napiš na forum kdo to nakonec zvládl opravit a co to bylo
Napsal: čtv 26.08.2010 21:29
od coffey
diky diky,to mi prave ten typek rikal-ze tu elektroniku co to ovlada nastavi,ona se pak rozesere a on nevi ani proc ani co s tim ...
2.9. mam objednany servis v SYNOT AUTO ZLIN tak dam pak vedet co a jak pokud na to prijdou

Napsal: pát 17.09.2010 13:18
od coffey
takže problém je vyřešen - na vině byl VANOS, plus nějaké tlakové hadice atd. a auto šlape jak hodinky, jsem nadšený
Ale nejsem nadšený z ceny .... ikdyž jsem čekal víc

Napsal: pát 17.09.2010 14:20
od xSAFA
U té 316i se to jmenuje valvetronic ne? Co tam teda bylo na vině? Tam není ten klasický vanos jak býval u M52, kterej se dal vyměnit celej nebo jo? U tak "mladého" auta mě tato porucha překvapuje.
Napsal: pon 20.09.2010 13:32
od coffey
servisák v SYNO AUTO Zlín mi tvrdil že se to jmenuje VANOS (je to takové ozubené kolečko, ale ve stredu toho "kolečka" jsou ještě další nějaké součástky páč je to docela široké "kolečko" ..... A příčina? Netuším, když jsem se ho zeptal jak dlouho to vydrží a že mě taky taková závada překvapuje když mám najeto jen 140 000km a auto je vyrobené v roce 2004 ...... usmál se a řekl mi že teď to šlape jak hodinky tak uvidím co to vydrží
Každopádně pro příštího majtele (pokud nějaký bude) mám aspoň dalších pár stránek do servisní historie vozidla

Napsal: pon 20.09.2010 17:32
od PetrMGB
Díky za popis opravy a příčinu. No, doufám že se mi to snad nestane. Je ale podivné že se na systému VANOS něco rozbije takto rychle. Auto je ježděné spíš v režimu víc krátkých tras nebo dlouhých ?
Ke své 5ce jsem právě před měsícem koupil e46 Compact se stejným motorem N42B18 , taky podobně staré. Má najeto prokázaných 72tisíc a vše běhá výborně, nicméně na německém a anglickém BMW foru jsem o těchto motorech N42 Valvetronic nečetl žádnou chválu. Já si to koupil na dojíždění do práce (cca 50km jedna cesta) a kvůli zimě. Své druhé BMW mám jen jako letní
Tak uvidíme, zatím bych ale e46 Compact snad jen chválil a doporučoval dál. motor jede slušně spotřeba je cca 7 litrů a hlavně podvozek, řízení a řízení nemají chybu.
Možná je nás tady víc s e46 kami v této motorizaci N42 (bud 316 nebo 318 (2 litr) a tak se můžem podělit o zkušenosti. Z toho co jsem si přečetl si nejvíc lidi stěžují na 2 závažné věci :
A) rachtání, klapání na volnoběh
B) zamrzlá zkondenzovaná voda v separátoru oleje při větších mrazech a u aut které jezdí krátké vzdálenosti : tato závada se projevila znehodnocením oleje (emulze jako při prasklém těsnění pod hlavou) BMW to řešilo instalací nějaké skandinávské sady. U aut od roku 2003 toto prý mělo být už vyřešeno.
Napsal: pát 24.09.2010 18:32
od januar
no tak k tomuto sa pripajam aj ja.Ja mam 316ti compact r.v. 2002 s motorom N42 s valvetronicom auto ma najzdenich 100t a tiez my to uz pripomina ako dizlak ale zatial to neriesim
Napsal: pon 27.09.2010 12:54
od coffey
nevim jestli te neceka to co me, taky jsem to ze zacatku ingnoroval ale pak se to tak zhorsilo ze uz nebylo jine cesty nez oprava .....

Napsal: úte 30.11.2010 17:19
od januar
sewa no tak co motor je stale v klude a na kolko ta to vyslo komplet nech viem kolko si mam pripravit