Stránka 1 z 2

Napsal: ned 01.08.2010 18:54
od HaryXXL
Dobrý den, už hodně dlouho přemýšlím o BMW řady 3 a mám vybrané dieselové kandidáty (diesel mám prostě rád), nicméně nevím, který motor by byl pro mě nejvhodnější. Jezdím celoročně a proto koukám trochu na spotřebu, benzinové motory jsem rovnou vyloučil. Další problém, který řeším, je volba manuálu nebo automatu. A poslední věc, která mě trápí, je místo v kufru u sedanu - zdá se mi totiž 460 l málo, na druhou stranu jezdím většinou sám nebo ve dvou, takže kombi bych také moc nevyužil. O coupé ani nepřemýšlím, i když se mi tvary coupé líbí více než u sedanu, resp. kombi. BMW by mělo být od roku výroby 2008 a výše, starší nechci.

Motory:
1) BMW 330d (zrychlení z nuly na sto za 6 sekund, otázka zní, zda to bude klouzat v zimě na sněhu, když je to zadokolka, pravděpodobně volba v manuálu, ale automat bych asi už také snesl (zase bude asi vyšší spotřeba díky automatu, nevím)
2) BMW 330xd (pohon na všechny kola, asi vyšší spotřeba, zrychlení z nuly na sto za 5.9 sekund, výběr v manuálu nebo v automatu?)
3) BMW 335d (pouze automat, vyšší spotřeba, silný motor, který se údajně blíží k M3, zrychlení z nula na sto za 6 sekund, upravený podvozek)
4) BMW Alpina D3 Biturbo (dvorní úpravce, převzatý motor ze 123d s biturbem a upravený na 213 koní, upravená převodová skříň, upravený podvozek)

Rád bych věděl vaše názory a rady, nejlépe od lidí, kteří tyto motorizace vyzkoušeli osobně. Děkuji. Hary.

Napsal: ned 01.08.2010 23:54
od fidzi
Za mě 330d v manuálu :wink: Jezdil jsem dva dny v xku na sněhu a není to úplně ono. Někdy ta elektronika reaguje brzy, někdy pozdě. Možná v automatu to bude lepší, nevím. A jestli jezdíš hodně pro radost, tak jasně manuál. Na dojíždění do práce raději automat. Ale pokud mohu radit, tak jdi raději do benzínu, sice dražší provoz, ale zase menší servisní náklady. Záleží kolik toho najedeš za rok a jak dlouho si auto budeš nechávat. Ono měnit turbo a vstřiky není opravdu nějaká šetřílkova hitparáda :wink:

Napsal: pon 02.08.2010 09:00
od HaryXXL
Dobře, pokud vynechám tu čtyřkolku, tak mi tam zbývá alpinka d3, bmw 330d v manuálu a bmw 335d v automatu. Ta alpinka se mi hodně líbí, ale chtělo by to trošku lepší zrychlení z nula na sto - podle úpravce to zvládne za 7 vteřin. U třílitrových dieselů je to pouze za cca 6 vteřin, i když s větší spotřebou, a tak asi se budu rozhodovat mezi 330d manuál a 335d automat s pádly na volantu. Než jít do nějakého chip tuningu pro 330d, raději bych volil 335d, ale trošku mě mrzí, že to nabízí jen s automatickou převodovkou, i když prý bavoráci mají nejlepší automaty, tak nevím, jak se rozhodnout. Spotřeba u 335d bude pravděpodobně asi také vyšší než u 330d, přeci jenom 280 koní oproti 240 koním už je znát. Co Vy na to?

Napsal: pon 02.08.2010 10:39
od castro
já jsem sice s novou 330d nejel, ale za to jsem si poměrně užil s 335d, M-technik podvozek, pádla pod volantem. Na to jak nemam rád diesly, tak to auto mě opravdu nadchlo. Na diesel to má opravdu krásnej zvuk, když bych přihmouřil uši, tak bych řekl skoro jako benzín. Prostě ten řadovej šestihrnek je tam slyšet pěknym hlubokym tonem a za jízdy to nechrochtá. Výkon byl neuvěřitelnej, výkonově by se to dalo opravdu přirovnat k staré M3. Hlavně ten obrovskej točící moment jak se to sbírá od 1500rpm. M-technik podvozek se k tomu autu náramně hodil, k tomu výkonu je prostě potřeba. Krásně to drželo a měl jsem z něj sportovní pocit, přitom je to stále pohodlný.
Co se týče spotřeby, tak nevím za kolik se dá jezdit s 3.0d, ale já když jsem tu 335ku projížděl, tak jsem ji opravdu nešetřil, jezdil jsem plyn-brzda na nulu a zase plnej rozjezd a sice to nebyla moc dlouhá trasa ale board ukázal 8,5l. To měla stejnou spotřebu 118d kterou jsem jel tu samou trasu hned potom a zdaleka ne tak divokou jízdou. Je to sice jen malý porovnání a nějak bych se toho uplně nedržel ale dost mě to udivilo :-)

co se týče velikosti kufru, na nějaký občasný náklady by se snad měly dát sklopit zadní sedačky a to je najednou prostoru. Sice nákladovej otvor nebude tak velkej jako u touringu ale já v E36 coupe zatim přepravil vždy vše co jsem potřeboval až se tomu sam divim.

Napsal: pon 02.08.2010 11:09
od HaryXXL
Aha, pročítám si i německá a anglická fóra a vypadá to, že ta 335d (o 335d toho člověk moc nenajde) bude pekelný stroj a pravděpodobně moje volba, i když je to automat. Coupé se mi moc líbí (krásná zadní světla, zaoblený tvar, přední část je nádherná), ale chtěl bych praktičnost čtyř dveří, takže zůstanu u sedanu (potřebuji dostat na zadní sedačky violoncello v bytelném pouzdru). Ještě jsem automat neřídil, takže mám strach, co se týče reakcí a "správnosti" zařazení při předjížděcích manévrech, jízdě ve městě v koloně, na křižovatkách apod. Možná mám zbytečné starosti, ale automat je pro mě zatím "španělská vesnice". A ta spotřeba mě docela udivuje, čekal jsem, že to bude mnohem více, ale tady je asi vidět, že když člověk na to trošku šlape, tak je jedno, jestli jede z dvoulitrovým dieselem nebo třílitrovým dieselem. A jak je to s automatem u té 335d s pádly na volantu? Napište mi, prosím Vás, ještě nějaké praktické zkušenosti s touto automatickou převodovkou, děkuji.

Napsal: pon 02.08.2010 19:46
od castro
pokud už tam dávaj ty "dvojspojky" nebo jak se to přesně nazývá, tak ani nepostřehneš že to řadí a je to rychlejší než s manuálem. Chod automatu krásně plynulej. Já jsem jel s verzí s řazením na volantu a fungovalo to bezvadně.. podřadíš si kdy chceš.. Jinak jsou ty automaty "chytrý" takže pozná jak chceš jet a měl by se přizpůsobit když to necháš na něm, ale nevyznám se v nich, takže by měl poradit někdo znalejší. Nejlepší je sio to někde vyzkoušet. ;-)

Napsal: úte 03.08.2010 12:42
od HaryXXL
Nevím, zda to je dvojspoková automatická převodovka, ale určitě uvažuji o faceliftové verzi, která se vyrábí u 335d od zhruba poloviny roku 2008, aspoň si to myslím, třeba se pletu. Každopádně bych chtěl už auto s těmi novými světly vzadu a s jinou kapotou a mřížkou vepředu, jinak zvnějška už žádné markantní rozdíly nejsou, uvnitř (skryté vylepšené vlastnosti) jich je údajně mnohonásobně více (novější idrive, odstraněna řada chybiček apod.). Uvidíme, jaká bude spotřeba a komfort. Vy jste na tom měl jaké obutí?

Napsal: stř 04.08.2010 00:13
od mike-ee
Motor 35d je opravdu výborný, pokud ho porovnávám s ostatními naftovými motory. Mám sice pouze zkušenosti s osazením v X6 ale i tam odvádí parádní výkon. Automat se k tomu určitě hodí a s pádly je to jedna báseň. Není to dvojspojka ale i tak to řadí poměrně rychle na automat. Nedělá chyby, řadí přesně kdy má, prostě o tento automat, nemusí byt obav. xDrive dávat do trojky mi nepříjde jako šťastné řešení (jen můj názor), ale pokud hodně cestuješ v horách či zasněžených oblastech je to výhoda.Já se zadním náhonem zapadl pouze na parkovišti, kde byly koleje z ledu a na tom vrstva čerstvého sněhu, obávám se, jestli by mi xDrive pomohl. Jinak se o všechno stará DSC které podle mně funguje perfektně. K tomu xDrivu bych ale asi taky volil jen automat.

Jen bych ti rád poukázal na jednu hodnotu, když tady opakuješ teoretické zrychlení z katalogu. Koukni na váhu auta. BMW umí dělat radost z řízení, ale vezmeme to po pořádku. Já bych ti doporučil 330i, i když vím že ho nechceš, to auto má v základu 1550kg a přitom podle papírů jezdí za 7.4/100km. 335d má 1655kg (což je podle mně již citelný nárůst na předek přičemž podle papírů jezdí za 6.6 a zrychlení lepší jen 0.1 sec a pouze v automat což, záleží podle profilu jezdce, nemusí být jen výhoda) A nakonec 330xd 1710kg(!!!) to už v zatáčce musí mít sakra jiné chování i když to vyvažuje 4x4 a spotřeba je 6.5 přičemž zrychlení jako 330i....
Je to pouze tvoje volba, doma máme taky pouze naftové motory a jezdím s něma od začátku (x5 3.0d, X6 35d a 320d), ale po tom co sem se jednou svezl v benzínu od BMW (330i) bych asi dlouho váhal a ptal se sám sebe co mi nafta poskytne víc. Naftu umí parádně, ale jejich atmosférickému 3litru prostě konkurovat nemůže.

Ještě ohledně te Alpiny. Není tam nějak malý výkon? 213 koní, když v základu to má 204? Vždyť 320d se dá u BMW přímo upravit za 60 tisíc na výkon nějakých 145kW(197koní) takže od Alpiny bych čekal více tedy....

Napsal: stř 04.08.2010 09:30
od HaryXXL
Podle vyjádření Alpiny chtěli udělat dvoulitrový dieselový motor, který bude mít díky tomu malou spotřebu (když to člověk nebude honit, jinak si to určitě vezme mnohem více, než deklarují) a rychlost jako třílitr. Zvyšovat koníky určitě jde, ale otázka životnosti toho motoru je také důležitá, takže si myslím, že Alpina určitě ví, co dělá! Z nula na sto je to sice "jen" 7 sekund, ale stačí se podívat na Youtube na video, kde byla D3 Biturbo o pár vteřin rychlejší než sériové 330i (to má zrychlení z nula na sto pod 6 sekund (asi tam hraje roli váha vozu, jiný podvozek, jiná převodovka a tím pádem zkrácené přerazování apod.)) !!!, což jsem tedy hodně koukal. Na dálnici nebo delší trati by ale asi proti 330i neměl šanci, ale můžu se mýlit:

http://www.youtube.com/watch?v=OhIKPTKOaTY

214 koní se ti zdá málo na dvoulitrový diesel? Já myslím, že to je dost. BMW proti němu po té postavilo 325d, aby zalepilo "díru" na trhu a konec úniku nových zákazníků, protože alpinka je dražší v základu "jen" o sto tisíc Kč než klasická 320d.

Tady jsou údaje o té Alpince, sám ředitel Alpiny byl překvapen počtem prodeje D3 Biturbo a velkým zájmem o ní u klientů.

http://www.alpina-automobiles.com/ww/mo ... usine.html

Měl bych ještě otázku, jak je to s omezovačem rychlosti u té 335d. Dá se to přeci zrušit, ne? Otázka je kde, zvládne to i někdo v neoriginálním servisu, nebo to budu muset vzít do BMW a kolik to vůbec stojí?

Napsal: stř 04.08.2010 09:57
od mike-ee
214koní je na dvoulitrovej diesel samozřejmě úctyhodná hodnota, ale když vemu v potaz že originál toho motoru má 204 koní a 320d jde u BMW zvýšit na 197 koní, tak bych čekal od Alpiny více. Určitě to bude dobrá hračka, ten motor do trojky chybí protože ta 325d už je taky 6ti válec takže těžší. Určitě co se týče výkonu a těch úprav tak to bude dobrá hračka, ale na 330i to nemá. To video toho porovnání na okruhu je úplně jasné, proč tak dopadlo. To Coupé od Alpiny má 1480kg a upravený podvozek. Zato Cabrio 330i má 1780kg a navíc bych řekl že to auto se bude trošku víc kroutit. Tohle je pro mně neobjektivní srovnání když to má 300 kilo navíc a má to skládací střechu, i když pevnou.... Každopádně Alpina bude výborná hravá naftová hračička (ještě tak samosvor) V přímce sice 3lítry utečou ale na okreskách se budou trápit víc. Těžké se rozhodnout :) Každopádně by bylo asi dobré si nejdřív uvědomit, jestli bude xDrive nebo nebude :)

Ohledně omezovače neporadím, nemám zkušenosti. Ale zrušit určitě půjde

Napsal: stř 04.08.2010 11:07
od HaryXXL
Motor je ze 123d, takže původní výkon je kolem 170 koní, ne 204 koní, jak píšete, takže zvedli výkon motoru o 44 koní, což už není tak málo. 204 koní má předchozí model D3 (bez biturba), který ale vychází z jiného motoru, teď Vám ale neřeknu přesně z jakého (možná starší dvoulitrový diesel 320d).
Jojo, váha dělá hodně. Uvidím, třeba si nakonec vyberu D3 Biturbo, i když 335d se mi líbí zatím víc, ukáže se to, až se v tom svezu. Hezké je, že tu D3 Biturbo dělají v manuálu i v automatu. Příště rozlišujte BMW Alpina D3 vs. BMW Alpina D3 Biturbo, je v tom rozdíl! Zajímavé na tom je, že D3 bez biturba má vzaný motor z trojkové řady, kdežto D3 Biturbo má motor z jedničkové řady! Je pravda, že 325d je už šestiválec, ale tím je to možná lepší. Ještě mě trápí ty run-flaty, to asi nebude moc pohodlné na delší cestování? Alpina run flaty nepoužívá.

Napsal: stř 04.08.2010 11:26
od mike-ee
No nezlobte se na mně ale vozidlo BMW 123d (biturbo) má výkon 204 koní http://www.bmw.cz/cz/cs/newvehicles/1se ... _data.html

BMW 120d(jedno turbo) má 177 koní jako moje 320d(jedno turbo) takže o tomhle se klidně budu hádat do nekonečna :)

325d podle mně nemá smysl protože má výkon 204 koní a 1600 kilo

320d s Performance power Kitem original od BMW má 197 koní a 1500 kilo

Jinak jsem samozřejmě koukal na poslední D3 tedy biturbo :wink:

Run Flaty jsou individuální záležitost, ale já už bych auto bez nich nechtěl. Jednak ten komfort když se cokoliv stane v jakékoliv situaci, prostě vždycky někam dojedu. Navíc u E90 už s tím BMW počítalo, tak je na to podvozek celkem připraven. Je to tvrdší, ale mně to teda nikterak nevadí a neviděl bych to jako velký problém. Ale je dobré si to vyzkoušet podle mně. To že je Alpina nepoužívá tomu se není co divit. Jak sami píšou hlavní důvody jsou, že nikdo nevyrábí run flaty na 300km/h+ dále protože se zvýši hmotnost pneumatik a tím i neodpružené části vozidla a pak ještě vysoké náklady. Nic z toho pro mně není důvod je nepoužívat, protože těch pár kg navíc a že jich neni tak moc, to já nepoznám, náklady jsou holt vyvážene komfortem a mé auto 300 nejezdí, takže mně ty gumy vyhovují :)

Napsal: stř 04.08.2010 13:42
od HaryXXL
Díky za upozornění. Máte skutečně pravdu, že původní 123d má 204 koní, pravděpodobně to zvětšili "jen" na 214 koní z důvodu životnosti motoru. Rozdíl je 10 koní. Klasická D3 bez biturba vycházela z dvoulitrového dieselu, který měl cca 170 koní, takže tam ten skok byl mnohem větší. Spletl jsem se a omlouvám se. Alpina prý vždy dostane určité typy motorů od BMW a již od začátku vývoje motoru spolupracuje s BMW a upravuje motory podle svého, což je zajímavé, protože jsem si dříve myslel, že od BMW dostanou "vychytaný" motor, který pak upravují.
PS: Nevěděl jsem, že ty runflaty mají maximální omezenou rychlost. Chápu to tak, že do 250 je to ok, pak už to může být problém. Při defektu s tím člověk asi může jet tak 60, max. 80 km/h, nebo se mýlím?

Napsal: stř 04.08.2010 14:13
od mike-ee
Jj v pohodě, nikdo není dokonalý, až na auta BMW :twisted: :lol:

Jinak ty runflaty nejsou omezené max rychlostí, ale každá pneumatika je určena do nějaké max. rychlosti, označuje se to tzv. rychlostním indexem který najdeme na bočnici pneumatik. A žádný výrobce neposkytuje pneumatiky RUNflat s takovým rychlostním nastavením (indexem) aby to vyhovovalo Alpině na použití jejích vozů.

při defektu je možné jet na prázdné gumě max rychlostí 80km/h nějaký omezený počet KM. Když představovali novou řadu 3, tu poslední v roce 2005, tak jsme byli v ostravě na letišti na testování nových trojek a pneumatik Run flat a na prázdných zadních gumách jsme úspěšně projeli slalom v celkem ostrém tempu, i když záď byla znatelně měkčí a plavala, tak DSC je na to nejspíš dobře připraveno a nedostavil se problém ani se gumy nesvlékly, takže tehdy mně přesvědčili.

Napsal: stř 04.08.2010 14:48
od HaryXXL
Praktická zkušenost nade vše, co se týče run-flatů. Jsem zvědav, jak na tom bude BMW řady 3 od roku výroby cca 2008, jednoduše řečeno "po faceliftu", protože by automobil měl mít vychytané chybičky a řadu vylepšení.

Napsal: stř 04.08.2010 15:24
od xSAFA
Jen k těm runflatům, hold něco za něco. Vyšší bezpečnost je vykoupena o něco vyšší hmotností a nižším komfortem což si myslím, že ani nepoznáš. Měl jsem je nouzově obuté na e36 v 18" a nepoznal sem prakticky rozdíl. A ostatně jak je sjedeš není problém obout přeci klasickou pneumatiku?

Napsal: stř 04.08.2010 15:55
od HaryXXL
Aha, díky, run-flaty nemám vůbec zmáklé, takže jsem nevěděl, že lze pak dát místo nich klasickou pneu, což by bylo prima. Jo a jak je to s náhradním kolem u BMW? Asi žádná, když jsou tam run-flaty, že?

Napsal: stř 04.08.2010 17:19
od mike-ee
Samozřejmě v kufru již není místo na rezervní kolo, pokud není doobjednáváno a nevím jestli to u normální E90 vůbec jde. Jinak RUNflat pneumatiky se dají nazout na jakékoliv auto a jakýkoliv disk. Pokud bys je nechtěl tak pak dokoupíš jen lepicí sadu s kompresorem, která by měla při menších defektech pomoct.

Napsal: pon 09.08.2010 17:35
od HaryXXL
A jak je to s komfortem? Tohle auto určitě bude chtít snížený podvozek (M podvozek), protože v zatáčkách by se to jinak kývalo (těžký motor), ale zároveň to bude mít za vinu pěkně tvrdé "svezení" ve městě, zvláště na dlažebních kostkách. Nedovedu si to vůbec představit, ale chtěl bych také trošku komfortní jízdu, kdyby to šlo. Run flaty tomu také nepřidají. Jaké máte zkušenosti vy se sníženými podvozky a s ježděním ve městě?

Napsal: pon 25.07.2011 19:11
od fanda1
Hoši zítra se jedu podívat na jednu 335d touring. Na co si mám dát pozor? Nebo po čem se hlavně dívat?