Stránka 1 z 2
Napsal: pát 30.07.2010 00:07
od icecold
Mám páčku stěračů bez časovače. Mám tam jen 3 nastavitelné polohy: 1 poloha - stíra v určitém časovém intervalu; 2 poloha - stíra pořád normální rychlosti; 3 poloha - stíra pořad ale rychlé.
Dneska, když jsem jel domu a začalo pršet tak jsem si všimnul toho, že když dám pačku stěračů do polohy 2 tak mi stěrače stíraji (pořád normální rychlosti) jen za jízdy,ALE když zastavím auto tak mi stěrače na teto poloze (poloha 2) automaticky začnou stírat v určitém časovém intervalu. :roll
Je to už moje druhá e36 a nikdy dříve jsem si toho nevšiml.

Může mi někdo vysvětlit jestli toto je normální a jestli se už někdo s tím už dříve setkal?. Prosím o jakykoliv rady.
Jinak auto je e36 M43 316i
Napsal: pát 30.07.2010 00:35
od KeyJey

je to normalni. jestli se nepletu tak pri poloze 1 by se pri stani a rychlosti tusim do 5km/h meli zastavit uplne, pri 2 ti budou delat interval a pri 3 ti po zastaveni budou stirat pomalu.
Napsal: pát 30.07.2010 01:48
od icecold

a k čemu je to dobrý?
Napsal: pát 30.07.2010 08:07
od xSAFA
Tak je to z důvodu, že při jízdě posbíráš víc kapek než když stojíš tedy aby pak stěrače nejezdily na sucho. Občas když ale leje hodně a já zastavím, stěrače se hodí do režimu, že setřou jednou za čas a teď blikne zelená, já se rozjedu ale díky mokrému oknu nevím kam, když je to v noci nebo za horší viditelnosti, musím prvně stěrače vypnout a znovu zapnout abych viděl zda předemnou něco není, může tam probíhat chodec nebo cokoliv... Příjde mi to spíš k ničemu než že by to mělo nějaké extra výhody. Raději bych místo této kraviny měl volitelný interval cyklovače, který mi neskutečně chybí. Měl to můj 20 let starý Golf, má to Felicie, má to favorit

A BMW které stálo ve své době milion to nemá... Tohle BMW prostě posr*lo

Napsal: pát 30.07.2010 09:40
od JanHavlicek
nj, tak s tou křižovatkou to nedomysleli, ale jinak mi to přijde jako zajímavá funkce na tak starý auto... prostě se mi líbí, jak mění rychlost stěračů podle toho, jestli stojíš nebo jedeš... zase něco, co většina aut nemá

Napsal: pát 30.07.2010 10:10
od Leveler
Jako Xsafa..Je to kolikrát pěkně na hovno..Stěrače u BMW mě přídou jako něštěstí..Když jsem měl ještě Ford Probe tak tam byly stěrače vymakaný až až

Napsal: pát 30.07.2010 10:34
od ironpipi
Přesně tak, je to hezký, ale když trošku víc prší, tak při stání vidím kulový...jak píše xSAFA...
Napsal: pát 30.07.2010 10:51
od ROBi
Mám podobný názor, jako Xsafa, ale zase je fakt, že když jsem měl ještě E36ku, tak jsem si na to nějak zvykl a pak už mi to nepřišlo. Ale jak již bylo psáno - na křižovatce jsem kolikrát musel stěrače vypnout a zapnout, abych něco viděl. Cyklovač je podle mě lepší.
Napsal: pát 30.07.2010 11:00
od icecold
taky mám stejný názor, včera když jsem stál u semaforu tak šileně lilo, takže v podstatě jsem se rozjižděl naslepo, dost mě to irituje..

Napsal: pát 30.07.2010 12:29
od xSAFA
Myslím, že to bylo označováno jako nějaká inteligentní funkce stěračů a je možné, že né všechny e36 byly tímto vybaveny. Pak by se možná dalo prohodit nějaký ten modul za starší/z horší výbavy a je možné že by tato fce byla odstraněna.
Když už je tu toto téma, zajímalo by mě jestli je tu někdo, kdo ví, který modul umí měnit ty intervaly cyklování (číslo dílu). Nějaké debaty tady už o tom byly, ale více méně nikdy se nedošlo ke zdárnému rozřešení. V ETK je těch modulů pro stěrače několik, některé už se neprodávají a jsou tam dnes už jen dva co se dají objednat - jeden obyč, druhej i s ovládáním ostřikovačů světel. Označeno je to: "Wiper-wash-control unit". Umí ten, co je i pro ostřik světel onen volitelný cyklovač? Pokud mi někdo potvrdí, že ano, jsem rozhodnutej ho objednat a zkusit prohodit (stojí cca 1600,-). Předpokládám, že páčku není nutné měnit. Díky za každou radu...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/T ... d_modules/
Edit: Tak páčka je jen jeden typ, tedy vše je jen v té jednotce stěračů...
Napsal: pát 30.07.2010 12:59
od capri
páček je víc typů

mam doma s čudlem a v autě bez čudlu (čudlem rozměj tlačítko jako že se zamačkne cela ta hlavice a mělo by to bejt na ostřik světel) jinak mam doma jednotku s ostřikovačema světel a bylo mi řečeno že ta by cyklovač mít měla až ji namontim tak dam vědět ale to je ještě tak za měsíc spíš dva
Napsal: pát 30.07.2010 13:54
od xSAFA
JJ vím že sme spolu o tom už psali kdysi... Páčka by se teda dle mého měla lišit jen tím čudlíkem na ostřik. Jak to rozchodíš (jestli) tak napiš

Napsal: pát 30.07.2010 13:56
od capri
jasnačka napíšu určitě to budu davat do klubovek

Napsal: pát 30.07.2010 17:10
od Brody
A já cyklovač mám

Napsal: pát 30.07.2010 21:31
od Tompo
taky jsem ho v 325TDS měl...

Napsal: pát 30.07.2010 22:10
od capri
mam pocit že bejval za příplatek
Napsal: sob 31.07.2010 21:28
od Totic
Mno vida, takže cyklovač jako v e36 existuje? Můžete to popsat/potvrdit, že nemluvíme o tom samym. Dik.
Jinak to pozastavení stěračů na křižovatce je naopak velice praktické, když ti to kmitá rychle před očima, akorát odvádí pozornost a brání ve výhledu na chodce a auta, třeba na kruháku. Jako není problém si drcnout do páčky a setřít si to před rozjezdem. Pak se zase rozkmitaj až jedeš a víš, že před tebou nemůže nic stát. Navíc to na místě dře a stírá na prázdno.
Napsal: sob 31.07.2010 21:32
od capri
ve většině E36 jsou klasicky polohy což je pevnej interval pak pomalu a rychle a některý (mam pocit že to bylo za přípatek) byl i časovač kde sis interval nastavil sam
Napsal: sob 31.07.2010 23:13
od Brody
Je to tak.
Mám za to že to funguje takto.
z polohy nula se to přepne na polohu jedna a když je stěrač nahoře tak se přepne opět na nulu. Na nule se počká doba jakou chce člověk aby to stíralo. A pak opět do polohy jedna. Aspon si to myslim, že to tak funguje. Ted si nejsem jistej

Napsal: pon 02.08.2010 10:55
od Mimo
nastavenie intervalu by malo ist s WIWA HIGH modulom. kupoval som ho prave preto ale mne do auta nepasuje kvoli konektoru tak to nemam vyskusane.ten modul co mam ma tenke piny, takze ho mam aj na predaj, mozno niekomu bude pasovat...
http://www.bmwklub.sk/predaj-nd-bmw/p-e ... 31525.html