Stránka 1 z 2
Napsal: ned 18.07.2010 19:22
od philipo
Zdravím, dnes jsem měnil v olej v servu vše probíhalo bez problémů, až na to že to teď nemůžu nastartovat. Příčina je asi jednoduchá vycákal jsem si baterku. Jak jsem "ozdušnoval" servo tak jsem to dělal bez nakoplýho motoru než všechny bublinky vybublaj skrz nádobku (pěkná fuška točit bez serva

). Jenže jsem měl u toho zaplej klíček(ne uplně na budíky ale hodiny mi svítily) abych mohl točit volantem. Pak jsem chtěl nastartovat, otočim klíčkem, cvaklo, neotočilo to startérem a problikly mi světla (i když jsem je měl zhaslé) a nic. Vše ukazuje na baterii ale docela mě vyděsily ty světla, že problikly. Můžete mi potvrdit jestli je to normální nebo ne?Baterku jsem měřil a má 12.2V. Teď ju nabíjím a uvidíme.
Mám 318i 87kw rv 1998. Dík
Napsal: ned 18.07.2010 20:10
od Dan td
no hlavně bez nastartovaného motoru toho moc neodvzdušníš, protože nejde čerpadlo serva. Dobij baterku a uvidíš, ale asi ji máš KO, protože na první polohu klíčku to musí držet i několik hodin.
Napsal: ned 18.07.2010 20:37
od Kalasnikov
baterka s 12.2 V by měla točit startérem jako nic. buď ti blbě ukazuje měřák, nebo už baterka není schopná dávat proud- zkus na ni připojit nějakou zátěž třeba žárovku ze světel a změřit napětí, pokud to bude rychle padat tak je po baterce, jestli ne tak je chyba jinde.
Napsal: ned 18.07.2010 20:57
od philipo
no mě připadalo že 12.2V je taky dobrý. Právě se mi to nezda dneska jsem pojezdil cca 60 kilaku a startovaní v pohodě. Pak jsem jen vypustil servo olej pak nalil novy a s puštěným kličkem jsem motal s volantem (bez nakopnutí motoru). A pak tady tento průser. Nabíječka ukazovala a ukazuje že je baterie vybitá. Já se právě děsím jak mi při tom starování problikly světla (i když byli vypnuté). Jestli se něco nepos*alo a nespálilo.
Napsal: ned 18.07.2010 21:19
od philipo
Mno tak baterka je nabitá. Má 13,08V. Ale obávám se, že je v pytli. Test s žárovkou nevyšel pač žárovka okamžitě prdla. Tak nevím. Zítra zkusím zapojit baterku popřípadě pujčím jinou od kámoše.
Napsal: pon 19.07.2010 08:42
od philipo
Tak auto jsem nakopl. Uvidím až půjdu z práce jesi to půjde taky. je zvláštní že s 12,2V to nešlo nastartovat ale zamykalo i šli stahovat okna ale nakopnout ne. A s 13V jsem nastartoval na brnk. Co je horší tak servo kňučí dále.... nechám to sednout a asi začnu střádat penízky na nový.
Napsal: pon 19.07.2010 09:22
od mario42
Mě zaujala věc, že jsi odvzdušňoval servo bez nastartovanýho motoru- je to asi něco podobného, jak bys odvzdušňoval radiátor bez oběhu natlakované vody... Mimo to, pokud ti hydraulika tlačí malým otvorem olej do velkého pístu uvnitř hřebene řízení, tak to jde, ale když budeš tlačit tím pístem proti maličkému a navíc téměř uzavřenému otvoru, tak si akorát zvětšíš vůli v řízení. To vřeteno, které posouvá hřeben totiž zas tak robustní a superpevné není- počítá se totiž s tím, že většinu práce při otáčení volantem udělá právě ten hydraulický píst

Napsal: pon 19.07.2010 11:48
od philipo
mno to byla asi chyba, ale zase nadruhou stranu aby to šlo naprázdno (bez oleje) ze začátku... to jsem se bál. Jako když jsem točil volantem tak v nadobce to dobře bublalo. Dělal jsme to poprvé, takže kdyžtak příště s nakopnutým motorem. Dík za info.
Napsal: úte 12.07.2011 17:26
od philipo
Potřeboval bych poradit jestli vydavane zvuky("knuceni" pri pridani plynu) z motoru jsou od serva nebo jestli v tom poznate neco jineho. Samotné servo posiluje dobre, sice otacky drobek haprujo v plnem rejdu ale nepripadami že by to bylo servo.
Priloha se mi nepodarila nahrat takze video se zvukem je na
http://philipo.eu/mov00901.avi
Stále mám Bmw 318i e46 rv98.
Dik
Napsal: úte 12.07.2011 21:12
od fizzer
něco podobnýho mi dělala šponovací kladka, cca 14 dní zpátky jsem ji měnil... nejel jsi někdy v poslední době v silným dešti?

(vysvětlení - ten to spustil u mě)
Napsal: úte 12.07.2011 22:04
od sa-tan666
spis servo
Napsal: stř 13.07.2011 05:57
od JaneCk
Kňučení u mě dělala taky kladka. Myslel jsem, že je po čerpadle a bylo to kladkou...
Napsal: stř 13.07.2011 06:35
od _peper
Pokud stojíě na místě a dělá to takovéhle zvuky tak to servem nebude, to by dělalo kravál při zatáčení.
Napsal: stř 13.07.2011 07:20
od philipo
Dik za odpovedi. Přesně tak, stojím na místě a přidávám plyn, bez plynu je to také slyšet ale ne tak výrazně. Při přidání plynu se zvyšují otačky na řemeni a zvuk se stupnuje. Objednam kladku, vyměním a uvidím.
Napsal: stř 13.07.2011 09:21
od fizzer
nemusíš hned objednávat... shoď řemen a zkus kladkou otáčet... pokud půjde příliš zlehka, nebo bude šramotit, tak je to jasný

Napsal: stř 13.07.2011 21:46
od philipo
Tak kladka jde naopak dost ztuha a zda se ze drhne a ma cca 1mm vuli... see video
http://philipo.eu/mov00909.avi
Napsal: stř 13.07.2011 23:11
od suchos
rekl bych, ze ta kladka je po smrti

Napsal: čtv 14.07.2011 07:58
od philipo
myslel jsem si to, uz je objednana. Mam z teho docela radost...dam 1500 za kladku misto 8000 za servo....
Napsal: čtv 14.07.2011 08:21
od JaneCk
No já když jsem "ztišil" tu nejhlučnější kladku, tak jsem zjistil, že stejně, sice slabě, se ozývala už další, takže jsem je nakonec poměnil asi všechny, aby to na volnoběh hezky ševelilo a ne kvičelo

Napsal: čtv 14.07.2011 22:04
od suchos
1500 ? ja kupoval na 2,5 tds kladku origo v bmw za nejakejch 650,-