Stránka 1 z 1

Napsal: pon 14.06.2010 13:27
od Marry
Zdravím,
u auta občas začne kolísat volnoběh - stává se tak 1x za měsíc - neřeším. Nyní přibyla nová věc. Po zahřátí motoru při plynulé jízdě na 5. stupeň(ale asi i jiný) se nic neděje, ale jakmile pustím pedál plynu, auto si samo přidává plyn, spotřeba ukazuje a auto zrychluje nebo si alespoň udržuje rychlost a nerovnoměrně cuká. Po vymáčknutí spojky ukazuje cca 4tis. otáček a asi po 5s se to ustálí na volnoběhu. Takle se to opakuje celou cestu. Podle mechanika jde o volnoběžný ventil, což mi přijde jako blbost.
Lanko zaseknuté není.
Díky za rady

Napsal: pon 14.06.2010 13:33
od Foldas
jestli ti při puštění plynu nespadne ručička okamžité spotřeby na 0 (děje se tak od nějakých 1500 otaček za minutu) tak to bude vadný potenciometr škrtící klapky

Napsal: úte 15.06.2010 09:18
od Marry
To by možná odpovídalo, ale dělá to jen po zahřátí motoru. Na kolik zhruba přijde výměna?

Napsal: úte 15.06.2010 16:53
od Cuky
Vyměníš to sám je to na škrtící klapce na dvou šroubcích a stojí něco přes 2000 od helly. Alespoň teda na M42, tak myslím že m 44 to bude podobné

Napsal: úte 15.06.2010 21:06
od Marry
Díky. Teď mi jde trochu o to, jak se dá s jistotou určit, že se jedná právě o tenhle potenciometr. Nerad bych to koupil, vyměni a zjistil, že to tím není.

Napsal: úte 15.06.2010 21:18
od Bzuker
leda přehodit z jiného isa

Napsal: pát 18.06.2010 02:03
od Foldas
poťák sundej a rozeber, zkontroluj odporovou cestu na konci bývá v prdeli poznaš to i podle oka

Napsal: pát 18.06.2010 18:04
od PavelJandak
Ahoj,mám jeden rezervní.100% funkční.Je ze Z3,1.8, tak nevim jestli je stejný.Kdyžtak napiš SZ a můžem se domluvit na zapůjčení

Napsal: pon 21.06.2010 09:23
od Marry
Díky moc, chlapi za rady a za možnost zapůjčení. Jakmile ale ustaly teploty kolem 28°C, tak tenhle problém zmizel. Dělá to jen pokud teplota přesáhne tak těch 28°C. Je možný, že to nebude potenciometr?
Díky