Stránka 1 z 1
Napsal: ned 09.05.2010 11:43
od zdeste
Dobry den,nevim zda poradite,ale je to asi moje posledni moznost,projel jsem uz snad vsechny servisy a nikde nikdo nevi,mam bmw e46,320d,100kw,r.v.2001,najeto poctivych 60tisic,takze zajeta kara,vse jak novy,ale stava se mi,ze pri 3 tisicich otackach,nekdy i ve vyssich,je to hlavne na dalnici ve vyssi rychlosti,kdy je asi tlak nejvyssi mi vypina turbo,takze spadne i rychlost,noha na podlaze a nic se nedeje,pak se ale zase chyti,kazdopadne nic moc,nevi nekdo co by to mohlo zpusobovat,vse tam je jak nove,zkouseli vahu vzduchu,tlakovy cidlo,nic nepomaha...do autorizovanyho sevisu to davat nechci,pac vim jak by to dopadlo,vsechno novy a pri tom bude beztak stacit vymenit naky filtrik...diky za rady
Napsal: ned 09.05.2010 12:08
od libovka
No podle mě ti to turbo přefukuje motor a padá do nouzového režimu.To bude nefunkční regulace turba.
Napsal: ned 09.05.2010 12:11
od zdeste
a co by se s tim dalo delat?to jsem zapomel napsat,kdyz se to napichlo na diagnostiku po tom co se to stalo,tak to hazelo chybu regulace plniciho tlaku,ale v servisu mi rekli,ze to muze byt cokoliv,nechapu...
Napsal: ned 09.05.2010 12:34
od Killca
neni to cokoliv, je to primo regulator tlaku, jen ted nevim kde to je
myslim ze tady cislo 1, ale chce to potvrdit od nekoho, kdo vi jiste
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... o_charger/
Napsal: ned 09.05.2010 12:40
od all
ano, ten díl č. 1 je ventyl regulace. ale i přesto, může být ventyl v pořádku. pokud je to turbo s naklápěním lopatek, tak to bude zanesené... špatně to pak reguluje. osobně bych si do sacího potrubí napojil manuální měřák tlaku turba a projel to. pak uvidíš jestli je to skutečně tím že to přesáhne určitý tlak.. pak spadne do nouzového režimu.
Napsal: ned 09.05.2010 12:46
od Killca
stara e46 320d nema naklapeci lopatky, to je snad az uz faceliftovych dizlu a e90
kazdopadne i tak, kdyby tady byly, podle ceho ty klapky poznaj, ze se maj naklopit, taky podle ty jednicky ne? nebo je tam jeste jinej clen?
Napsal: ned 09.05.2010 12:53
od all
ted jsem to řešil na dvojkové oktávě, ono to sepne ten ventyl, ale tím jak je to zanesené, tak i pod malým tlaken nic lopatky neudělají, pak to dosáhne vetšího tlaku, ty lopatky prudce skočí a přejedou "požadovanou" polohu a zase to ubere, a takhle to vpodstatě skáče sem a tam... po vyčištění to fungovalo krásně plynule.
A mimo jiné, to turbo co je na obrázku má regulaci turba pomocí lopatek!

(pokud je ten obrázek správný)
rozebrané turbo s naklápěním:
http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html
Napsal: ned 09.05.2010 13:12
od libovka
Ano je to ono.Po tom bych šel.
Napsal: ned 09.05.2010 13:19
od zdeste
takze radite vycistit nejspis to turbo a sani a kdyz to nepomuze zkusit napojit ten manulani merak turba a kdyztak vymenit ten ventil,jestli to chapu dobre,jsem totiz v tomhle uplna lamka a prijde mi,ze kolikrat i ty servisaci,ten jeden mi poradil at to ted turuju co to da,at z toho litaji ty sracky,pac to prede mnou mela naka zenska,tak je mozny,ze se to fakt zaneslo a pak kdyztak se zacne jinak,vymena cidla,atd...jsem z vysociny,svetla nad sazavou,ale ted bydlim v litaku u usti,neznate treba nekdo nakyho dobryho servisaka co s tim dokaze neco udelat?sam to urcite nedam...
Napsal: pon 10.05.2010 00:59
od starML
Dle obrázku v odkazu výše si myslím, že máš to novější turbo s naklápěním lopatek. V klidovém stavu je to táhlo zasunuté pružinou a lopatky natočeny tak, aby turbo dávalo tlak už i v nižších otáčkách motoru. Jak tlak v sacím potrubí stoupá, řídící jednotka vydá pokyn elektroventilu, ten přerušovaně spíná a odpíná a tím se do hadičky a pracovního válce dostane podtlak, který má to táhlo vysunout a tím přestavit lopatky tak aby se turbo už více neroztáčelo a plnící tlak nestoupal. Jenže stačí prošoupaná hadička, která ten podtlak do válce nedovede, lopatky turba zůstanou nastavené na plný výkon a s překročením plnícího tlaku zafunguje ochrana motoru.
Zajeď si na kanál a někdo druhý Ti bude šlapat na plyn. Ty se podívej na turbo a najdeš tam ten váleček, do kterého jde ten podtlak. Po nastartování motoru se ta tyčka musí pohnout, teď nevím, jestli ven nebo dovnitř. A po přidání plynu se musí hýbat, takže vytočit motor na 1.500 a potom tak do těch 2.800-3.000 rpm. Pokud se ta tyčka nehýbe, nefunguje ta regulace a ve vyšších otáčkách to turbo už tlačí moc a řídící jednotka vypne vstřikování a tím chrání motor - motor padá do nouzáku.
A teď jde o to, proč to nefunguje :
a) buď tam nejde ten podtlak, takže je odpojená, prošoupaná hadice, nebo nefunguje ten elektroventil, který to řídí
b) ta regulace je zaseklá, protože uvnitř je ten mechanismus zanesený karbonem
ad a) :
Odpojit hadičku, zjistit přiložením prstu nebo měřákem, jestli tam podtlak jde a jestli se změní při vyšších otáčkách. Pokud není hadička děravá, zjistit funkci elektroventilu. Stejný je na regulaci EGR ventilu, takže se dají prohodit, aniž by se hned kupoval nový.
ad b) :
Odpojit to táhlo od podtlakového regulátoru (pressure converter) a vyzkoušet, jestli se s ním vůbec dá pohybovat. Je tam dost silná pružina, takže je třeba vyvinout trochu úsilí. To táhlo by mělo být zatažené dovnitř (asi?) a Ty ho kleštěmi zkus vytáhnout, vrátit ho musí ta pružina. Pokud se s tím táhlem nedá pohybovat, musí se rozebrat turbo a vyčistit. A s tím musíš k odborníkům, sám to určitě nedělej. A musí následovat výměna oleje v motoru, jinak se to turbo po opravě zadře. V BMW Ti to turbo čistit nebudou, budou chtít dát nové, takže hledej servis, který to umí.
Podívej se na tahle videa :
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=th4CGju4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W5k0gfIo ... re=related , ale to je starší verze regulace
a přečti si toto pojednání ze slovenského BMW klubu :
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 20041.html
Pokud dáš tohle přečíst šikovnému mechanikovi, tak to zvládne. Potom už zbývá autorizovaný servis - nemusí to být BMW, ale kde dělají turba.
Napsal: čtv 13.05.2010 14:32
od zdeste
tak tomu rikam vycerpavajici odpoved,tak ted jen doufam,aby tam to turbo s lopatkama bylo,pac to vazne nevim,kazdopadne diky moc za info,hned to dam precist servisakovi a snad se s tim nejak popere,fakt jsem z toho spatnej,auto jak kdyby vyjelo z linky,80 tisic poctivejch,vse jak novy a dela to tohle,zkusil novou vahu vzduchu,tlakovy cidlo,koukal na to jak blazen,pak mi prohodil naky hadicky,tim mi to turbo vlastne uplne umrtvil,sice jsem pak jel 200,nic nepadalo,ale auto melo o 50 konu linejsi,vzdycky jen zatahlo lehce,spadlo a pak pozvolna zrychlovalo,tak to jsem mu rekl,ze ne,tak mi to vratil do puvodniho stavu a zase nevi,je to fakt jak kdy,nekdy sepne krasne,ale nekdy treba vubec a hlavne se sekne skoro vzdycky na tech 3 tisicich otackach,jako kdyby tam byl omezovac...ted se mi jeste navic zblaznil klimatronic a vetrak si kolikrat dela co chce,z niceho nic zacne foukat jak blazen,takze dalsi vydaje,parada...kazzdopadne hadicku tam nakou prodrenou mam a ma i neco spolecnyho s turbem,ale servisak mi rikal,ze je na hrane,ale jeste to snad za sebou nema,ze kdyby se prodrela uplne,tak prej nejedu vubec...
Napsal: pát 14.05.2010 18:13
od tds
být tebou tak vyměním i servisáka
