Stránka 1 z 3
Napsal: pon 03.05.2010 20:13
od sejcek
Mám takový problémek, včera se mi auto přehřálo tak jsem myslel že je seklej termostat tak jsem to tak nějak moc neřešil objednal novej dneska to kuchnul vyměnil a ejhle termostatem to asi není protože se to přehřívá stále, voda v chladiči je ale z odvzdušnováku jde jen pára a jak horní tak spodní hadice jsou tak jen plný páry(jako by byl ucpanej chladič ale to se mi nezdá). Není ještě někde na M52 odvzdušnovák na bloku? Dá se nějak propláchnout chladič aniž bych ho vyndával? Stalo se to z ničeho nic nikdy mi teplote nastoupla za půlku a najednou to bylo v červeným jsem si to ho všiml dříve než se to rozsvítilo. Zítra zkusím odpojit hadici za termostatem a lejt do ni vodu jestli to pujde do chladiče nebo jestli mám zkusit celej chladič vypustit proplachnout ho nějak a znovu napustit. Poraďte nekdo něco jsem v uzkých

Napsal: pon 03.05.2010 21:10
od sa-tan666
cau u M52 se stava ze tomu rada upadne vrtulka na cerpadle tim padem to nema okruh skus skouknout tohle
ps nedaval jsi si nahodou zazitek z jizdy ve vysokych otačkach tam se to rado utrne

Napsal: pon 03.05.2010 22:30
od sejcek
nedaval, právě že to stálo 2dny doma a pak jsem vyjel na pohodku a zhruba po 10km sem si všiml že se začala zvedat teplota tak jsem to zapíchl. Zkouknu to dík
Napsal: pon 03.05.2010 22:51
od xSAFA
Tyhle příznaky jsem měl taky. Nakonec KO plastové kolo vodní pumpy jak už zde bylo zmíněno...

Napsal: úte 04.05.2010 08:01
od sejcek
A vyřšil jsi to novou pumpou nebo nějak jen výměnou toho kroužku? Tak to pojdu teď vše sundat a uvidim. Zatím dík
Napsal: úte 04.05.2010 09:29
od Spajky
Doporučuju koupit novou celokovovou
Napsal: úte 04.05.2010 09:50
od Hanz
pumpu urcite vymenit za celokovovou, pokud mas nic moc tu plast prirubu (co je pod ni termostat) na hadice tak i tu... rovnou proplachni wapkou chladice, pripadne hadici zevnitr, budou beztak plny bordelu... pak dobre odvzdusnit (topeni naplno, otacky na 2tis)
Napsal: úte 04.05.2010 09:53
od xSAFA
JJ kupoval sem celou pumpu SKF s ocelovýma lopatkama...

Napsal: úte 04.05.2010 10:54
od sejcek
tak jsem sundal rozvodak povolil pumpu ale zaboha ji nemuzu vyndat, trochu se kejve ale vysunout nejde a silou se mi to nechce pačit. Jo taky mi nešel zaboha povolit napinak rozvodaku tak jasem sundal to lozisko pod napinakem ten spadnul tak jsem zvedavej jak tam rozvodak dostanu zpět.
Napsal: úte 04.05.2010 11:33
od mequi
Čau. Všimni si tu fotku nahoře co poslal xSAFA. Do děr co jsi tam neměl šrouby našroubuj delší skrutky myslím M6 a rovnoměrně dotahuj. Tím docílíš toho, že se ti pumpa vysune ven z bloku motoru.
Napsal: úte 04.05.2010 12:18
od sejcek
Tak chaldič venku pumpa venku

pumpa se zdá být OK Ted zkusim propláchnot chladič jestli v něm není nějakej bordel a pak dál nevím čím by to mohlo být.
Teď mám ještě jeden problém nepujde mi tam určitě dát rozvoďák pokud nepovolím to napínací ložisko u altíku že? To ložiško pod ním co je na hvězdičku šlo ale s timhle mi nejde hnout a velkou sílu se bojím abych nepřerval šroub. Nebo jak se tam nandává rozvoďák?

Napsal: úte 04.05.2010 12:29
od mequi
Jak koukam na foto tak máš mechanicky napinak remene že jo? Tak zkus zabrat klíčem za tu jakoby matku na tom napinaku.Podle mne je to jen vylisek na to určený.
Napsal: úte 04.05.2010 12:34
od mequi
Napsal: úte 04.05.2010 13:22
od sejcek
mequi píše:Jak koukam na foto tak máš mechanicky napinak remene že jo? Tak zkus zabrat klíčem za tu jakoby matku na tom napinaku.Podle mne je to jen vylisek na to určený.
Dík člověk jak je v presu tak ho to nenapadne
Teď jdu zkusit hodit starej a novej termostat do horky vody (88°C určitě netrefím) zkusím jen z konvice jestli oba sepnou stejně. Co tam může být jiného krom pumpy a termostatu? V chladiči taky nebyl zas tak hroznej bordel až na ten mezi žebrováním.
Nedá se nějak teď dosat všechna voda z motoru?
Napsal: úte 04.05.2010 14:01
od sejcek
Tak jsem mel óba termostaty ve studene vode aby se vyrovnala jejich teplota a pak jsem je hodil do vody z rych. konvice, starej se otevrel a novej nic tak jsem to hodil na varic a novej se otevrel az kdyz voda zacala vřít. To me z toho jestli jsem to cele rozebral kvuli pomrd. termostatu kterej nejde jak ma tak někoho odstřelim. A to jsem mu dal dva pokusy a novej až na vařiči.
Napsal: úte 04.05.2010 16:37
od sa-tan666
jednou jsem si taky dal neorigo termostat a nefungoval tak jak by mel pak jsem koupil org byl sice 150kc drasi ale funguje na 100%
Napsal: úte 04.05.2010 21:36
od Spajky
Můžou mít rozdílný teploty - od 80ti do cca 95, tak bacha. Já měl v M52jce Wahler na 88 stupňů.
Napsal: úte 04.05.2010 22:30
od sejcek
Tak po vyčištění chladiče a všeho znovu smontování napuštění a odvzdušnění to po první projížďce funguje. Jen se to teď chladí až moc, při zahřátém autě a nechaní na volnoběh tak je to v půlce ale jak jedu kolem 130km/h na 5tku tak teplota klesne na 1/3. Tak zitra tam dam ještě jednou ten novej termostat co se otevirá déle a uvidime co to s tím provede.
Dík všem za rady bez Vás by to muselo do servisu nebo by mi to trvalo déle
Napsal: stř 05.05.2010 09:11
od xSAFA
Jinak ještě doplním, že všechny voda z motoru vypustit jde - na straně jakoby spolujezdce je naboku bloku motoru vypouštěcí šroub

Napsal: čtv 20.05.2010 15:09
od plysakmartin
Mám E36 318i M43 a po městě se mi taky přehřívá. Protože to začlo dělat na konci minulého léta, nechal jsem přes zimu natlakovat a srovnat hlavu, vyměnit termostat a bohužel dnes nepříjemné zjištění, přehřívá se stále. Mohla by to teda být pumpa ?