Stránka 1 z 1

Napsal: úte 27.04.2010 23:03
od vojtakawa
Zdarec,
je to sice pi*ovina, ale trápí mě jedna věc :-D
Před 328kou sem měl turbo benál 2 litr jiné značky s 220ti koňma. Když sem ho tunil, vyměnil sem komplet jiné turbo, hadice, chip, benz pumpu a další věci...a celé mě to přišlo na cca 30 táců a dostal sem se na 320 koní.. Nechápu ale proč oturbovat 328ku stojí všude co sem tak koukal hrubě přes 100tisíc, což je pro mě úplně vyhození peněz, ten výkon to zase tak drsně nepřidá, co sem koukal na ty předražené kity.
Prodávat se mi to a shánět zase nějaký slušný turbobenál moc nece..
Nedá se to nějak vykutit levněji ten turbokit? Třeba to namíchat z jiného auta nebo tak :-D
A nebo nějaká jinčí metoda, aby se to dostalo přes 300koní a nestálo to takový majlant? 8)
Díks

Napsal: stř 28.04.2010 01:00
od Fabi
Jasně že dá, kup si kompresor, ten co mám na mysli já tak má parametry kolem 320 koní, a je to daleko jednoduší na montáž. A hlavně je to jedna věc, ne doslova samozřejmě ale s turbem musíš upravit x dalších věcí.....a osobně si myslím že je to šetrnější k motoru narozdíl od turba, ale toť věc názoru

Napsal: stř 28.04.2010 01:09
od davidcoly
souhlasim s Fabi

Napsal: stř 28.04.2010 10:35
od Huska
Nejlevnější variantou je výměna za M3 :-) (myšleno realisticky nikoliv s nadsázkou) - jakmile zkusíš už nebudeš chtít turbobenzín

Napsal: stř 28.04.2010 13:31
od Hanz
kompresor je VZDY horsi varianta nez turbo, vychazi to z fyziky (turbo pokracuje-vyuziva expanzi plynu i mimo motor), zatimco kompresor spotrebovava na svuj pohon jiz vyrobeny vykon (tim padem dany motor stejneho vykonu ma VZDY vyssi spotrebu a vyssi mechanickou zatez), jinymi slovy: kompresor-motor musi vyrobit cca 220PS aby mel 200PS, zatimco turbo-motor vyuziva odpadni tlak a teplo, nezere vykon, naopak zlepsuje ucinnost motoru

Napsal: stř 28.04.2010 15:06
od Fabi
:Poklona: sry píšu co sem věděl, a vidím že vím úplný hovno.. :lol ale já to myslel jako zástavbu, to mi stejně příjde jednodušší ten kompresor nebo ne?? Prosím kdo ví ať se rozepíše.Tohle by mě hodně zajímalo, protože o tom taky přemýšlím.

Napsal: stř 28.04.2010 15:18
od Dan td
Začal bych tady, je to sice na motor M20, ale princip je stejný
http://www.e30.cz/instalace-turba-na-motor-m20

Kromě otázek v článku by si měl každý zodpovědět, jestli je ochotný dát za takovou úpravu 50k CZK a výš - ono to není koupit turbo na Aukru a dvěma šrouby ho přidělat do auta :roll:

Napsal: stř 28.04.2010 18:02
od rob2fab
ciste teoreticky a selskym rozumem si myslím ze temer 3litr v setivalci si s kompresorem pohraje,jo na 4hrnek 2litr urcite turbo.
ale na R6 bych zkusil ten kompresor jelikoz je tisickrat jednodussi. viz mercedes kompresor kde pouzivaji na vetsi obsahy snad uz 15 let a zadnou spínu sem na to neslysel.

kamos koupil komresor za 7tis zbytek si udelal sam..uchyt,nahon remenice,mezichladič a manometr do kabiny a to je snad vsecko az na novej diagram do ř.j.

uprava za pusu

nemusis dekovat za dobrou radu:)

Napsal: stř 28.04.2010 19:37
od Fildik
Nechat foukat kompresor do sériovvých vzduchových svodů z plastu nemá moc velký smysl, zas tak moc tomu nepřidá. Jak to vypadá i s upravenými vzduchovými svody viz. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=74683&highlight=