Stránka 1 z 1
Napsal: pon 19.04.2010 23:40
od ruzi320i
motor mám m52.Když je auto studený, tak chytne na první pootočení a auto si jde za plynem, ale když se zahřeje, tak netáhne, špatně si to chytá a při volnoběhu si to i chcípne.Stáva se mi poměrně často i, že pokud je auto trochu zahřátý, příjdu k němu a nastartuju tak chytne krásně a cca po 30 sekundách chcípne a poté zase startuje dlouze a snad na 3 válce.Jo a dělá to jen teď jak se oteplilo, v zimě je to bez problémů.Svíčky nový, váha nová....Nemáte zkušenost?
Napsal: úte 20.04.2010 20:40
od Studna
a co volnoběžný ventil či lambda? diagnostika by ti měla říct co je špatně !
Napsal: úte 20.04.2010 22:02
od castro
nemáš trhlinu ve vlnovci sání? ta gumová hadice mezi váhou a klapkou..
Napsal: stř 21.04.2010 20:41
od ruzi320i
Studna píše:a co volnoběžný ventil či lambda? diagnostika by ti měla říct co je špatně !
volnobežný ventil ok, lambdu to nepíše a to by přeci dělalo i v zimě.Jediné co to píše je snímač kliky, ale ten je nový.Jednotka automatu mi píše, že je chyba ve vedení CAN a tak mě napadá, zda není v háji řídídí jednotka motoru když to dělá jen v "od jara do podzima".Elektrika je sviňa, nevím jestli zkusit vyměnit jednotku....
Napsal: stř 21.04.2010 20:43
od ruzi320i
castro píše:nemáš trhlinu ve vlnovci sání? ta gumová hadice mezi váhou a klapkou..
Hadice na sání je ok a pokud by nebyla, tak to dělá furt, za každého počasí.Můj názor
Napsal: úte 29.06.2010 09:36
od radikus
Ahoj, mám stejný problém.. Asi před 2 měsíci jsem vyměnil svíčky. Měl jsem tam nějaké čtyřbodové (možná Beru, nevim) a dal jsem tam ty, které tam patří NGK BKR6EK. Při studeném motoru chytá napoprvé, a teď v poslední době se mi stává, že mi to prostě po zahřátí na volnoběh občas chcípne. Třeba na křižovatce a těžko jde nastartovat. Nevím, jestli je to vedrem, ale minule mi to nedělalo. Taky při jízdě si to občas škytne. Mám podezření právě na svíčky. Mám motor 2.0i.
Napsal: úte 29.06.2010 09:45
od hrosik
Měl jsem stejné problémy, bylo to čidlo kliky. Nemůže být špatné i to vyměněné (případně drát k němu atd.)?
Napsal: úte 29.06.2010 09:50
od JaneCk
Z vlastní zkušenosti - měnil jsem kdysi čidlo kliky a nové šlo hned na reklamaci, bylo špatné.
Napsal: pon 19.07.2010 09:34
od radikus
Prozradí diagnostika to vadné čidlo kliky? Kolik asi stojí nové čidlo a výměna?
Napsal: pon 19.07.2010 10:03
od JaneCk
Diagnostika to vadné čidlo najde. Čidlo je zde, díl č. 9. Výměna není nijak složitá, jen je trošičku horší přístup, musíš být gynekolog amatér.
Ale chce to diag, jestli to je opravdu tím čidlem nebo něčím jiným...

Napsal: čtv 22.07.2010 11:58
od radikus
Dneska jsem udelal diagnostiku a nahlasilo mi to dve chyby: 83 engine speed/crankshaft position sensor, 65 camshafts - Sensor. Mohlo by to byt to cidlo? Pohledam jeste na netu...
Napsal: čtv 22.07.2010 12:13
od _peper
Myslím, že je to 65 - čidlo klikovky a 83 - snímač otáček.
Napsal: čtv 22.07.2010 13:26
od JaneCk
Jak píše kolega nademnou, tak je to čidlo kliky a čidlo vačky. Takže asi obě 2 odešly...
Napsal: čtv 22.07.2010 14:10
od castro
JaneCk píše:Jak píše kolega nademnou, tak je to čidlo kliky a čidlo vačky. Takže asi obě 2 odešly...
což je blbost. Protože kdyby byly obě, nebo myslim že třeba jen čidlo kliky v haji tak by to snad ani nejelo. Spíš bych řek že ty dvě chyby je důsledek opravdové závady.
že by cívky? když jdou do kytek tak většinou za studena fungují ale za tepla jsou v kopru.
pujč si od někoho cívky na M52 ( výměna asi 10minut ) a projeď to. Nic za to nedáš. Utrácet litry za čidla které jsou v pořádku je škoda.
Napsal: čtv 22.07.2010 14:16
od JaneCk
Je pravda, že jsem si neuvědomil, že kdyby odešly obě, tak to asi nenastartuje no. Nicméně čidlo kliky jsem měl špatné a jezdil jsem. Sice špatně, ale nastartovat to šlo. Občas zdechlo.
Napsal: čtv 22.07.2010 14:52
od Hanz
c. kliky je "venkovni", c. vacky je zastrcene uvnitr, je divne ze by odesla obe zaraz... nemas problem treba s ukostrenim motoru (pod svody, hlinik drzak motoru, ma zespod pleteny pasek) nebo napetim (zmerit bez a s pustenym motorem)?
Napsal: pát 23.07.2010 14:40
od radikus
Hm, no mi to dela vzdycky tak po ujeti 10km, kdyz se motor zahreje. Pak to bud za jizdy hrozne zacuka nebo na volnobeh obcas zdechne a spatne startuje. Mozna ty civky. Ukostreni motoru atd. to by nedelalo vzdycky tak pravidelne ne..
Napsal: úte 27.07.2010 09:47
od radikus
Hele, objednáváte ty čidla origo v BMW nebo jinde (na netu atd..). Četl jsem v jiném topicu, že prý neorigo nefungují dobře, jaké s tím máte zkušenosti a kde ho objednat (e36 320i)? A ještě jedna věc, mohl by mi někdo dát odkaz na ETK pro bmw e36 320i, kde najdu čidlo otáček klikovky? Díky
Napsal: pon 13.12.2010 01:27
od Bennett
JaneCk píše:Je pravda, že jsem si neuvědomil, že kdyby odešly obě, tak to asi nenastartuje no. Nicméně čidlo kliky jsem měl špatné a jezdil jsem. Sice špatně, ale nastartovat to šlo. Občas zdechlo.
Měl jsem na E39 520i asi před rokem vadný čidlo vačky. Auto nechtělo vůbec nastartovat, po výměně problémy zmizely. Dneska jsem si chtěl otestovat novou diagnostiku a při té příležitosti jsem zjistil, že mám tentokrát vadné čidlo kliky. Auto normálně startuje i jezdí a bez diagnostiky bych o tom ani nevěděl. Co se týká situace, kdy diagnostika hlásí obě čidla vadná, tak by to teoreticky i mohlo startovat. Pokud jsou čidla na hranici smrti (ještě ne po smrti), tak klidně můžou chvíli dávat signál (a umožnit nastartování) a chvíli ne (zhasne to na křižovatce). Tohle je ale jen moje spekulace.
Jinak INPA mi hlásí přesně tohle:
83 engine speed/crankshaft position sensor
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 864.00 rpm
engine state 4.00 1
Engine temperature 11.02 degrees C
Battery Voltage 14.18 Volt
interrupt
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error present
Static error
Napsal: pon 13.12.2010 16:27
od radikus
radikus píše:Hm, no mi to dela vzdycky tak po ujeti 10km, kdyz se motor zahreje. Pak to bud za jizdy hrozne zacuka nebo na volnobeh obcas zdechne a spatne startuje. Mozna ty civky. Ukostreni motoru atd. to by nedelalo vzdycky tak pravidelne ne..
Tak čidlo kliky jsem koupil v BMW. Dal jsem to šikovnému mechanikovi na výměnu a autíčko jezdí výborně - takže u mě závada opravena.